Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:19 Wymiana panewek w silniku: z czym wiąże się taka operacja? 14:52 Przemysł motoryzacyjny w Unii Europejskiej traci swoje przewagi 13:36 Co to jest szkoda całkowita? Czy auto może po niej trafić do sprzedaży? Wywiad. 12.11 Motoryzacja przechodzi kolejny kryzys. Tym razem chodzi o… kompetencje. 12.11 Ford Edge – Hałas i utrata mocy w fazie przyspieszania

Termostaty

MotoRad, czyli termostaty i nie tylko – wywiad z managerem firmy na kraje CEE

Termostat to niewielki, ale niezwykle ważny element układu chłodzenia silnika spalinowego. Na rynku funkcjonuje kilka firm, które specjalizują się w produkcji tego właśnie elementu. Wśród nich MotoRad, działający globalnie na rynku termostatów, ale oferujący także inny asortyment. Producent ma obecnie swojego przedstawiciela na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, w tym na Polskę – Artema Davydova. Porozmawialiśmy z […]

MAHLE sprzedaje część swojego biznesu

Dostawca motoryzacyjny MAHLE planuje sprzedać swoją działalność w zakresie jednej z grup części motoryzacyjnych holdingowi przemysłowo-inwestycyjnemu ADMETOS. Obie strony podpisały umowę w tej sprawie na początku sierpnia.

Szkolenie online na temat układu chłodzenia dla Czytelników MotoFocus.pl

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane dla naszych Czytelników przez firmę MAHLE. Poprowadzi je Maciej Hadryś, Kierownik Działu Technicznego MAHLE Aftermarket.

Elektryczna pompa cieczy chłodzącej – lepsza niż standardowa? Pytamy eksperta

Pompa cieczy chłodzącej nie musi być napędzana przez pasek rozrządu albo łańcuch rozrządu. Dzięki temu nie musi być też montowana przy silniku. Pompa ta może mieć napęd elektryczny i znajdować się w dowolnym miejscu pod maską. Wyjaśniamy, co to jest elektryczna pompa cieczy chłodzącej? Jakie ma zalety i jakie ma wady?

Technologia chłodzenia silników spalinowych

Efektywność pracy cieplnej silnika można zilustrować krzywą. Ponieważ obciążenie mechaniczne jest zwykle zmienne, zmienia się również obciążenie cieplne – a ponieważ silniki pracują dobrze tylko w wąskim zakresie temperatury, zachodzi konieczność jej ścisłej kontroli

Diesel, który dużo pali – gdzie szukać źródła problemów?

Co może powodować zwiększone zużycie paliwa w dieslu? Dlaczego silnik nagle zaczął więcej palić? Jest bardzo wiele potencjalnych przyczyn tej sytuacji. W niniejszym artykule postaraliśmy się zebrać je wszystkie. Poprosiliśmy także o pomoc eksperta.

Przełączalna pompa cieczy – zasada działania, usterki, wymiana

W ciągu ostatnich kilku lat, układy chłodzenia nowo produkowanych samochodów coraz częściej wyposażane są w przełączalne pompy cieczy chłodzącej. Jest to rozwiązanie, które przyczynia się do szybszego uzyskania optymalnej temperatury pracy silnika. Ma swoje zalety, ale też i wady, wśród których znajduje się podatność na usterki. W naszym artykule przyglądamy się z bliska przełączalnym pompom […]

Ubywanie płynu chłodniczego – czy wyciek płynu chłodniczego jest niebezpieczny?

Czy płyn chłodniczy może wyciekać z układu chłodzenia? Nie. Układ chłodzenia silnika musi być w stu procentach szczelny. Ubywanie płynu to bardzo niepokojący objaw i trzeba jak najszybciej sprawdzić, co jest tego powodem. Równocześnie, nie trzeba od razu brać pod uwagę najgorszej sytuacji, jaką jest awaria uszczelki pod głowicą, która też powoduje ubywanie płynu z […]

Nowości w ofercie HEPU® Germany

HEPU® rozszerza ofertę produktową dla segmentu pojazdów osobowych, a także po raz pierwszy – dla ciężarowych.

Termostat to niewielkie i nieskomplikowane urządzenie, które pełni jednak bardzo ważną funkcję w pojeździe. Termostat reguluje przepływ płynu chłodniczego, mając bezpośredni wpływ na temperaturę pracy silnika. Usterki termostatu bywają niebezpieczne dla jednostki napędowej i w skrajnych wypadkach mogąc powodować jej przegrzanie. Właśnie dlatego prawidłowa i szybka diagnostyka awarii termostatu jest bardzo istotna. Wymiana termostatu z reguły nie jest trudnym procesem, zdarzają się jednak wyjątki od tej reguły.