Menu

Pierścienie, panewki, tłoki, zawory

Samochód osobowy napędzany parą

Silniki parowe przywodzą na myśl dawne lokomotywy i parowce częściej niż samochody osobowe. Technologia parowa nie znalazła szerszego zastosowania w mniejszych pojazdach ze względów praktycznych, ale to nie oznacza, że nie próbowano jej tam wprowadzić. W poniższym artykule przedstawiamy podstawowe właściwości silnika parowego, możliwości dostosowania go do samochodu oraz kilka rzeczywistych przykładów zastosowania technologii parowej […]

Nowości produktowe Hastings

Firma Hastings Manufacturing wprowadziła do oferty nowe referencje pierścieni tłokowych do silnika 6.2 l produkcji General Motors.

Tłoki silników spalinowych. Jak są produkowane? Jakie są ich typy?

Tłok to komponent, który jest dobrze rozpoznawalny przez większość osób, nawet te, które nie są specjalistami w dziedzinie motoryzacji. Nie do przecenienia jest jego rola, ponieważ wiele wskaźników wydajności silnika zależy od sposobu, w jaki tłok porusza się wewnątrz bloku silnika. W niniejszym artykule omówimy niektóre aspekty projektowe, kluczowe funkcje oraz konstrukcje tłoków stosowanych obecnie.

Dwa rodzaje pierścienia napinającego w DKZ dla podwójnego sprzęgła w skrzyniach DQ200 [FILM]

Podwójne sprzęgło stosowane w modelach Volkswagena współpracuje z kilkoma kołami zamachowymi. Różnice w pierścieniach napinających, które pojawiły się w nowszych rozwiązaniach, mogą komplikować montaż podwójnego sprzęgła. Firma Schaeffler przygotowała film instruktażowy pokazujący, w jaki sposób postępować z poszczególnymi wersjami podzespołu.

Głowica cylindrów w silnikach spalinowych

Wiele się o niej słyszy, każdy obawia się jej awarii, a jej sprawny stan techniczny jest kluczowy dla prawidłowej eksploatacji. Głowica cylindrów to chyba najistotniejszy element silnika, bo pod nią zachodzą wszystkie procesy, dzięki którym silnik w ogóle działa. Z biegiem czasu element ten nabierał coraz bardziej zróżnicowanych kształtów. Można też powiedzieć, że to, co […]

Komory spalania w silnikach spalinowych

Od czasu pojawienia się na rynku silników tłokowych intensywne badania rozwojowe skupiają się na opracowaniu możliwie najbardziej wydajnych komór spalania. Wielu producentów zrezygnowało co prawda z produkcji silników spalinowych zasilanych benzyną i olejem napędowym, ale niektóre firmy nadal pracują nad stworzeniem nowych modeli. Chociaż na chwilę obecną nie wiemy, która grupa podjęła właściwą decyzję, to […]

Wydajność silników spalinowych

W ostatnich latach coraz większą popularność zdobywają samochody osobowe z napędem alternatywnym, a jednym z najczęstszych argumentów za silnikami elektrycznymi jest ich wyższa wydajność w porównaniu z jednostkami spalinowymi. Od momentu powstania silników benzynowych i wysokoprężnych nie ustają prace nad poprawą ich wydajności. W dalszym ciągu silniki te mają jednak poważne mankamenty. W artykule omówimy […]

Wymiana pierścieni ogniowych tulei cylindrowej

Prawidłowo zamontowane pierścienie zapewniają optymalne sprężanie i wydłużają żywotność silników wysokoprężnych. Tuleje cylindrowe wraz z pierścieniem zgarniającym (z ang. anti-polishing ring), zwanym także pierścieniem ogniowym, są często montowane w silnikach narażonych na duże obciążenie.