Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10:07 Nowe akumulatory AGM dla pojazdów z systemem Start-Stop i hybrydowych 26.11 Samoobsługowe złomowiska – potencjał recyklingu niewykorzystany w Europie 26.11 Konkurs Hella: wyniki 26.11 MotoFocus TV: Czy diesel to przeszłość? Polski producent ma inne zdanie. 26.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości”

Części silnikowe

Nowości w ofercie Auto Partner

Firma Auto Partner informuje o wprowadzeniu do oferty kilku zaworów EGR marki Wahler. Są one alternatywą do zaworów Pierburga oraz oryginalnych. Na stronach Auto Partner (http://www.autoap.com.pl) można znaleźć przykładowe referencje oraz katalog produktów w formacie PDF.  

„Ekstremalna” filtracja oleju

Kooperacja Grupy BMW oraz PSA w zakresie nowych silników czterocylindrowych. Rozwój silników wciąż trwa nie tylko po to, aby zaspokoić gusta kierowców coraz lepszymi osiągami, ale również po to by sprostać konkurencji w przemyśle motoryzacyjnym. Aby nowy typ silnika wszedł do seryjnej produkcji, koniecznych jest wiele lat intensywnych prac badawczych. Przykładem może tu być współpraca […]

Nowe ogłoszenie w dziale Praca

Zapraszamy Państwa na naszą stronę do działu Praca, gdzie pojawiła się nowa oferta pracy w branży motoryzacyjnej: Firma o ustabilizowanej pozycji rynkowej, zajmująca się dystrybucją części samochodowych poszukuje osoby na następujące stanowiska: 1. Sprzedawca części do samochodów ciężarowych – http://www.motofocus.com.pl/index.php?mod=pd&aaid=200   2. Specjalista ds. sprzedaży części silnikowych – http://www.motofocus.com.pl/index.php?mod=pd&aaid=201  

Zalecenia dot. montażu automatycznego napinacza

Firma SKF prezentuje zalecenia dot. montażu automatycznego napinacza. W czasie wymiany automatycznego napinacza silnik MUSI mieć temperaturę pokojową. Automatyczny napinacz zaprojektowany jest tak, by kompensować zmiany wymiarów bloku silnika powodowane rozszerzalnością cieplną. Dlatego też montaż automatycznego napinacza na ciepłym silniku spowoduje, że napinacz nie będzie mógł funkcjonować prawidłowo. Większość automatycznych napinaczy posiada kołek ustalający na […]

Innowacyjne oświetlenie Helli do nowego BMW 5

W trzy i pół roku po wejściu na rynek seria 5 BMW otrzymała face lifting, obejmujący charakterystyczne akcenty designerskie z przodu i z tyłu. Specjaliści oświetleniowi Helli przyczynili się walnie do tych zmian. Wraz z inżynierami BMW skonstruowali reflektory główne i tylne lampy zespolone. Inne elementy nowego BMW serii 5 produkcji Helli to układ spryskiwania […]

Pyłki zwiększają ryzyko wypadków drogowych (przygotowała firma Corteco)

Filtry kabinowe zwiększają zabezpieczenie kierowcy i pasażerów w czasie jazdy samochodem. Regularna wymiana filtrów kabinowych gwarantuje ich skuteczne działanie i bezpieczną jazdę samochodem. Regularna wymiana filtra kabinowego jest zalecana co 15.000 km. Szczególnie konieczne jest to po okresie zimowym, kiedy zawilgocenie powietrza i warunki pracy układu klimatyzacji sprzyjają rozwijaniu się niebywale groźnych dla naszego organizmu […]

Poradnik SKF – Czasochłonna naprawa silnika

Czas potrzebny, aby dostać się do układu napędu rozrządu, jeszcze przed faktyczną wymianą części, może być bardzo długi. Wielokrotnie demontaż zajmuje więcej czasu, niż faktyczna naprawa. Przykładem może tu być silnik 1.9 TDI o kodzie AWX wykorzystywany w modelu VW Passat . Silnik ten jest zamontowany wzdłużnie i aby mieć możliwość wykonywania dowolnych czynności na […]

Paski Micro-V XF 5 i 6 PK w silnikach Renault

Firma Renault stosuje silniki, w których pasek 5PK musi być instalowany na kołach 6PK. Montaż przebiega odmiennie w zależności od silnika. Sytuacja ta dotyczy: 1) niektórych samochodów z silnikiem o pojemności 1.4 i 1.6 (K4J, K4M, K7J, K7M) wyposażonych w klimatyzację z oryginalnie montowanym paskiem 6PK (OE ref. 7700101261 – 6PK1750), w których po pewnym […]

Właściwa regulacja napinacza i koła pasowego

SKF prezentuje informacje na temat właściwej regulacji napinacza i koła pasowego w samochodzie Renault Master 2.5 D, silnik SOFIM. Renault MASTER 2.5l D jest bardzo popularnym samochodem dostawczym wykorzystującym silnik SOFIM. Silnik ten został zaprojektowany na początku lat 90-tych i jego układ rozrządu wydaje się być dość prosty. Jednak przy wymianie układu rozrządu należy zwrócić […]

Wielka wpadka – Fiat Ducato

Fiat Auto Poland S.A. powiadomił, że niektóre samochody Fiat model Ducato X2/44 wyposażone w silniki 2,0 JTD mogą być wadliwe. Fiat Auto Poland S.A. poinformował, że do zaworu recyrkulacji spalin (EGR) może przedostać się woda, która w niskich temperaturach zamienia się w lód co może prowadzić do uszkodzenia zaworu i utraty jego szczelności. Zawór ten […]

Bez względu na to, czy mówimy o samochodzie spalinowym czy elektrycznym, silnik jest jego najważniejszym podzespołem, umożliwiającym poruszanie się i funkcjonowanie układów współpracujących. Części silnikowe takie jak cylindry, tłoki, zawory, pierścienie czy uszczelnienia to niezwykle często poszukiwane podzespoły na wtórnym rynku motoryzacyjnym. Na szczęście oferta części silnikowych jest szeroka, gdyż są one dostarczane przez wielu producentów. Dobór odpowiednich elementów oraz zapoznanie się z ich ofertą i jakością ułatwią powyższe artykuły. Można wśród nich znaleźć także porady techniczne, dotyczące napraw.