,,Plan ekspansji na rynki środkowoeuropejskie” – wywiad z Rafałem Woźnym z Borg & Beck

19 sierpnia 2014, 13:27

Borg & Beck to jedna ze znanych w Europie Zachodniej marek części motoryzacyjnych, o której w Polsce… mało kto słyszał. W najbliższym czasie powinno się to zmienić, gdyż firma planuje ofensywę na polski rynek. Na nasze pytania odpowiedział Rafał Woźny, Manager ds. sprzedaży produktów Borg & Beck w Polsce.

Rafał Woźny Borg & BeckTo pytanie może wydać się Panu banalne, sądzę jednak, że warto od niego zacząć: jaki asortyment znajduje się w ofercie marki Borg & Beck?

Borg & Beck oferuje wiodące produkty w ponad 12 kategoriach. Części samochodowe Borg & Beck produkowane są według najwyższych standardów. Rygorystyczne procedury testowe i surowy program kontroli materiałów zapewniają zawsze najwyższą jakość. Główne grupy naszych produktów to:

  • Sprzęgła – marka słynie z tego najbardziej – mamy ponad 100-letnią tradycję i produkcję na pierwszą linię, a także historię z dostarczaniem sprzęgieł do Formuły 1
  • Układy kierownicze i elementy zawieszenia
  • Elementy układów hamulcowych
  • Łożyska kół
  • Linki
  • Przewody turbo

 

Domyśla się Pan zapewne dlaczego zacząłem od pytania o asortyment – jak dotąd znana na zachodzie marka była praktycznie nieobecna na polskim rynku. Dlaczego i jak to się zmieni w najbliższym czasie?

W ciągu kilku ostatnich lat powstał plan ekspansji na rynki środkowoeuropejskie, który krok po kroku jest konsekwentnie realizowany. Borg & Beck reprezentuje bardzo dobry i sprawdzony model współpracy z klientem i posiada silną strukturę właścicielską, która powoduje to, że na ostateczne podjęcie decyzji wpływ ma dobro partnera biznesowego. Poparte jest to wysokiej jakości produktami i rewelacyjną obsługą klienta.

Po 30 latach ciągłego wzrostu i rozwoju na rynku brytyjskim, który jest bardzo trudnym, istnieją dowody na to, że implementacja tych założeń w Polsce i krajach ościennych, musi skończyć się sukcesem, z korzyścią dla naszych partnerów i klientów końcowych.

Czym Borg & Beck zamierza zaimponować polskim klientom? Szeroką ofertą, jakością, a może niską ceną?

Polska cechuje się wysoką konkurencyjnością rynkową i rozwiniętą świadomością konsumencką. Dla firmy, która wchodzi na nasz rodzimy rynek poprzeczka zawsze postawiona jest wysoko. Jednakże dajemy dużą elastyczność w stosunku do wymagań klienta, wysoki standard w obsłudze klienta plus szeroką ofertę produktową, która ma pokrycie w dostępności. Stawiamy na jakość we wszystkich płaszczyznach.

Gdzie obecnie można kupić produkty Borg & Beck i jak długo przyjdzie czekać na dostawę?

Dostawy są systematyczne, a produkty są dostępne już w większości kraju. Cały czas pracujemy nad zoptymalizowaniem przestrzeni rynkowej w celu zmaksymalizowania pokrycia terytorialnego z jednoczesną ochroną interesów naszych partnerów.

Polski rynek uchodzi za dość hermetyczny, nowym graczom trudno osiągnąć na nim sukces. Jakie założenia czyni First Line Group (właściciel marki Borg & Beck) wobec obecności w Polsce w bieżącym roku i kolejnych latach?

Tu musiałbym się odnieść do tego o czym wspomniałem już wcześniej. Mamy świadomość hermetyczności, ale niesiemy ze sobą dużo wartości dodanych takich jak jakość, dobra marka z tradycjami i bardzo dobra obsługa serwisowa przy konkurencyjnych cenach.

Czy Polska to tylko jeden z krajów, w którym marka chce wzmocnić swoją obecność? Jeśli tak to gdzie jeszcze?

Tak, Polska jest głównym celem w regionie. Funkcjonujemy już z sukcesami w Hiszpanii, Portugalii, Francji, Holandii, Danii, Węgrzech i Niemczech. I to właśnie u naszych zachodnich sąsiadów zbudowaliśmy centrum dystrybucyjne, które obsługuje Polskę. Borg & Beck GmbH ma za zadanie wsparcie dystrybucji, przyspieszenie czasu reakcji.

Gdzie potencjalni klienci mogą zapoznać się z produktami Borg & Beck? Czy planujecie udział w targach branżowych lub innych eventach?

Tak, planujemy pojawiać się na wszystkich, w ramach możliwości, targach i spotkaniach z klientami. Obecnie jest dostępna strona internetowa po w języku polskim: www.borgandbeck.com/pl, gdzie można się zapoznać z wszystkimi liniami produktowymi. Dodatkowo częścią portalu jest specjalny serwis gwarancyjny, a dla naszych klientów mamy stworzony specjalny katalog on-line, gdzie są produkty z opisami, zdjęciami. Udostępniamy w nim także aktualną listę kodów produktów tego samego przeznaczenia, ale innych producentów. W tym katalogu, nasi klienci mogą bezpłatnie skorzystać również z informacji technicznych dotyczących specyficznych produktów i ich montażu.

Dowiedz się więcej

,,Ogromna ewolucja uszczelnień silnikowych” – wywiad z Bartoszem Czubą z firmy Victor Reinz
,,Ogromna ewolucja uszczelnień silnikowych” – wywiad z Bartoszem Czubą z firmy Victor Reinz

Victor Reinz jest prawdziwym specjalistą w dziedzinie uszczelnień silnikowych. Firma dostarcza swoje rozwiązania na pierwszy montaż do najnowszych modeli samochodów, ale także na Aftermarket. Techniczne tajniki produkcji uszczelnień zdradził nam Bartosz Czuba, Area Sales Manager, Central/Eastern Europe w firmie Reinz. Z jakimi wyzwaniami muszą zmierzyć się w dzisiejszych czasach producenci uszczelek? Czy uszczelki mają wpływ […]

Castrol Service Plus – oferta dla każdego warsztatu – wywiad
Castrol Service Plus – oferta dla każdego warsztatu – wywiad

Coraz więcej właścicieli samochodów decyduje się na ich serwisowanie poza siecią punktów autoryzowanych. Castrol pomaga warsztatom niezależnym zapewnić obsługę klienta na wysokim poziomie, między innymi dzięki nowej ofercie Castrol Service Plus. O najnowszej ofercie firmy Castrol dla warsztatów niezależnych rozmawiamy z Marcinem Furgalskim, odpowiedzialnym za szkolenia sprzedażowe, prowadzone przez Castrol w Polsce. Co wyróżnia ofertę […]

Rozszerzona gama linek dźwigni zmiany biegów Borg & Beck
Rozszerzona gama linek dźwigni zmiany biegów Borg & Beck

Borg & Beck wprowadził nową gamę 48 rodzajów linek dźwigni zmiany biegów do zastosowania w samochodach osobowych i dostawczych. Firma Borg & Beck wprowadziła linki dźwigni zmiany biegów na rynek części zamiennych. Jest to innowacyjny produkt, który ma zapewnić szansę na kolejne zyski w tym niezależnym sektorze. I tym razem, zgodnie ze swoimi standardami produkty […]

Powiększenie gamy produktów Borg&Beck
Powiększenie gamy produktów Borg&Beck

Rok 2014 był pracowity dla marki Borg & Beck. Poszerzyła ona znacznie swój asortyment w wielu liniach produktowych, wprowadzając do oferty także nowe kategorie produktów. Wśród nowych uzupełnień (NTR) znalazło się prawie 800 komponentów do układów kierowniczych oraz układów zawieszenia. Zostały one wprowadzone w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Firma porównuje się do konkurencji, twierdząc, że  […]

Odpowiedni moment na urządzenia do obsługi TPMS – wywiad z Jolantą Plachą z firmy Świstowski SA
Odpowiedni moment na urządzenia do obsługi TPMS – wywiad z Jolantą Plachą z firmy Świstowski SA

Świstowski S. A. od lat wyposaża warsztaty samochodowe – przede wszystkim te zajmujące się obsługą opon. Jolantę Plachę – Vice Prezes Zarządu firmy – zapytaliśmy między innymi o urządzenia do obsługi systemu TPMS – od niedawna obowiązkowego w nowo produkowanych samochodach.   Świstowski S. A. oferuje wyposażenie warsztatów oponiarskich – od rękawiczek po wyważarki. Czy […]

Telewizja Inter Cars – wywiad
Telewizja Inter Cars – wywiad

Inter Cars SA od dłuższego czasu kładzie duży nacisk na wizualną komunikację z klientem. To było powodem rozwoju IC-TV, telewizji wewnętrznej wyświetlanej na monitorach znajdujących się w filiach. O całym projekcie opowiedział Konrad Gałecki, administrator systemów telewizji Digital Signage. Wiadomości IC: Czy mógłbyś przedstawić naszym czytelnikom projekt IC-TV? Konrad Gałecki: IC-TV jest to telewizja skierowana […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 22 sierpnia 2014, 18:36 0 0

Ja ppierdziele nie moge, sprzedajny motofocusie czy już na tym portalu nie może być konkretnych informacji tylko artykuły sponsorowane przez nie wiadomo kogo. Wiadomo że każdy chce zaistnieć ale artykuły o kolejnych pakowaczach chińskiego szitu osłabiają mnie do granic możliwości. Wcześniej wrzuciliście artykuł o hamulcach Galfer. Pytam ile jeszcze można wciskać ludziom ciemnote, mamy XXI wiek konsumenci są świadomi, a jeżeli waszym targetem są debile to opuszczam ten portal.

Odpowiedz

Anonim, 24 sierpnia 2014, 13:48 0 0

Marke borg beck znam ze sprzegla 1-montazowego w fiatach uno lata osiemdziesiate

Odpowiedz

Anonim, 2 września 2014, 13:27 0 0

to, że marka niezanana w Polsce, to nie znaczy, że shit, marka ma ponad 100 lat tradycji, tyle o świadomości

Odpowiedz

Anonim, 3 września 2014, 8:38 0 0

a kiedy zaczyna działać w Polsce ? ale tak na prawdę . Na jakich zasadach ?

Odpowiedz

Anonim, 4 września 2014, 9:40 0 0

Pewnie szukają dystrybutorów, żeby się na tym nie skończyło. Bo znając życie, największy weźmie produkt na wyłączność, zakopie go w systemie i na 2 lata spokój.

Odpowiedz