Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
04.07 UFI Group zapowiedziało nowość, którą zaprezentuje na ważnych targach branżowych 04.07 Mototechnika kończy współpracę z dystrybutorem części 04.07 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu

Układ rozrządu

Mark-Moto prezentuje blokadę rozrządu do BMW

W ofercie Mark-Moto pojawiła się nowa blokada rozrządu BMW benzyna 1.8 / 2.0 N42 / N46 /N46T Valvetronic Zestaw blokad rozrządu do silników benzynowych BMW 1.8 oraz 2.0 z systemem Valvetronic. Zestaw umożliwia wymianę i ustawienie rozrządu. Modele: BMW: 118 , 120 , 316 , 318 , 320 , 520i , Z4 , X3 Silniki […]

Skracają czas naprawy i zapewniają długie bezawaryjne przebiegi samochodu

Pompa cieczy chłodzącej sama w sobie nie jest główną częścią układu rozrządu, ale z racji na to że w większości przypadków jest ona napędzana paskiem rozrządu staje się jedną z najistotniejszych części zestawu części do wymiany układu rozrządu. Najczęściej to właśnie jakość pompy decyduje o jakości całego zestawu rozrządu. Bosch na w swojej ofercie zestawy […]

Czy warto brać udział w konkursach dla mechaników? [WYWIAD]

Wiedzowych i praktycznych konkursów dla mechaników jest w ostatnim czasie coraz więcej. Cieszą się rosnącym zainteresowaniem ze strony warsztatowców. Czy warto brać w nich udział i czy naprawdę “nie taki diabeł straszny?”, spytaliśmy uczestników niedawnych Mistrzostw Mechaników (TTM 2016) – Łukasza Bogusa i Łukasza Potaczałę.   Brali Panowie udział w tegorocznych Mistrzostwach Mechaników, także w […]

Instalacja zestawu paska rozrządu w silniku benzynowym 1.4 TB Alfa Romeo Mito

Stosowany w modelu MiTo silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra z turbodoładowaniem posiada pompę wody napędzaną paskiem rozrządu. Ponieważ wymiana paska wymaga także wymontowania pomocniczego układu napędowego, firma Dayco zaleca, aby wszystkie komponenty tego systemu – pasek rozrządu i pasek pomocniczy – były wymieniane jednocześnie. Poniższa instrukcja pomoże w wykonaniu tego procesu, by uniknąć komplikacji […]

Instrukcja montażu rolki napinającej w pojazdach z silnikiem 1.9 TDI

W zestawach wymiany rozrządu CT1028K3/WP1-5 do silnika 1.9 TDI, zawleczka blokująca (T10115) jest dostarczana w opakowaniu zestawu luzem i nie jest umieszczona w rolce napinającej. Dlaczego? Zawleczka jest wykorzystywana do zablokowania położenia zamontowanej rolki napinającej w czasie obrotu całkowicie do tyłu – w taki sposób, aby pasek mógł być zdemontowany z napięciem maksymalnie obniżonym. Zawleczka […]

Seminaria techniczne Dayco podczas Mechanex Shows

Zespół techników Dayco poprowadzi seminaria szkoleniowe na nadchodzących czwartych targach Mechanex, odbywających się w Wielkiej Brytanii. Glen Goldstone, National Technical Manager w firmie Dayco na Wielką Brytanię, opowie o tym, jak prawidłowo rozwiązywać problemy z układami napędu rozrządu i napędu osprzętu, a pojawi się na targach Mechanex w Londynie Północnym, Manchesterze, Donington Park i Sandown […]

Jak uniknąć błędów podczas wymiany pompy cieczy chłodzącej

Producenci współczesnych samochodów zalecają, aby pompę cieczy chłodzącej wymieniać każdorazowo podczas wymiany układu rozrządu. Sama czynność wymiany pompy jest dość prosta, ale o jakości tej usługi, a zarazem trwałości pompy decydują, jak to zazwyczaj bywa, detale. Niestety nawet doświadczeni mechanicy montując pompy popełniają mniej lub bardziej poważne błędy. Z powodu nieprawidłowości podczas montażu najczęściej uszkadza […]

Pompa wody: jak uniknąć błędów przy montażu?

Wysoka trwałość dzięki prostej konstrukcji i coraz mniejsze wymiary – inżynierowie firmy SKF mieli duży wpływ na to, jak dziś wyglądają pompy wody. Jeśli pompy wody zawodzą to zwykle z powodu błędów w montażu i eksploatacji. Przeczytaj jak ich uniknąć. W samochodach poruszających się po europejskich drogach stosowane są odśrodkowe pompy wirnikowe. Wewnątrz ich korpusu […]

Nowość od Mark-Moto

W ofercie Mark-Moto pojawiła się blokada rozrządu do pojazdów marki Citroen i Fiat. Część jest oznaczona numerem war 412. War 412 – blokada rozrządu preznaczona jest do Citroenów C15, Relais, Visa, Xantia, XM, Xsara. Blokady można używać również do  Fiatów Ulysee/Scudo/Ducato 1.9D/TD (94-02). Do silników 1.9D/TD (94-02). kody silnika : D8B, D9B, DHX, DJY.

Dostawca Preferowany – już po raz piąty w AD Polska

Na inauguracji tegorocznej edycji programu Dostawca Preferowany spotkali się przedstawiciele producentów części zaangażowani w program oraz pracownicy AD Polska. Dwie nowe grupy produktowe w programie to termostaty i akcesoria. Do grona Dostawców Preferowanych dołączyły kolejne firmy. – „Konferencja jest tylko częścią całego programu. To forum, na którym nasi pracownicy mogą usłyszeć więcej o tym co […]

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.