Znana głównie z produkcji ładowarek akumulatorowych i boosterów, marka NOCO, poszerza swój asortyment o przenośne kompresory do kół samochodowych. Dwa modele są zasilane z gniazda zapalniczki, a trzeci bezpośrednio z akumulatora.
NOCO AIR – linia kompresorów NOCO
Kompresory NOCO wyróżniają się solidnością, którą zapewnia sztywna konstrukcja, wzmocniona aluminiowym szkieletem. Dostępne kompresory ważą od 2,44 kg do 3,09 kg, a zatem dokładnie tyle, ile powinny ważyć tego typu urządzenia wykonane z odpowiednich materiałów, które mają służyć niezawodnie wiele lat.
Producent zadbał o szczegóły, włącznie z miejscem na przewody. Ten pierwszy, zasilający ma 3 m (w przypadku AIR20-6 m) i nawija się go dookoła kompresora. Ten drugi – wężyk ciśnieniowy do pompowania koła – ma ok. 1 m i miejsce na niego wygospodarowano od spodu kompresora.
NOCO wprowadza na rynek od razu trzy modele. AIR10, AIR15 oraz AIR20. Różnią się mocą i wynikającą z niej wydajnością. AIR10 ma 138W mocy, a kolejne 200W oraz 280W.
Same te parametry mówią oczywiście niewiele. Znacznie lepiej przemawia do wyobraźni szacunkowy czas pompowania opony o rozmiarze 205 65 R16 95H do ciśnienia 40 PSI (2.758 Bar). Jest to odpowiednio 3,8 min, 2.9 min oraz 2.5 min.
Modele są wyposażone w wyświetlacz i solidne przyciski do wybierania docelowego ciśnienia. Wymaganą wartość należy ustawić nimi na wyświetlaczu, a następnie podłączyć kompresor. To wszystko. Po napompowaniu sam przerwie pracę. Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu NOCO AIR pompuje opony bardzo precyzyjnie, nawet przy wyższych wartościach ciśnień.
Kompresory NOCO AIR mogą pracować bez przerwy znacznie dłużej niż większość tego typu urządzeń dostępnych na rynku. Dla przykładu – podstawowy model NOCO AIR10 umożliwia ciągłą pracę przez 25 minut. Może w tym czasie bez problemu, w pełni napompować komplet opon od 0 do 40 PSI. Jego 138-watowy silnik umożliwia płynne pompowanie opony od 0 do 40 PSI w czasie 3,8 minuty przy wydatku 36 SLPM (standardowe litry na minutę). Mocniejsze modele są jeszcze bardziej wydajne. Np. w przypadku AIR 15 z 200 watowym silnikiem uzupełnienie ciśnienia od 35 do 40 PSI trwa ok. 30 sekund, a pełne pompowanie od 0 do 40 PSI – 2,9 minuty.
Zintegrowany czujnik ciśnienia i technologia dwell automatycznie sterują pompowaniem, aż do osiągnięcia zadanego ciśnienia. Możliwe jest także pompowanie ze sterowaniem manualnym. Każdy z modeli NOCO AIR zmieści się w zakamarku bagażnika. Dołączony zestaw akcesoryjnych końcówek pozwala pompować nie tylko opony samochodowe, ale również rowerowe, piłki, materace czy nadmuchiwane zabawki. Graniczne ciśnienie to 100 PSI, czyli prawie 7 barów (6,89 Bar). Dodatkową funkcjonalnością jest wbudowana latarka, która pozwala nie tylko na doświetlenie miejsca pracy, ale także może służyć jako awaryjne oświetlenie sygnałowe.
Cały zestaw, czyli kompresor wraz z akcesoriami jest zapakowany w pokrowcu z mikrofibry.
Gdzie można kupić NOCO AIR?
Gama NOCO AIR została zaprezentowana na największych targach w regionie Automechanika Frankfurt 2024 i jest już dostępna w sprzedaży. Na Allegro znajdziemy ją w strefie marek sma_noco (to wyłączny dystrybutor na allegro – firma Metler). NOCO AIR dostępne jest także w Inter Cars, Moto Profil oraz Motorol.
– Nowa linia kompresorów NOCO AIR jest uniwersalna, ponieważ górna granica ciśnienia to aż 100 PSI. W większości przypadków wystarcza nam znacznie niższe ciśnienie. W samochodach osobowych jest to zwykle 30-40 PSI, w SUV-ach – 30-45 PSI, motocyklach – 24-40 PSI, ATV – 5-15 PSI, UTV – 5-20 PSI, kosiarkach – 10-30 PSI, przyczepach – 35-60 PSI. Nawet lekkie ciężarówki są znacznie poniżej możliwości NOCO AIR (wymagają zwykle od 30-50 PSI). – powiedział Sławomir Gosławski z firmy NOCO.
Komentarze