Rewolucja elektroniki samochodowej szansą dla rynku części zamiennych

25 kwietnia 2007, 0:00

Elektronika samochodowa to dziedzina obejmująca szeroki wachlarz produktów i systemów, co stwarza okazję dla rynku części zamiennych. Systemy pojazdów składają się z indywidualnych komponentów, takich jak czujniki, wyłączniki, elementy sterowania elektromechanicznego, solenoidy, kable i złączki, które w procesie naturalnego zużycia, przypadkowego zniszczenia czy awarii mogą wymagać wymiany w trakcie eksploatacji pojazdu. Wraz ze wzrastającą ilością elektroniki w pojazdach, ilość komponentów systemów elektronicznych, których wymiana będzie konieczna, będzie również wzrastać w najbliższych latach.

Na bazie swojego doświadczenia w produkcji systemów zarządzania silnikiem montowanych jako wyposażenie fabryczne pojazdów, Delphi poszerzyło swoją ofertę elektroniki samochodowej, włączając do niej czujniki emisji, zapłonu i tlenu.
Obecnie oferta obejmuje ponad 350 numerów części do zastosowania w ponad 60% europejskiego parku samochodowego w roku 2007, jak również kompletne pakiety marketingowe.
Elektronika samochodowa może być podzielona na trzy główne kategorie:
– zapłon – cewki zapłonowe, moduły, czujniki spalania stukowego, czujniki głowicy i położenia wału
– emisja – zawory EGR, czujniki ciśnienia w kolektorze dolotowym, czujniki temperatury powietrza dolotowego, czujniki temperatury płynu chłodzącego, zawory regulacji przepływu węglowodorów z pochłaniacza par paliw, regulatory przepływu powietrza biegu jałowego, przepustnice powietrza z czujnikiem położenia, przepływomierze masowe powietrza
– czujniki tlenu – montowane bezpośrednio i uniwersalna sonda lambda. Delphi poszerzyło swoją ofertę montowanych bezpośrednio Czujników Tlenu, uwzględniając technologię planarną stosowaną przy produkcji wyposażenia fabrycznego. Te Czujniki Tlenu (OSP+) zapewniają szybki czas reakcji (light-off time), co pozwala na zastosowanie ich w aplikacjach, które musza spełnić obecne i przyszłe rygorystyczne wymagania dotyczące poziomów emisji.

Identyfikacja i wymiana komponentów elektronicznych nie jest procesem łatwym. Technicy muszą mieć do dyspozycji odpowiednie urządzenia i muszą posiadać umiejętności niezbędne do właściwego zdiagnozowania problemu i do przeprowadzenia naprawy.
Delphi pomaga swoim klientom w wykorzystaniu tej szansy, jaką jest rozwój elektroniki samochodowej i we wprowadzeniu tych komponentów do sprzedaży, poprzez opracowanie kompleksowych programów wspierających, takich jak seminaria szkoleniowe i opracowując poświecone tej dziedzinie katalogi, zintegrowane z ofertą narzędzi diagnostycznych Delphi DS. Oferta ta jest również zintegrowana z programem wprowadzania na rynek produktów z dziedziny Systemów Zarządzania Silnikiem Delphi, co pomoże technikom w zrozumieniu jak ważne dla prawidłowego działania pojazdu są te produkty.

Delphi zdaje sobie sprawę z rosnącego stopnia skomplikowania obecnie produkowanych pojazdów i oferuje kompleksowe rozwiązania przy pomocy swoich narzędzi diagnostycznych.
Oferta narzędzi diagnostycznych Delphi DS została zbudowana w oparciu o doświadczenie Delphi w produkcji elementów wyposażenia fabrycznego i o dogłębne zrozumienie wymogów serwisowania pojazdów. Ta szeroka oferta narzędzi jest wykorzystywana do identyfikacji i rozwiązywania problemów w systemach zamontowanych w pojazdach i zawiera elementy niezbędne do zapewnienia funkcjonalności takie jak odczytywanie i wymazywanie niewłaściwych kodów, odczytywanie danych w czasie rzeczywistym, aktywację komponentów, kalibrację urządzeń i zapis ECU. Dodatkowo narzędzia DS zapewniają klientom dostęp do obszernej bazy danych technicznych pojazdu. Ta diagnostyczna baza danych pozwala na wykorzystywanie narzędzi dla ponad 27 tysięcy systemów montowanych w pojazdach pochodzących od 45 różnych producentów. Delphi oferuje swoim klientom kompleksowe szkolenie, które umożliwia zrozumienie zasad działania układów wyposażenia fabrycznego oraz wyjaśnia kwestie związane z serwisowaniem tych układów. Moduły szkoleniowe są dostępne jako tradycyjne kursy, odbywające się w ośrodkach szkoleniowych lub mogą być prowadzone w wirtualnych klasach. Mogą one obejmować poszczególne komponenty, jak i systemy i interakcję pomiędzy poszczególnymi systemami. Gorąca linia oferująca porady techniczne jest również dostępna i służy temu, by pomóc technikom w szybkiej i właściwej identyfikacji i interpretacji otrzymanych danych oraz wspomaga ich w rozwiązywaniu problemów, z jakimi mogą się spotkać.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!