Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10.01 StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025 10.01 Dokładniejsze dane o autach z Francji w CARFAXie 10.01 Rozmiary opon – jak czytać oznaczenia? Wielu popełnia jeden błąd. 10.01 Dotykowe ekrany w samochodach – innowacja czy problem? 09.01 Nowe zestawy naprawcze do reflektorów do samochodów kilku niemieckich producentów

Pierścienie, panewki, tłoki, zawory

Volkswagen T5 nie osiąga temperatury roboczej – porada techniczna

Jedną z często spotykanych usterek samochodu Volkswagen T5 z roczników produkcji 2006 – 2009 z silnikiem 1.9 TDI jest nieosiąganie temperatury roboczej przez jednostkę napędową. Co może być przyczyną tego problemu?

Nowe oleje Castrol. Mają wydłużyć żywotność silników Euro 7 jednej marki.

Nowe dwie formuły Castrol o niskiej lepkości mają posłużyć jednej znanej marce samochodów. To w pełni syntetyczne oleje z serii GTX. Producent obiecuje sprzyjanie optymalnym osiągom i wydłużenie żywotności podzespołów, nawet przy niższych temperaturach silnika.

Ostre wałki w samochodzie. Charakterystyka i przeznaczenie.

Ostre wałki rozrządu są doskonale znane mechanikom przygotowującym samochody do motorsportu. Na czym polega fenomen modyfikacji i co on właściwie daje?

Grafitowa powłoka na nowych tłokach. Dlaczego jest stosowana i jak prawidłowo zainstalować takie tłoki?

Aby poprawić proces docierania silnika, wszystkie tłoki stalowe MAHLE są pokryte grafitem. Dlatego zmierzona średnica nowych tłoków stalowych jest minimalnie większa niż wartość wskazana na denku tłoka. Tłoki stalowe MAHLE są zasadniczo zawsze pokryte powłoką grafitową i dostarczane w stanie gotowym do montażu z zamontowanymi pierścieniami tłokowymi. W związku z występowaniem powłoki bardzo często pojawiają […]

Co zrobić, kiedy skrzynia biegów DSG w VW Golf Plus źle zmienia biegi?

Skrzynie biegów DSG w VW Golfie Plus mogą sprawiać problemy. Eksperci HELLA określają, co może być przyczyną. Okazuje się, że niekoniecznie wadliwa będzie sama skrzynia.

Remanufacturing zbiorników układu SCR. Czym różni się od regeneracji?

Regeneracja części samochodowych jest praktyką stosowaną w głównej mierze wobec złożonych podzespołów, których zakup nowych jest niemożliwy lub bardzo drogi. W ostatnim czasie coraz częściej mówi się o regeneracji w kontekście ekologii. Polska firma Turbo-Tec zaznacza, że proces, który przeprowadza na zbiornikach SCR, nie jest regeneracją a remanufacturingiem. Czyli czym?

Utrata mocy, lampka kontrolna silnika aktywna – Volkswagen Golf VI

W niektórych Volkswagenach Golf VI mogą pojawiać się problemy z utratą mocy Eksperci marki HELLA radzą, co robić w takich sytuacjach.