Turbosprężarki używane

6 listopada 2008, 0:00

Turbosprężarka we współczesnych pojazdach zostaje coraz częściej stosowana zarówno w silnikach diesela jak i benzynowych. W tych pierwszych zdecydowanie można powiedzieć, że staje się nieodłącznym elementem, który niezbędny jest do współpracy z nowoczesnymi układami zasilania. W obydwu przypadkach konstrukcje turbosprężarek stają się coraz bardziej nowatorskie i skomplikowane, a ich budowa zdecydowanie odbiega od tych stosowanych w silnikach „starszej generacji.”

Jeszcze kilka lat temu nowością były turbosprężarki ze „zmienną geometrią” (kierownica spalin), które teraz znajdują się w niemal każdym nowym silniku z turbodoładowaniem w samochodach osobowych, dostawczych i coraz częściej także ciężarowych. W tego typu „turbinach” podstawą funkcjonowania jest sprawny i prawidłowo wyregulowany zawór, który steruje kierownicą spalin. Nowe konstrukcje posiadają już sterownie za pomocą modułu elektronicznego zamiast tradycyjnie stosowanego do tej pory zaworu pneumatycznego. Wszystko to jest odpowiedzią na wymagania konstruktorów silników, którzy żądają płynnego i pełnego doładowania od jak najniższych prędkości obrotowych silnika. Najbardziej zaawansowaną konstrukcją, jaka ostatnio się pojawiła jest to system „2-stage” składający się z dwóch turbosprężarek zintegrowanych w całość. Konstrukcje takie jak ta pozwalają uzyskiwać max. moment obrotowy już od 1200obr/min i utrzymywać czystość spalin według norm EURO 4.

Nietrudno zauważyć, że przy tak zaawansowanej technologii ceny nowych turbosprężarek muszą być znaczne, co skłania właścicieli samochodów do różnego rodzaju „kombinacji” w momencie awarii. Czy jednak opłaca się szukać na rynku części używanych tego rodzaju podzespołów? Czy warto kupić turbinę np. na giełdzie? Na te pytania można odpowiedzieć za pomocą następujących argumentów:

• Turbosprężarki klient nie będzie w stanie sprawdzić przed zamontowaniem w silniku
(bez użycia specjalistycznych urządzeń);

• Turbosprężarka jest wrażliwa na wszelkiego rodzaju (nawet drobne) zanieczyszczenia
i wilgoć (zanieczyszczenia mogą przedostać się do układu smarowania silnika!);
• Na turbosprężarkę używaną, niewiadomego pochodzenia kupujący nie uzyska żadnej gwarancji jakości;
• Nieprawidłowo wytypowana (często wizualnie identyczna) turbosprężarka może nie działać prawidłowo po zamontowaniu i doprowadzić do awarii silnika.

Jak widać decydując się na zakup turbiny – „kota w worku” – klient naraża się na dość duże ryzyko zakupu towaru, który tylko pozornie może wydawać się atrakcyjny cenowo. Często jest to w konsekwencji dodatkowy wydatek i stracony czas.

Alternatywą do zakupu nowej turbosprężarki jest turbosprężarka po regeneracji. Taki towar znajduje się w ofercie Moto-Remo i jest dostępny z możliwością odpłatnego zwrotu wymontowanej części, co daje klientom możliwość dodatkowej redukcji ceny. Tam, gdzie regeneracja nie jest możliwa i opłacalna ze względów konstrukcyjnych, Moto-Remo proponuje nowe turbosprężarki po bardzo atrakcyjnych cenach. Towary objęte są 12 miesięczną gwarancją jakości. Jest to możliwe ze względu na profesjonalny proces regeneracji oparty wyłącznie na oryginalnych podzespołach producenta danej jednostki.

Więcej informacji w oddziałach firmy Moto-Remo:

Chorzów, ul. Łagiewnicka 3, tel. 032 / 20-40-261
Warszawa, ul. Głębocka 98a, tel. 022 / 75-15-503
Iława, ul. Biskupska 7, tel. 089 / 64-86-776

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 12 listopada 2008, 0:00 0 0

Dear Sirs,


Very glad to know your esteemed company! We are FuYuan Turbochargers Co., Ltd. We write this letter in order to establish mutual benefit business relationship between us.



FuYuan is an ISO9001, ISO/TS16949, ISO14001 and OHSAS18001 certificated company. It has an area of 140,000m2 and the annual production capability is 400,000sets. In China, we are OEM supplier of Yuchai and Weichai same as Garrett and Borgwarner. Garrett(China) also asks us to supply the core parts to them. We are also supplier of other IC engine manufacturers including Foton, Perkins(especially T74801002 turbocharger), Steyre, Duetz, etc in China. We supply to them more than 200,000sets per year. In foreign markets, we have cooperated with Russian TKP for many years. We export to Russia at the quantity of 100,000sets per year.

Best regards

Linda Zhang
FuYuan Turbochargers Co., Ltd.

Tel:0086-10-83993832, 83993887

Odpowiedz