Bywa, że przyczyna awarii danego pojazdu jest tak błaha, że mechanikom długo nie udaje się wystawić poprawnej diagnozy. Po części tak właśnie było w przypadku Peugeot Partnera z mrugającą kontrolką ciśnienia oleju.
Peugeot Partner i ciśnienie oleju – rozwiązanie
Zagadka Peugeot Partnera była trudna do rozwiązania ze względu na brak możliwości sprawdzenia parametrów pojazdu, gdy silnik był mocno rozgrzany. Okazało się jednak, że tego typu testy w ogóle nie były potrzebne.
Minęło sporo czasu zanim jeden z mechaników warsztatu naszego Czytelnika wpadł na pomysł, by zajrzeć do… filtra oleju. Miał zamiar wyczyścić go i sprawdzić czy ,,czegoś" tam nie ma. Podczas wyjmowania tego filtra doszło do ewidentnego naruszenia jego konstrukcji. Jak się okazało, podczas przeglądu auta, który został wykonany niedawno w innym warsztacie niezależnym, założono najtańszy, dostępny na rynku, wkład filtra olejowego oraz zalano tani olej
syntetyczny niskiej jakości. Trudno powiedzieć, czy filtr był wadliwy od początku, czy też doszło do jego niewielkiego uszkodzenia podczas montażu.
Jak wiadomo, filtr ma wpływ na utrzymywanie ciśnienia w układzie (przy współpracy z innymi elementami obudowy). Podczas poprzednio wykonywanych napraw, które miały rozwiązać problem z migającą kontrolką, z racji…oszczędności, pozostawiano filtr, tłumacząc to niewielkim przebiegiem, który minął od jego założenia.
Aby rozwiązać problem, mechanicy założyli nowy filtr i dokonali wymiany oleju na dopuszczony przez producenta. Sytuacja z migającą kontrolką nigdy więcej się nie powtórzyła.
Za nadesłanie opisu usterki dziękujemy warsztatowi: Mechanika Pojazdowa Stanisław Cempiel ul. Krakowska 125, 43-300 Bielsko-Biała www.cempiel.pl
Uprzejmie dziękujemy za podejmowane próby odnalezienia diagnozy. Tym razem postanowiliśmy nagrodzić upominkiem użytkownika o loginie Kailen za komentarz ,,Usterka jest spowodowana niedrożnym (skręconym) filtrem oleju co po rozgrzaniu utrudniało przepływ oleju". Przypominamy, że w celu ubiegania się o nagrodę niezbędne jest zalogowanie się przed wpisaniem komentarza (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link).
Zachęcamy także do nadsyłania swoich propozycji z opisem przypadku do cyklu „Nietypowe awarie":
Napisz do nas
Zdarzyło Ci się spotkać z podobnie trudną do zdiagnozowania usterką? Nadal nie wiesz co dolega pojazdowi Twojego klienta? Napisz do nas! Opublikujemy Twój przypadek na łamach portalu.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 13 czerwca 2013, 10:03 0 0
ale bzdura....poprostu źle zamontowali filtr oleju co jest bardzo prawdopodobne w tym pojeździe - a nie jakość filtru i jakość oleju miała wplyw....brednie piszą , brednie opowiadają .- a zgniecenie i skręcenie filtra jednoznacznie świadczy iz był zamontowany " na siłę..." - w tym pojeździe prawidłowy montaz filtra oleju jest "trudny" .... niedoświadczony mechanik .....jest usterka... co ma filtr i olej ???
Odpowiedz
Anonim, 13 czerwca 2013, 11:24 1 0
To chyba czujnik ciśnienia jest zamontowany za filtrem oleju bo przed filtrem to by cisnienie na czujniku było raczej.
Odpowiedz
Anonim, 13 czerwca 2013, 22:48 0 0
Bzdura ten artykuł. Już widzę najtańszy filtr i olej syntetyczny taaa, Minerał by zalali no może jakiś 10w40 ewentualnie.
Odpowiedz
Anonim, 16 czerwca 2013, 8:15 0 0
miałem podobną sytuację z peugeot 307po wymianie oleju filtr dobrej niby firmy przejechało auto ok 1000 km i kontrolka ciśnienia oleju się paliła powodem tej awarii był uszkodzony filtr oleju.Reklamowałem go w hurtowni reklamacja została uznana.
Odpowiedz
Anonim, 24 czerwca 2013, 14:36 0 0
filtr ma bardzo dużo tanie filtry rozpadają się na drobne kawałki po zrobieniu kilkunastu kilometrów widziałem już trzy przypadki tego typu i nie było to spowodowane złym montażem lecz tanim filtrem.
Odpowiedz