Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Pierścienie, panewki, tłoki, zawory

Praktyczne ograniczenia doładowania w silnikach spalinowych.

Doładowane wersje silników tłokowych były szeroko stosowane w transporcie pasażerskim w ostatnich dziesięcioleciach. Nowych technologii wykrzesania większej mocy z silnika poszukiwano już w latach 80. ubiegłego stulecia, jak również we wcześniejszych dekadach. Rzadko dyskutuje się o tym, jak daleko można lub jak daleko warto posunąć zwiększanie wydajności oraz o tym, jakie fizyczne przeszkody można napotkać […]

Wolnoobrotowe silniki wysokoprężne. Jakie są rodzaje i ich różnice?

Sprawność energetyczna stała się istotnym tematem na przestrzeni ostatnich 10-20 lat, przede wszystkim w kontekście paliw samochodowych. Silniki spalinowe nie są w stanie przekształcić znacznej części energii zawartej w paliwie w ruch. Niewiele osób jednak wie, że to właśnie najbardziej sprawne pod względem energetycznym silniki spalinowe są spotykane najrzadziej na drogach.

Kontrola szczelności układu klimatyzacji z wykorzystaniem środka kontrastowego

Jeśli układ klimatyzacji nie działa i nie ma w nim czynnika chłodniczego lub jest go zdecydowanie za mało, zwykle przyczyną problemów jest wyciek. Przed ponownym napełnieniem układu należy usunąć nieszczelność.

Możliwe przecieki, budowa pompy – zasobnik i otwór przelewowy [FILM]

Uszczelnienie pomp cieczy chłodzącej odbywa się przy użyciu uszczelniacza mechanicznego zamontowanego na osi pompy, pod wirnikiem. Pomiędzy pierścieniami uszczelniacza znajduje się płyn chłodzący. Niewielka ilość płynu może wyciekać przez otwór technologiczny, przez co mogą pojawiać się ślady wycieku. Film przygotowany przez firmę Schaeffler wyjaśnia jak rozpoznać, czy ilość wydostającego się płynu nie świadczy o powstaniu […]

Układy wtrysku paliwa – omówienie głównych typów

W długiej historii silników spalinowych badacze nie ustawali w wysiłkach, aby wynaleźć sposób jak najbardziej efektywnego mieszania benzyny i powietrza, który zapewni możliwie najwyższą moc wyjściową i całkowite spalanie.

Samochód osobowy napędzany parą

Silniki parowe przywodzą na myśl dawne lokomotywy i parowce częściej niż samochody osobowe. Technologia parowa nie znalazła szerszego zastosowania w mniejszych pojazdach ze względów praktycznych, ale to nie oznacza, że nie próbowano jej tam wprowadzić. W poniższym artykule przedstawiamy podstawowe właściwości silnika parowego, możliwości dostosowania go do samochodu oraz kilka rzeczywistych przykładów zastosowania technologii parowej […]

Nowości produktowe Hastings

Firma Hastings Manufacturing wprowadziła do oferty nowe referencje pierścieni tłokowych do silnika 6.2 l produkcji General Motors.

Tłoki silników spalinowych. Jak są produkowane? Jakie są ich typy?

Tłok to komponent, który jest dobrze rozpoznawalny przez większość osób, nawet te, które nie są specjalistami w dziedzinie motoryzacji. Nie do przecenienia jest jego rola, ponieważ wiele wskaźników wydajności silnika zależy od sposobu, w jaki tłok porusza się wewnątrz bloku silnika. W niniejszym artykule omówimy niektóre aspekty projektowe, kluczowe funkcje oraz konstrukcje tłoków stosowanych obecnie.

Dwa rodzaje pierścienia napinającego w DKZ dla podwójnego sprzęgła w skrzyniach DQ200 [FILM]

Podwójne sprzęgło stosowane w modelach Volkswagena współpracuje z kilkoma kołami zamachowymi. Różnice w pierścieniach napinających, które pojawiły się w nowszych rozwiązaniach, mogą komplikować montaż podwójnego sprzęgła. Firma Schaeffler przygotowała film instruktażowy pokazujący, w jaki sposób postępować z poszczególnymi wersjami podzespołu.