Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:02 Partner Opony Polska ponownie wyróżniona Gazelą Biznesu 12:57 Steinhof wprowadza na rynek hak holowniczy do Dacii Duster III Hybrid 27.12 “Mój Elektryk 2.0” już niebawem. Co się zmieni? 25.12 Alfa e-Parts poszerza ofertę o nowe produkty i przekracza 6500 pozycji w katalogu 24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów

Układ rozrządu

Popsute korki uszczelniające z tyłu głowicy przy wymianie rozrządu – co zrobić?

W celu dokonania fachowej wymiany paska rozrządu bezwzględnie konieczne jest prawidłowe ustawienie wałka rozrządu. Aby umieścić narzędzie do centrowania w rowkach wałka rozrządu, muszą zostać wymontowane i przez to zniszczone korki uszczelniające z tyłu głowicy. Zestawy naprawcze oferowane przez producentów samochodów zawierają pasek zębaty i odpowiednie rolki napinające lub prowadzące, ale nie zawierają korków uszczelniających. […]

Czy wiesz jak działa napęd osprzętu silnika?

Od prostego napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej do paska typu Multi-V napędzającego cały osprzęt silnika – wszystko co potrzebujesz wiedzieć na temat tego skomplikowanego układu. Z biegiem czasu nie tylko zwiększała się liczba urządzeń napędzanych paskiem, ale także ich moc, dlatego tradycyjne paski klinowe przestały wystarczać. Początkowo projektanci silników próbowali stosować kilka pasków, ale […]

PSA nagradza Dayco

Firma Dayco ogłosiła dzisiaj, iż zdobyła nagrodę za najlepszy zakład (Best Plant Award) od Grupy PSA, francuskiego producenta samochodów sprzedawanych pod markami Peugeot, Citroën i DS. Wyróżnienie to, wręczone podczas 12. Dorocznych nagród dla najlepszego dostawcy PSA, jest uznaniem dla zakładu produkcji pasków Dayco we włoskiej miejscowości Manoppello, za jego wyniki pod względem doskonałości produkcyjnej […]

Targi ProfiAuto Show 2016: SKF

Stoisko SKF prezentowało gamę produkowanych przez tę firmę części. Wyróżniała się nowość – kompletny zestaw rozrządu z łańcuchem do silnika 1.3 MultiJet, wraz ze ślizgami i wszystkimi niezbędnymi elementami. Można było również poznać nowy wygląd opakowań produktów SKF. Przedstawiciele firmy podczas targów chętnie udzielali zainteresowanym porad technicznych oraz rozwiewali wątpliwości mechaników.

Targi ProfiAuto Show 2016: Dello AutoMega

Zdobywająca coraz większą popularność marka AutoMega wzbudzała zainteresowanie odwiedzających targi. Mogli oni zapytać także o nowości, jak zestawy rozrządu z pompą wody, liczące już blisko 60 referencji. Targi były dla mechaników okazją do lepszego poznania marki, zadania pytań i wymiany zdań z jej przedstawicielami.

Targi ProfiAuto Show 2016: NTN-SNR

W tej edycji targów NTN-SNR stawia przede wszystkim na szkolenia techniczne, prezentujące wymianę rozrządu w silnikach 1.6 Hondy, silnikach Subaru Boxer oraz wymianę łożyska koła z piastą. Łącznie, podczas targów odbyło się sześć szkoleń. Drugim rzucającym się w oczy elementem stoiska była aplikacja mobilna, TechScaN'R. Rozpoznaje ona numer części NTN-SNR z naklejki na pudełku, a […]

Montaż zestawu rozrządu do Lexusa RX 400 H z silnikiem 3MZ-FE

Dayco prezentuje film instruktażowy z wymianą zestawu rozrządu w japońskim SUV-ie Lexusie RX 400 H z oznaczeniem 3MZ-FE. Film przedstawia krok po kroku, jakie czynności należy wykonać przy wymianie rozrządu w tym modelu. Wiedza przekazana w taki sposób jest łatwa do przyswojenia i do wdrożenia.

Mark-Moto prezentuje blokadę rozrządu do BMW

W ofercie Mark-Moto pojawiła się nowa blokada rozrządu BMW benzyna 1.8 / 2.0 N42 / N46 /N46T Valvetronic Zestaw blokad rozrządu do silników benzynowych BMW 1.8 oraz 2.0 z systemem Valvetronic. Zestaw umożliwia wymianę i ustawienie rozrządu. Modele: BMW: 118 , 120 , 316 , 318 , 320 , 520i , Z4 , X3 Silniki […]

Skracają czas naprawy i zapewniają długie bezawaryjne przebiegi samochodu

Pompa cieczy chłodzącej sama w sobie nie jest główną częścią układu rozrządu, ale z racji na to że w większości przypadków jest ona napędzana paskiem rozrządu staje się jedną z najistotniejszych części zestawu części do wymiany układu rozrządu. Najczęściej to właśnie jakość pompy decyduje o jakości całego zestawu rozrządu. Bosch na w swojej ofercie zestawy […]

Czy warto brać udział w konkursach dla mechaników? [WYWIAD]

Wiedzowych i praktycznych konkursów dla mechaników jest w ostatnim czasie coraz więcej. Cieszą się rosnącym zainteresowaniem ze strony warsztatowców. Czy warto brać w nich udział i czy naprawdę “nie taki diabeł straszny?”, spytaliśmy uczestników niedawnych Mistrzostw Mechaników (TTM 2016) – Łukasza Bogusa i Łukasza Potaczałę.   Brali Panowie udział w tegorocznych Mistrzostwach Mechaników, także w […]

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.