Bridgestone opracował technologię wirtualnego modelowania opon

30 sierpnia 2021, 8:58

Technologia Virtual Tyre Development pozwala projektować opony w przestrzeni cyfrowej, testować je wirtualnie i wprowadzać odpowiednie ulepszenia, zanim zostaną wyprodukowane prototypy i nastąpi przejście do testów w świecie rzeczywistym. Proces zapewnia korzyści w zakresie wydajności i zrównoważonego rozwoju – skraca czas opracowywania produktu, ogranicza zużycie surowców i emisje CO2, a także zapewnia większą dokładność i elastyczność.

Dzięki technologii Virtual Tyre Development, w każdym projekcie, w którym jest wykorzystywana oszczędza się około 200 opon – w procesie projektowania nie są produkowane prototypowe egzemplarze, dzięki czemu zmniejszane jest zużycie surowców i emisje CO2 o około 60% na tym etapie.

Rzeczywisty świat jest oczywiście docelową przestrzenią dla każdej opony, więc testy wyprodukowanych opon zawsze będą stałym elementem procesu, jednak dzięki Virtual Tyre Development testy fizyczne można przeprowadzić później w procesie rozwoju, zamykając ostatni etap i kończąc prace nad oponą. Tradycyjnie opracowywane opony prototypowe wymagają przejechania nawet 40 tys. km na torze. Virtual Tyre Development to rozwiązanie, które ogranicza zakres testów fizycznych, a co się z tym wiąże – emisje spalin, czyniąc proces bardziej wydajnym i przyjaźniejszym dla środowiska.

Bridgestone EMIA zaczęło wykorzystywać technologię modelowania wirtualnego ponad 10 lat temu, ale tylko na etapie badawczym. Technologia Virtual Tyre Development została wdrożona przez zespół projektujący opony w Bridgestone w 2015 roku. Od tego czasu zwiększano możliwości w zakresie symulacji i modelowania. Bridgestone wykorzystuje technologię wirtualnego modelowania opon w znacznej części procesu projektowania, testując zachowanie poszczególnych opon w różnych warunkach przed ich fizycznym wyprodukowaniem.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!