Właściciel dostawczego Partnera z benzynowym silnikiem 1.6 zauważył, że po przejechaniu dłuższego odcinka kontrolka od ciśnienia oleju w jego pojeździe zaczyna mrugać. Był to początek długich poszukiwań przyczyn tej usterki.
Peugeot Partner i ciśnienie oleju
Opisywany pojazd to Peugeot Partner III generacji z roku produkcji 2010. Jego silnik to benzynowy 1.6 o mocy 90 KM. Auto bezwypadkowe i do momentu wystąpienia problemu działające bezawaryjnie. Od nowości, pierwszy właściciel pokonał nim około 45 tys. km. Samochód jeździł głównie w cyklu miejskim. Przy przebiegu 30 tys. km właściciel wykonał przegląd w warsztacie niezależnym. Badanie nie wykazało nieprawidłowości.
W okolicach przebiegu 40 tys. km właściciel auta zauważył, że po przejechaniu dłuższego odcinka, sporadycznie zaczyna mrugać kontrolka od ciśnienia oleju. Udał się więc do warsztatu naprawczego. Kontrola komputerowa nie wykazała żadnych nieprawidłowości. Pomiar ciśnienia oleju był za to utrudniony z racji lokalizacji czujnika oraz dlatego, że problem występował tylko wówczas, gdy silnik samochodu był mocno rozgrzany.
W kolejnym warsztacie, do którego zgłosił się właściciel Peugeota wykonano kilka napraw, m.in. wymianę czujnika ciśnienia oraz pompy olejowej. Podmieniono także liczniki (zegary) by wykluczyć ich awarię. Dokonano przeglądu wiązki elektrycznej od czujnika. Czynności nie przyniosły żadnej poprawy.
Gdzie szukać usterki Partnera?
Pojazd trafił w końcu do warsztatu naszego Czytelnika. Jego diagnoza była utrudniona ponieważ kontrolka nie zapalała się za każdym razem i tylko po przejechaniu odcinka dłuższego niż 20 km.
Dopiero po kilku dniach poszukiwań, mechanikom udało się wskazać właściwą, i jak się okazało tyleż zaskakującą co banalną, przyczynę. Dlaczego kontrolka ciśnienia mrugała? Zapraszamy do podejmowania prób rozwiązania zagadki.
Za nadesłanie opisu usterki dziękujemy warsztatowi: Mechanika Pojazdowa Stanisław Cempiel ul. Krakowska 125, 43-300 Bielsko-Biała www.cempiel.pl
Rozwiązanie zagadki podamy już wkrótce. Tymczasem zapraszamy do podawania własnych propozycji diagnozy w komentarzach pod tym artykułem.
Autora najtrafniejszej wypowiedzi nagrodzimy upominkiem*!
*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)
Napisz do nas
Zdarzyło Ci się spotkać z podobnie trudną do zdiagnozowania usterką? Nadal nie wiesz co dolega pojazdowi Twojego klienta? Napisz do nas! Opublikujemy Twój przypadek na łamach portalu. Prosimy o maile na adres: redakcja@motofocus.pl
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 6 czerwca 2013, 7:52 0 0
Usterka wynika z uszkodzenia wkładu filtra oleju, konkretnie usztywnienia wewnętrznej tulei z tworzywa.
Odpowiedz
Anonim, 6 czerwca 2013, 8:02 0 0
Usterka jest spowodowana niedrożnym (skręconym) filtrem oleju co po rozgrzaniu utrudniało przepływ oleju. Standardowy problem przy filtrach najpopularniejszej marki w Polsce.
Odpowiedz
Anonim, 6 czerwca 2013, 8:20 0 0
Wg mnie mogła nie być skasowana inspekcja olejowa przy ostatniej wymianie oleju.
Odpowiedz
Anonim, 6 czerwca 2013, 9:48 0 0
Według mnie podczas wymiany oleju nie był umyty czujnik jakości oleju lub tak jak napisał kolega minitronik brak wykonanej inspekcji olejowej
Odpowiedz
Anonim, 6 czerwca 2013, 11:00 0 0
Zbyt małolepki olej w wyższych temp.
Odpowiedz
Anonim, 6 czerwca 2013, 13:20 0 0
zły filtr oleju lub zabrudzony czujnik jakości oleju
Odpowiedz
Anonim, 6 czerwca 2013, 14:34 0 0
Usterek może być dużo. Lecz może to być związane z czujnikiem oleju ( trzeba go wyczyścić po wymianie oleju) może być to też spowodowane tym w jakich warunkach olej był wymieniany. Chodzi mi o to czy maska samochodu była otwarta przy włączonym zapłonie.Samochody posiadające czujnik otwarcia maski( który uruchamia się dopiero przy zapłonie). Chodzi o to że wtedy czujnik załapie że maska była otwarta i da sygnał ( informację ) do innych czujników że coś było robione pod maską. W tym momencie czujnik poziomu oleju jaki i jakości ( podobne działanie) uruchomi się by sprawdzić co się zmieniło. Pozdrawiam
Odpowiedz
Anonim, 6 czerwca 2013, 22:08 0 0
Trzeba bylo zmierzyc cisnienie a nie zmieniac czujniki i instalacje w samochodzie pewnie to wina filtra i jego obudowy
Odpowiedz
Anonim, 6 czerwca 2013, 22:08 0 0
Trzeba bylo zmierzyc cisnienie a nie zmieniac czujniki i instalacje w samochodzie pewnie to wina filtra i jego obudowy
Odpowiedz
Anonim, 6 czerwca 2013, 22:12 0 0
A może olej rozrzedzony paliwem, i po zagrzaniu nie trzyma cisnienia.
Odpowiedz
Anonim, 7 czerwca 2013, 8:43 0 0
Uszkodzony wklad filtra oleju a dokładniej jego wewnętrzy odlew zamykający zawór upustowy oleju z obudowy filtra oleju.
Odpowiedz
Anonim, 8 czerwca 2013, 9:58 0 0
Prawdopodobnie uszkodzone wzmocnienie wewnątrz wkładu filtra oleju służące do zamykania zaworu spustowego.
Odpowiedz
Anonim, 8 czerwca 2013, 14:59 0 0
Pierwszą rzeczą, którą bym wymienił to jest olej wraz z filtrem oleju-pozdrawiam
Odpowiedz
Anonim, 9 czerwca 2013, 10:34 0 0
Jak czytam niektóre diagnozy to nie wiem czy się smiać czy płakac nad poziomem wiedzy pseudo-mechaników.Moja diagnoza:1.sprawdzić stan i jakość oleju 2.sprawdzić mechanicznie ciśnienie oleju 3.ew.od razu wymienic filtr oleju
Odpowiedz