Pierścienie, panewki, tłoki, zawory
Ryzyka i skutki uboczne związane ze stosowaniem biopaliw to szczególny problem. Przemawia za nim lepszy bilans CO2, ale nie wolno zapominać o skutkach ubocznych stosowania biopaliw. Biopaliwo jest znaczniej bardziej agresywne w swoim środowisku aniżeli normalna benzyna i oddziałowuje niekorzystnie na zawarte w filtrach tworzywa sztuczne, elastomery, metale i złącza klejowe. Ponadto przez stosowanie biopaliwa […]
Prawie każdy nowoczesny silnik diesla z turbosprężarką posiada chłodnice powietrza. Gorące powietrze (do 150 °C) sprężane przez turbosprężarkę, zanim osiągnie komorę spalania, jest schładzane przez chłodnicę powietrza. Skompresowane powietrze jest ochładzane przez powietrze z zewnątrz pojazdu (bezpośrednie chłodzenie) lub przez czynnik chłodzący silnika (chłodzenie pośrednie). Układ i funkcje tych dwóch systemów szczegółowo przedstawiono w ulotce […]
W grudniu 2008 firma David Vasco po raz kolejny poszerzyła ofertę Vasco Filters. W ofercie znalazło się 15 nowych referencji, z czego najbardziej interesujące są filtry paliwa do silników: • PSA 1.6 Hdi (plastikowy) • Dacii Logan 1.5 Dci (filtr jest metalowy w komplecie z zaworem podgrzewacza oraz zawleczką – zdj.) • Renault Clio, Modus […]
Marka Cartechnic jest obecna już od wielu lat na rynku niemieckim. Wysoka jakość Produkty Cartechnic prezentują wysoką jakość przy relatywnie niskiej cenie. Jest to propozycja dla klienta, który oczekuje określonego standardu produktu i ekonomicznych zakupów. Jakość produktów jest potwierdzana przez niezależne instytuty (m.in. DEKRA), a wyniki testów są publikowane w ogłoszeniach i gazetach motoryzacyjnych. Po […]
System czujników koła w nowoczesnych układach hamulcowych takich jak SBD ASR, EDS i ESP ma za zadanie przekazywanie informacji o ilości obrotów koła odpowiedniemu sterownikowi. Im dokładniejsza jest ta informacja, która przekazuje ten system, tym lepsza i bardziej komfortowa regulacja a tym samym lepszy i bardziej komfortowy system hamulcowy. Czujnik pasywny (indukcyjny) W pierwszych latach […]
Turbosprężarki „ze zmienną geometrią” Garrett VNT (Variable Nozzle Turbine) W 1991r. nastąpił przełom w technologii turbodoładowania silników spalinowych montowanych w samochodach osobowych. Stało się to wówczas, gdy jeden z największych producentów turbosprężarek do silników spalinowych, firma Garrett należąca do koncernu Honeywell, wprowadziła do produkcji turbosprężarkę typu VNT. Popularnie nazywane „turbosprężarki ze zmienną geometrią” – kierownicą […]
Turbosprężarka we współczesnych pojazdach zostaje coraz częściej stosowana zarówno w silnikach diesela jak i benzynowych. W tych pierwszych zdecydowanie można powiedzieć, że staje się nieodłącznym elementem, który niezbędny jest do współpracy z nowoczesnymi układami zasilania. W obydwu przypadkach konstrukcje turbosprężarek stają się coraz bardziej nowatorskie i skomplikowane, a ich budowa zdecydowanie odbiega od tych stosowanych […]
Centrum Szkolenia Motoryzacji z Poznania organizuje w listopadzie 2008 szkolenia o następującej tematyce: 05 – 06.11.2008 – Układy przeciwpoślizgowe ABS/ASR 25 – 26.11.2008 – Elektroniczne sterowanie wtryskiem paliwa w silnikach Diesla 27 – 28.11.2008 – Systemy Common Rail 04.11.2008 – Alternatory 1. Układy przeciwpoślizgowe ABS/ASR Zakres tematyczny: – Funkcje oraz zasada działania systemów ABS/ASR Bosch, […]
Do tej pory użytkownicy samochodów Smart Fortwo ( 33 – 45 Kw ) lub Crossblade ( 52 Kw ) w sytuacji kiedy tłoki w silnikach ich aut odsłużyły swój czas, zmuszeni byli do wymiany całego silnika. Firma Mahle wprowadza do sprzedaży tłoki dzięki którym można przywrócić do życia silniki o pojemności 599 ccm wyposażone w […]
Bosch opracował nową przystawkę CAM 847 do stanowiska probierczego EPS 815. Umożliwia ona kontrolę komponentów zespołów wtryskowych (UP = Unit Pump, wtryskiwacz + przewód + pompa) i pompowtryskiwaczy (UI = Unit Injektor) produkcji Bosch stosowanych zarówno w silnikach samochodów osobowych, jak i ciężarowych. Dzięki temu stół EPS 815 z przystawką KMA 802/822 staje się uniwersalnym […]