Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
25.12 Alfa e-Parts poszerza ofertę o nowe produkty i przekracza 6500 pozycji w katalogu 24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light 24.12 Jaguar F-Pace. Co sprawdzić przed zakupem i co wymienić po?

Ankiety

Barometr rynku: poświęć 2 minuty na udział w badaniu. Wyniki wkrótce!

Przed nami kolejna edycja „Barometru Branży Części Motoryzacyjnych”. Projekt jest realizowany przez SDCM, portal MotoFocus.pl oraz Santander Bank Polska, przy nieocenionym wsparciu przedstawicieli warsztatów. Tym razem, by udzielić nam tego wsparcia, wystarczy poświęcić niespełna dwie minuty na udział w krótkiej ankiecie.

Niedobór części w hurtowniach odczuwalny – wyniki ankiety

Zdecydowana większość przedstawicieli warsztatów, biorących udział w naszej ankiecie przyznała, że w ostatnim czasie zmaga się z problemem w postaci braków asortymentowych u dostawców części. Z czego wynika ten problem i jak jest poważny?

Czy odczuwasz niedobór części w hurtowniach? Ankieta.

Do naszej redakcji docierają w ostatnim czasie wiadomości dotyczące problemów z zaopatrzeniem niektórych hurtowni czy punktów dystrybucji części zamiennych. Czy jest to problem ogólnopolski? Między innymi to postaramy się ustalić poprzez naszą ankietę, do udziału w której zapraszamy przedstawicieli warsztatów naprawczych.

Jak pracownicy warsztatów oceniają praktykantów? Wyniki ankiety.

Większość warsztatów, których przedstawiciele wzięli udział w naszej ankiecie, przyjmuje uczniów na praktyki zawodowe. Jak warsztatowcy oceniają przygotowanie do zawodu praktykantów oraz pomoc, którą są w stanie zaoferować w trakcie pobytu w warsztacie? Między innymi tego, dowiecie się z wyników naszego sondażu.

Czy przyjmujesz uczniów na praktyki? – weź udział w krótkiej ankiecie

Czy uczniowie szkół zawodowych i techników są w obecnych czasach chętnie przyjmowani na praktyki przez warsztaty? Między innymi o to, pytamy w naszej mini-ankiecie, której wypełnienie zajmie nie więcej niż minutę.

Branża motoryzacyjna: zadowalające wyniki, niepokojące perspektywy – RAPORT

Kondycja branży motoryzacyjnej jest dobra, ale na horyzoncie pojawiają się kłopoty. Takie wnioski można wysnuć z raportu, przygotowanego po I półroczu 2021 roku przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Santander Bank Polska we współpracy z MotoFocus.pl.

Reakcja klienta na wzrost kosztu naprawy – wyniki ankiety

Czy klienci warsztatów stają się coraz bardziej roszczeniowi czy przeciwnie, wyrozumiali? To, jak profil statystycznego klienta warsztatu zmienił się w ciągu ostatnich lat sprawdzamy, analizując wyniki naszej ankiety i porównując ją z danymi z roku 2013.

Barometr Rynku: weź udział w krótkiej ankiecie

Niespełna 2 minuty – tylko tyle trwa wypełnienie naszej ankiety dla właścicieli i pracowników warsztatów samochodowych, której wyniki posłużą do opracowania „Barometru Branży Części Motoryzacyjnych”. Projekt jest realizowany przez SDCM i portal MotoFocus.pl.

Reakcja klienta na wzrost kosztu naprawy. Ankieta.

W praktyce warsztatowej niejednokrotnie zdarza się, że szacowany z góry koszt naprawy trzeba zweryfikować. Jak na takie zmiany reagują klienci? Zachęcamy do udziału w ankiecie, której wyniki zestawimy z badaniem sprzed 8 lat. W ten sposób sprawdzimy, w jakim stopniu przez ten czas zmienił się profil statystycznego klienta warsztatu.

Koronawirus: profilaktyka w warsztatach samochodowych. Wyniki ankiety.

Ostatnie tygodnie to czas luzowania obostrzeń pandemicznych. Podstawowe zasady sanitarne nadal powinny być jednak przestrzegane w miejscach publicznych. Czy warsztaty samochodowe podchodzą poważnie do profilaktyki antywirusowej? Przedstawiamy wyniki naszej ankiety.

W obecnych czasach ochrona środowiska naturalnego jest jednym z priorytetów branży motoryzacyjnej. W osiąganiu celów ekologicznych pomaga stosowanie części regenerowanych. Poddane profesjonalnej regeneracji podzespoły są produktami pełnowartościowymi, które mogą być bezpiecznie użytkowane w samochodzie. Regeneracja to oszczędność kluczowych surowców oraz energii niezbędnej do ich pozyskania i obróbki. W naszym kraju najczęściej regenerowane są części takie jak zaciski hamulcowe, turbosprężarki, sprzęgła, filtry DPF, przekładnie kierownicze czy piasty kół. Więcej informacji na temat regeneracji części można znaleźć w powyższych artykułach.