Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera

Turbosprężarki

Zmieniające się normy emisji spalin, a olej silnikowy

Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km CO2. W 2030 r. średnia emisja CO2 ma być o 37,5 proc. niższa niż w 2021 r. i może wynosić już tylko 59,4 g/km. Ograniczenia emisji dwutlenku węgla są potężnym wyzwaniem nie tylko dla producentów samochodów. Wymagania konstrukcyjne dla silników […]

Mechanicy krytykują system Start-Stop. Jednoznaczne wyniki ankiety. Hot News

Mechanicy krytykują system Start-Stop. Jednoznaczne wyniki ankiety.

Zdaniem miażdżącej większości mechaników, którzy wzięli udział w naszej ankiecie, system Start-Stop przyczynia się do przyspieszonego zużycia silnika i innych podzespołów pojazdu. Praktycy nie mają wątpliwości, że ten element wyposażenia samochodów generuje więcej szkód niż pożytku.

Nowości w ofercie Bizol

Marka Bizol zaprezentowała nowości w zakresie środków czyszczących m.in. środek  do układu dolotowego w silnikach Diesla.

Możliwe przyczyny spadku poziomu oleju silnikowego

Producenci samochodów określają poziom dopuszczalnego zużycia oleju na podstawie dużej liczby testów i badań. Niektóre silniki mogą zużywać jednak zbyt dużo oleju, co może mieć bardzo niebezpieczne konsekwencje. Producenci znacznie rozszerzyli margines bezpieczeństwa w tym zakresie, ale wszystko ma swoje granice. Jakie są potencjalne przyczyny wysokiego zużycia oleju? Gdzie leży wspomniana granica?

Używane części ciągną z Zachodu

Europa podejmuje działania, które mają “zamknąć obieg” i rozwinąć gospodarkę neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, efektywną pod względem wykorzystania zasobów surowców oraz konkurencyjną. Na tle Europy wypadamy nadal słabo, nawet w tak innowacyjnych branżach jak motoryzacja, choć moglibyśmy wyznaczać standardy zamiast gonić peleton.

Przyczyny awarii turbosprężarek: overspeeding

Częste przyczyny awarii turbosprężarek stanowią stały temat dyskusji między klientami firmy Melett i jej działem technicznym. Aby pomóc w identyfikacji przyczyn awarii w okresie gwarancyjnym i oferować doradztwo w zakresie sposobów uniknięcia przyszłych awarii, firma stworzyła serię przewodników.

Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic 2019 – relacja

Konkurs Young Car Mechanic po raz kolejny rośnie w siłę. W tym roku w międzynarodowym finale wzięło udział 21 uczniów z 7 państw. Najlepszym młodym mechanikiem w trzeciej edycji konkursu został Eren Osman z Bułgarii, natomiast nasz ubiegłoroczny zwycięzca Bartosz Januszewski zameldował się na trzecim miejscu.

Ravenol EFS SAE 0W-20 z aprobatą OEM BMW

Specyfikacja BMW Longlife-17 FE+ jest zalecana dla najnowszych silników benzynowych i lekkich silników wysokoprężnych produkowanych przez BMW, także z filtrami cząstek stałych.

Nowe normy emisji CO2 i ochrona wysokowydajnych silników

Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km CO2. W unijnych przepisach zwrócono uwagę na to, że producenci samochodów coraz częściej postrzegają nowoczesne silniki jako sposób na zmniejszenie śladu węglowego. Wysokowydajne silniki są jednak podatne na usterki i awarie.

DZIAK – historia warsztatu, który wykorzystał swój potencjał

Firma należąca do Tomasza Dziak zaczynała jako niewielki przydomowy warsztat. Dziś świadczone przez nią usługi są znane w całej Polsce. Sukces jest efektem wspólnej pracy dwóch pokoleń oraz zamiłowania do motoryzacji – także “po godzinach”.

Wraz z rozwojem motoryzacji, turbosprężarki stały się powszechnie występującym podzespołem w układach napędowych samochodów osobowych. Jeszcze kilkanaście lat temu turbosprężarki najczęściej stosowane były w silnikach Diesla ze względu na ich słabsze osiągi, a w jednostkach benzynowych wykorzystywane były głównie na potrzeby sportów motorowych. Obecnie coraz rzadziej oferowane są silniki spalinowe nie posiadające turbosprężarki. Jest to podzespół narażony na zużycie, dlatego w wielu pojazdach po czasie eksploatacji konieczna staje się wymiana lub regeneracja turbosprężarki. W powyższych artykułach można znaleźć informacje o rynkowej ofercie turbosprężarek, a także materiały techniczne i poradnikowe.