Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Turbosprężarki

Zjawisko L.S.P.I w silnikach benzynowych z turbo

Nacisk na zmniejszanie norm emisji spalin, ekologię oraz rosnące ceny paliwa sprawiają, że zjawisko downsizingu przybiera na sile. Silniki te, z uwagi na swoją budowę, są dziś narażone na znacznie większe przeciążenia niż jeszcze dwie dekady temu. Z tego względu należy stosować w nich oleje silnikowe o określonej klasie jakościowej i lepkościowej, które zapobiegają szkodliwym […]

Problem z lampką ostrzegawczą w Peugeot Partner

Peugeot Partner (B9) z silnikiem 1.6 8V HDIF został odstawiony do warsztatu z powodu świecenia lampki ostrzegawczej układu ABS. Właściciel informował, że chociaż jazda pojazdem wydawała się normalna, lampka ostrzegawcza świeciła się ciągle.

Nowe turbosprężarki w ofercie MotoRemo

W ofercie MotoRemo, pojawiły się nowe 3 pozycje turbosprężarek po naprawie fabrycznej Garrett (GOR).

System Start-Stop skraca żywotność silnika – jednoznaczna opinia mechaników

Wyniki naszej ankiety, przeprowadzonej w aż 8 krajach Europy, jednoznacznie wskazują, że obecny w większości nowoczesnych samochodów system Start-Stop jest krytycznie postrzegany przez fachowców z branży napraw pojazdów.

Przewody odpowietrzające – dlaczego trzeba je wymieniać regularnie?

Co się stanie, jeśli ciśnienie wytworzone w silniku nie będzie miało ujścia? Tutaj pojawia się rola przewodów odpowietrzających. Wykonane są z tworzywa sztucznego lub gumy, odprowadzają gazy z komory spalania do układu dolotowego, umożliwiając tym samym ponowne wykorzystanie zawartych w nich węglowodorów. Poniżej opiszemy zarówno działanie, jak i znaczenie przewodów odpowietrzających, a także możliwe oznaki […]

Nowa gama olejów w ofercie Wolf

Firma Wolf Lubricants wprowadza do portfolio nową linię środków smarnych spełniających standardy ILSAC GF-6.

Sprzęt do czyszczenia filtrów cząstek stałych – czy warto w niego inwestować?

Po polskich drogach jeździ coraz więcej samochodów z filtrami cząstek stałych. Od pewnego czasu to rozwiązanie stosowane jest nie tylko w silnikach diesla, ale i benzynowych. Większość filtrów wymaga okresowej konserwacji. Czy warto zatem doposażyć warsztat samochodowy w urządzenie do ich czyszczenia?

Nowy olej silnikowy w ofercie YACCO

Firma YACCO wprowadziła do swojej oferty nowy olej silnikowy LUBE W 0W30. Jest to 100% syntetyczny olej typu „Mid SAPS” do silników Diesla (z lub bez filtra DPF) i benzynowych (z turbosprężarką lub bez), przeznaczony do nowych pojazdów (od Euro 4).

Konkurs Nissens – wyniki Konkurs

Konkurs Nissens – wyniki

Patronem naszego konkursu była firma Nissens. Przedstawiamy prawidłowe odpowiedzi na pytania i listę zwycięzców.

Kalendarz ProfiAuto na 2021 rok [zdjęcia + film zza kulis]

Już wkrótce do partnerów, współpracowników oraz obserwatorów marki ProfiAuto trafi kalendarz na rok 2021. Każdego roku marka stara się zaskoczyć nowym pomysłem. Tym razem efekt ten osiągnięto koncentrując się za każdym razem na wybranej, wyrazistej barwie.

Wraz z rozwojem motoryzacji, turbosprężarki stały się powszechnie występującym podzespołem w układach napędowych samochodów osobowych. Jeszcze kilkanaście lat temu turbosprężarki najczęściej stosowane były w silnikach Diesla ze względu na ich słabsze osiągi, a w jednostkach benzynowych wykorzystywane były głównie na potrzeby sportów motorowych. Obecnie coraz rzadziej oferowane są silniki spalinowe nie posiadające turbosprężarki. Jest to podzespół narażony na zużycie, dlatego w wielu pojazdach po czasie eksploatacji konieczna staje się wymiana lub regeneracja turbosprężarki. W powyższych artykułach można znaleźć informacje o rynkowej ofercie turbosprężarek, a także materiały techniczne i poradnikowe.