Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Sprzęgła

Jak poprawnie magazynować i testować elektryczne wentylatory i sprzęgła od Visco?

Elektroniczne wentylatory i sprzęgła Visco® cechują się pewnymi szczególnymi zasadami obsługi, które omawiamy w poniższym artykule.

Przedwczesne uszkodzenie koła zamachowego i tarczy sprzęgłowej Mercedes, Renault 1.6dCi [FILM]

Niewspółosiowość równoległa to jedna z głównych przyczyn uszkodzeń wieloklinu tarczy sprzęgłowej i koła zamachowego. Firma Schaeffler prezentuje w swoim filmie, co jeszcze może prowadzić do awarii oraz jak im zapobiec. Więcej informacji technicznych można znaleźć na portalu technicznym REPXPERT.

Profesjonalna regeneracja skrzyni biegów DQ200 grupy VW – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników przez firmę Schaeffler. Szkolenie będzie dotyczyć profesjonalnej regeneracji skrzyni biegów za pomocą zestawu LuK GearBox. Poprowadzi je Marek Matejkowski specjalista techniczny Schaeffler.

Problem głośnej pracy w układzie przeniesienia napędu [FILM]

Jakie są przyczyny objawów głośnej pracy podczas eksploatacji zespołów sprzęgła zamontowanego na dwumasowym kole zamachowym? Firma Schaeffler prezentuje w swoim filmie, jak temu zapobiec i co za to odpowiada.

Co to jest i jak działa sprzęgło Haldex?

Sprzęgło Haldex (samoblokujące się sprzęgło Haldex) to podzespół, które umożliwia automatyczne załączanie napędu na tylną oś. Jest stosowany w limuzynach i SUV głównie koncernów Volvo i grupy Volkswagen. Haldex można również znaleźć w autach luksusowych, takich jak Bugatti, Lamborghini i Range Rover. Jak działa Haldex i jaka jest jego budowa? Jak działa napęd na tylną […]

NexusAuto ma już 250 oszyldowanych warsztatów w Polsce

Organizatorem sieci NexusAuto w Polsce jest Nexus Automotive Central Europe. To istotny element Nexus Automotive International SA. z centralą w Szwajcarii. Globalnie Nexus to 164 dystrybutorów w 139 krajach na całym świecie. Partnerami Nexus jest też 90 dostawców i producentów części motoryzacyjnych, narzędzi, olejów. Obecnie w samej Polsce jest już ponad 290 warsztatów w tzw. […]

Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego – wywiad z ekspertem

Sprzęgło hydrokinetyczne to kluczowy element układu przeniesienia napędu w pojazdach z klasyczną skrzynią automatyczną. Sprzęgło hydrokinetyczne zużywa się, a koszt zakupu nowej części i jej montażu jest bardzo wysoki. Nic zatem dziwnego, że rynek odpowiedział na potrzeby klientów. I pojawiła się usługa regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego. O najważniejsze kwestie związane z naprawą sprzęgła hydrokinetycznego zapytamy eksperta […]

Blokada mechanizmu różnicowego – czym jest?

Blokada mechanizmu różnicowego to rozwiązanie, które ma na celu zwiększenie dzielności samochodu w terenie, na drogach błotnistych, mokrych, zaśnieżonych i sypką nawierzchnią. Dawniej blokady mechanizmu różnicowego stosowano tylko w samochodach terenowych, w niektórych pickupach, a także pojazdach rolniczych. Było to przede wszystkim rozwiązania mechaniczne, sterowane za pomocą mechanicznej dźwigni. Obecnie blokady mechanizmu różnicowego montuje się […]

Awaria sprzęgła w samochodzie to jedna z najczęstszych usterek, z którymi kierowcy zwracają się do warsztatów. W tej kategorii zamieszczamy szereg artykułów, przybliżających specyfikację techniczną sprzęgieł samochodowych, informacje na temat różnych rodzajów sprzęgieł, a także warsztatowe poradniki. Przedstawiamy instrukcje wymiany sprzęgła, podpowiedzi specjalistów w zakresie tego, jakie inne podzespoły sprawdzić przy wykonywaniu tej czynności. Wskazujemy także najczęściej spotykane przyczyny awarii sprzęgieł.