Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Pierścienie, panewki, tłoki, zawory

Kolejne nowości Delphi

Firma Delphi przystępuje do masowej produkcji pierwszego na świecie układu wtrysku oleju napędowego wykorzystującego rewolucyjne wtryskiwacze piezoelektryczne o bezpośredniej aktywacji. Nowa generacja w technologii wtrysku oleju napędowego pomoże producentom pojazdów spełnić normy emisji spalin Euro 6 i równocześnie zwiększyć moment obrotowy, moc, ekonomikę spalania, wprowadzić udoskonalenia i ułatwienia prowadzenia pojazdu. Korporacja Delphi (Pinksheets: DPHIQ) wprowadza […]

Co z regeneracją turbosprężarek? (Przygotowała firma Moto-Remo)

Turbosprężarki „ze zmienną geometrią” Garrett VNT (Variable Nozzle Turbine) W 1991r. nastąpił przełom w technologii turbodoładowania silników spalinowych montowanych w samochodach osobowych. Stało się to wówczas, gdy jeden z największych producentów turbosprężarek do silników spalinowych, firma Garrett należąca do koncernu Honeywell, wprowadziła do produkcji turbosprężarkę typu VNT. Popularnie nazywane „turbosprężarki ze zmienną geometrią” – kierownicą […]

Wskazówki dotyczące montażu: Wymiana paska zębatego w VW Golf IV 1,9 TDI Bj. 2001

Ten silnik występuje w wielu rodzajach pojazdów i w różnych wariantach. Charakteryzuje się znacznym zabudowaniem, co dla mechanika może oznaczać pewne ryzyko podczas ustawiania rolki napinającej. Aby umożliwić wygodną wymianę paska proponujemy zapoznać się z praktyczną, instrukcją dotyczącą montażu. Prace przygotowawcze dotyczące demontażu: • Wymontować prawy reflektor • Wymontować przewód doprowadzający powietrze • Zwolnić pojemnik […]

Odpowietrzanie hamulców z ABS – wymiana płynu i odpowietrzanie układu hamulcowego krok po kroku

Powietrze znajdujące się w układzie hamulcowym to potencjalne zagrożenie bezpieczeństwa, które może doprowadzić do tragicznego w skutkach wypadku. Continental Teves radzi jak wymieniać płyn hamulcowy, a także na co uważać przy odpowietrzaniu hydrauliki układu hamulcowego w najnowszych rozwiązaniach: ABS, EBS i ESP.

Dwa stoiska Helli na „Automechanice 2008”

Na tegorocznych targach “Automechanika”, które odbędą się w dniach 16-21 września we Frankfurcie, firny Hella oraz Behr Hella Service, będą wyraźniej obecne i pokażą innowacje opłacalne dla klientów. Poza tradycyjnym stoiskiem D91 w hali 3.0 o powierzchni 900 m2 na dwóch poziomach, Hellę będzie także można odnaleźć po raz pierwszy w hali 8.0, na stoisku […]

Nowy napinacz paska rozrządu do silników 1,9TDI i 1,9SDI VAG

Dotychczas stosowany napinacz (531 0275 30) zastąpiono napinaczem z wskaźnikiem napięcia 531 0440 30. Nowy napinacz odróżnia od dotychczasowego kilka cech zewnętrznych: Marka pojazdu: Audi, Seat, Skoda, Volkswagen Model: Audi • A3 (8L) Seat • Cordoba (6K), Ibiza III (6K), Ibiza IV (6L), Inca (6K), Leon (1M),Toledo II (1M) Skoda • Fabia (6Y), Octavia (1U) […]

Filtry olejowe MAGNETIC w ofercie Master Sport

Od sierpnia 2008 firma Master Sport Automobiltechnik(MS) wprowadza na rynek polski do sprzedaży filtry olejowe MAGNETIC . Filtry te to podwójna ochrona silnika przy pracy w warunkach umiarkowanego i surowego klimatu. Zatrzymują metalowe cząstki, przyciągając je do magnetycznego elementu. Filtr jest wstanie pochłonąć tyle zanieczyszczeń , ile sam waży . Materiał uszczelki zachowuje hermetyczność i […]

Mercedes Sprinter: Uwaga na dwumasowe koła zamachowe!

W Mercedesach Sprinterach wyprodukowanych po marcu 2004 roku montowane są inne dwumasowe koła zamachowe, niż te, które montowane były przed tą datą. Należy zatem przy wymianie sprzęgła w tych samochodach, zwrócić szczególną uwagę na ten element i koniecznie sprawdzić jego model, ponieważ jedynie dzięki temu możliwe jest dobranie odpowiedniego zestawu sprzęgła. Zmiana dotyczy Sprinterów wyprodukowanych […]

Kolejne tłoki w ofercie Mahle

W ofercie firmy Mahle pojawiły się kolejne nowe tłoki. Tym razem są to części, które mają zastosowanie w silnikach Fiata 188A 5.000, R4 m(80KM). Silniki te montowane były we Fiatach Bravo, Brava, Punto, Stilo, Palio i Siena produkowanych do roku 1999, a również w niektórych egzemplarzach samochodu Lancia Y. W programie sprzedaży tłok występuje pod […]

Pierścienie do Peugeota w Mahle

Firma Mahle wprowadziła do swojej oferty komplet pierścieni tłokowych o średnicy 78,50mm przeznaczony do silników Peugeot TU 5 JP/J2. W zestaw wchodzi chromowany pierścień uszczelniający o grubości 1,5mm, fosforanowany pierścień prostokątny o tej samej grubości oraz pierścień chromowany DSF o grubości 3,0mm. Oprócz modeli Peugeot 106 i 306 ten model silnika można spotkać w Citroenach […]