Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:18 Wypełnij ankietę i weź udział w tworzeniu raportu na temat warsztatów 11:09 Dokąd zmierza świat motoryzacji? Spostrzeżenia, wnioski i rekomendacje. 14.01 Polski dystrybutor części zamiennych wygrywa proces z Audi! Przełomowy wyrok sądu. 14.01 NEXUS Automotive International ogłasza N! Business Forum 2025 14.01 O ile wzrośnie opłata za przegląd pojazdu? Są pierwsze przecieki…

Turbosprężarki

Total wprowadził nową gamę olejów silnikowych

Nowa gama olejów Total Quartz Xtra, przeznaczona jest do silników nowej generacji w samochodach osobowych. Producent udostępnia najnowsze formulacje swoich środków smarnych. Skład olejów francuskiego producenta został ulepszony i dostosowany do wymagań najnowszych pojazdów.

Nowość w ofercie CIMAT

Nowością w ofercie firmy CIMAT są maszyny z serii Turbo Test DUO, które łączą możliwości diagnostyczne maszyny przepływowej Turbo Test z wysokoobrotową wyważarką do rdzeni (VSR) w jednym korpusie.

Remanufacturing a regeneracja turbosprężarki – wywiad z Turbo-Tec

Rynek silników spalinowych przeszedł niemałą ewolucję wraz z nadejściem ery turbodoładowania, które obecnie jest stosowane na szeroką skalę w różnych wersjach silnikowych. Ten istotny podzespół w rozwoju jednostek napędowych jest równie wydajny, co i delikatny w codziennej eksploatacji. Stąd też mnogość firm zajmujących się jego regeneracją. O rozwoju tego segmentu rynku, świadomości klientów, różnicach między […]

Keep cool – czyli jak rozmawiać z klientem o układzie chłodzenia

Zapewne w najbliższych dniach trafi do Ciebie klient z pytaniem: czy po tym gorącym lecie powinienem wymienić pompę wody i płyn w układzie chłodzenia? W tym materiale podpowiemy na co zwrócić uwagę klienta i jakich argumentów użyć, aby wytłumaczyć zagrożenia wynikające z braku wymiany. Powiemy też dlaczego tylko sprawny układ chłodzenia chroni silnik i przypomnimy […]

Urządzenie do testowania i nagrywania świec zapłonowych

Firma NGK opracowała urządzenie, które poddaje świece ciśnieniu do 100 bar, aby przetestować ich zdolność zapłonu w czasie rzeczywistym, dostarczając cennych informacji dla przyszłego downsizingu silników, jak również zarządzania reklamacjami. Dwie zintegrowane kamery nagrywają świece i dostarczają w ten sposób  dokumentację video do wykorzystania.

Przyczyny awarii turbosprężarek: zabrudzenia olejowe

Turbosprężarki produkowane są w bardzo wysokich tolerancjach do 4 mikronów i obracają się z prędkością do 360 000 tyś/obr na minutę. Jeżeli olej zostanie zabrudzony może mieć to poważne konsekwencje.

Awarie turbosprężarki z olejem w roli głównej

Olej, a raczej jego wyciek, jest jedną z najczęstszych przyczyn awarii, z którą zgłaszają się klienci do warsztatów. Do wycieków zarówno na zewnątrz turbosprężarki, jak i tzw. brania oleju przyczyniają się problemy z systemem uszczelnień w turbinie, które są powodowane przez różne czynniki wpływające na ich degradację.

Produkty BERU teraz w opakowaniach BorgWarner

Od stycznia 2020 r. firma BorgWarner sukcesywnie przejmuje sprzedaż i dystrybucję produktów BERU – dotyczy to świec żarowych, sterowników i cewek zapłonowych. Zmianie ulegną także opakowania produktów dostępnych na rynku aftermarket.

Wraz z rozwojem motoryzacji, turbosprężarki stały się powszechnie występującym podzespołem w układach napędowych samochodów osobowych. Jeszcze kilkanaście lat temu turbosprężarki najczęściej stosowane były w silnikach Diesla ze względu na ich słabsze osiągi, a w jednostkach benzynowych wykorzystywane były głównie na potrzeby sportów motorowych. Obecnie coraz rzadziej oferowane są silniki spalinowe nie posiadające turbosprężarki. Jest to podzespół narażony na zużycie, dlatego w wielu pojazdach po czasie eksploatacji konieczna staje się wymiana lub regeneracja turbosprężarki. W powyższych artykułach można znaleźć informacje o rynkowej ofercie turbosprężarek, a także materiały techniczne i poradnikowe.