Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
17.05 Szkolenia firmy BETiS – czerwiec 2024 16.05 Wyniki finansowe Grupy Boryszew dają powody do zadowolenia 16.05 Największy test elektrycznych samochodów – EV Experience 2024 – już wkrótce 16.05 Poznaliśmy wyniki finansowe znanego producenta opon 16.05 Dlaczego w Polsce brakuje diagnostów samochodowych? Wywiad z inż. Zbigniewem Sikorą.

Ankiety

Jedni pod, drudzy nad kreską, a przyszłość nieznana – wnioski z raportu SDCM

Ostatnie doniesienia związane z pandemią, zmuszające kolejne państwa do coraz dalej idących obostrzeń, także na granicach, gwałtownie rosnące koszty transportu, a nawet braki surowców i półproduktów mogą spowodować, że optymistyczne plany wychodzenia z kryzysu legną w gruzach.

Niska wiedza Polaków na temat samochodów hybrydowych – wnioski z badania

Co trzeci Polak nie wie, czym różni się zwykłe auto hybrydowe od hybrydy typu Plug-in. Wiele osób uważa, że hybrydy to pojazdy ładowane z gniazdka. Badanie wykonane przez firmę InsightOut Lab na zlecenie marki Volkswagen przynosi zaskakujące wnioski w kontekście zapowiadanego rozwoju elektromobilności w Polsce.

System Start-Stop skraca żywotność silnika – jednoznaczna opinia mechaników

Wyniki naszej ankiety, przeprowadzonej w aż 8 krajach Europy, jednoznacznie wskazują, że obecny w większości nowoczesnych samochodów system Start-Stop jest krytycznie postrzegany przez fachowców z branży napraw pojazdów.

Barometr Rynku: wypełnij ankietę, wkrótce zaprezentujemy wyniki

Od dwóch do pięciu minut – tylko tyle czasu powinno zająć wypełnienie naszej najnowszej ankiety dla przedstawicieli warsztatów samochodowych. Jej wyniki zostaną wykorzystane w przygotowaniu „Barometru Branży Części Motoryzacyjnych”, projektu realizowanego przez SDCM i portal MotoFocus.pl.

Krótkie podsumowanie roku w warsztatach – wyniki ankiety

Jak radziły sobie warsztaty samochodowe w minionym roku? W jak dużym stopniu ucierpiały z powodu sytuacji związanej z pandemią? Przedstawiamy wyniki ankiety zawierające odpowiedzi na te i inne pytania.

Krótkie podsumowanie roku w warsztatach – ankieta

Zachęcamy wszystkich pracowników i właścicieli warsztatów samochodowych do wzięcia udziału w krótkiej ankiecie, podsumowującej mijający rok 2020. Był to szczególny czas, który z pewnością zapamiętamy na długo. Wyniki naszego badania przedstawimy już wkrótce na łamach MotoFocus.pl.

Przekładnie kierownicze – jakie wybierasz? Ankieta.

Nowe, regenerowane, a może używane? Warsztaty samochodowe zajmujące się naprawami układu kierowniczego mają duży wybór rozwiązań w zakresie wymiany przekładni. Które z rozwiązań preferują? Wyniki naszej ankiety pomogą firmom oferującym przekładnie na polskim rynku lepiej dopasować swoją ofertę do preferencji klientów.

Barometr Rynku: wypełnij ankietę dotyczącą Twojego warsztatu

Przedstawicieli warsztatów samochodowych zapraszamy do wypełnienia krótkiej ankiety, a tym samym do wzięcia udziału w tworzeniu „Barometru Branży Części Motoryzacyjnych”, projektu realizowanego przez SDCM i portal MotoFocus.pl.

Czy drobne usługi warsztatowe się opłacają? Wyniki ankiety.

Jak wynika z naszej ankiety, mechanicy w zdecydowanej większości nie odmawiają wykonywania krótkich i (z reguły) prostych usług, takich jak wymiana żarówek, wycieraczek czy akumulatora. Czy jednak uważają je za opłacalne? Tu zdania są podzielone.

Czy wykonujesz drobne usługi warsztatowe? Ankieta.

W komentarzach pod naszymi artykułami często wybucha dyskusja na temat opłacalności konkretnych napraw samochodowych. Szczególnie niejednoznacznym tematem wydają się najdrobniejsze usługi, takie jak wymiana żarówek, wycieraczek czy akumulatora. Co sądzicie o ich opłacalności? Zapraszamy do wzięcia udziału w ankiecie.

W obecnych czasach ochrona środowiska naturalnego jest jednym z priorytetów branży motoryzacyjnej. W osiąganiu celów ekologicznych pomaga stosowanie części regenerowanych. Poddane profesjonalnej regeneracji podzespoły są produktami pełnowartościowymi, które mogą być bezpiecznie użytkowane w samochodzie. Regeneracja to oszczędność kluczowych surowców oraz energii niezbędnej do ich pozyskania i obróbki. W naszym kraju najczęściej regenerowane są części takie jak zaciski hamulcowe, turbosprężarki, sprzęgła, filtry DPF, przekładnie kierownicze czy piasty kół. Więcej informacji na temat regeneracji części można znaleźć w powyższych artykułach.