Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10:00 Szkolenia Bosch – grudzień 2024 22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości”

Sprzęgła

Grafik szkoleń BETiS – Grudzień

Firma BETiS przygotowała grafik szkoleń technicznych na grudzień. Znajdują się w nim zarówno szkolenia stacjonarne jak i szkolenia online. Szczegóły można znaleźć w poniższej tabeli.

“Mieliśmy intuicję i trochę szczęścia” – wywiad z M. Dankowskim, prezesem Groupauto Polska

20-lecie konceptu EuroWarsztat, należącego do Groupauto Polska stało się dla nas okazją do rozmowy z prezesem firmy, Mariuszem Dankowskim. W treści wywiadu znajdziecie m.in. wspomnienia z początków działalności Grupy, szczegóły niedawnych zawirowań w jej strukturze oraz plany nieodległych w czasie zmian w ofercie Eurowarsztatów.

Stuki podczas gaszenia silnika – czy zawsze winne jest dwumasowe koło zamachowe?

Słychać stuk podczas gaszenia silnika? O ten nieprzyjemny dla ucha dźwięk często winą obarcza się dwumasowe koło zamachowe. Ale w większości przypadków winnym jest inny podzespół – szczęśliwie o wiele tańszy od dwumasowego koła zamachowego. Jaki? O wypowiedź poprosiliśmy eksperta.

Czynniki mające wpływ na grzanie się alternatora i ich oddziaływanie na ewolucję rozwiązań konstrukcyjnych

W zastosowaniach motoryzacyjnych podstawowym zadaniem alternatora jest pokrycie zapotrzebowania na energię elektryczną zainstalowanych urządzeń i doładowanie akumulatora. W pojazdach samochodowych systematycznie zwiększana jest ilość zainstalowanych urządzeń i konsekwencją tego jest wzrost zużywanej energii elektrycznej dostarczanej przez alternator. Zwiększanie udziału automatyki i systematyczne podnoszenie komfortu korzystających z pojazdu to najważniejsze motywatory zachodzących zmian. W niektórych przypadkach […]

Regeneracja dwumasowego koła zamachowego – czy warto?

Wymiana dwumasowego koła zamachowego to droga czynność. Tym bardziej, że  powinno się je wymienić razem ze sprzęgłem. Nic zatem dziwnego, że klienci mogą szukać tańszych rozwiązań. Jednym z nich jest montaż dwumasowego koła zamachowego po regeneracji. Czy jest się czego bać?

Regeneracja turbosprężarki – instruktaż fachowca

Regeneracja podzespołów samochodowych cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów warsztatów. Niewątpliwie wpływ na to ma fakt, że dokonanie takiego procesu wiąże się ze znacznie mniejszymi kosztami niż kupno nowej części wysokiej jakości. Dodatkowym plusem jest także troska o środowisko naturalne, do którego coraz bardziej przykładamy wagę. Adama Kujawskiego, specjalistę z warszawskiego warsztatu Regeneruj.pl, poprosiliśmy o wyjaśnienie, […]

StachuraSzkolenia – grafik na wrzesień i październik

Firma Stachura szkolenia zaprezentowała grafik swoich szkoleń, które odbędą się we wrześniu i październiku. Wszystkie szczegóły zawarte są w poniższej tabeli.

Awaria sprzęgła w samochodzie to jedna z najczęstszych usterek, z którymi kierowcy zwracają się do warsztatów. W tej kategorii zamieszczamy szereg artykułów, przybliżających specyfikację techniczną sprzęgieł samochodowych, informacje na temat różnych rodzajów sprzęgieł, a także warsztatowe poradniki. Przedstawiamy instrukcje wymiany sprzęgła, podpowiedzi specjalistów w zakresie tego, jakie inne podzespoły sprawdzić przy wykonywaniu tej czynności. Wskazujemy także najczęściej spotykane przyczyny awarii sprzęgieł.