Wymagania stawiane systemom chłodzenia silników stale rosną. Większego niż kiedykolwiek znaczenia nabiera przy tym pozytywny wpływ nowych rozwiązań technologicznych w zakresie transferu ciepła na zużycie paliwa i emisję spalin.
Ostre wymagania Euro 6 w zakresie wartości granicznych emisji tlenków azotu (NOx) postawiły przed konstruktorami nowe wyzwanie. Dotychczasowe rozwiązania nie zawsze były wystarczające. Dlatego też niezbędne okazało się zastosowanie chłodnic systemu recyrkulacji spalin (EGR). W teorii te chłodnice nie powinny ulegać uszkodzeniom jednak praca w ekstremalnych warunkach (gorące i często pełne związków żrących spaliny) w połączeniu z płynem chłodniczym (nieraz zanieczyszczonym bądź słabej jakości) skutkują rozszczelnieniem konstrukcji. Pęknięcia chłodnicy EGR mogą powodować niekontrolowaną utratę ciśnienia spalin i w następstwie spadek mocy silnika poprzez niedostateczne ciśnienie doładowania.
Oferta Behr Hella Service zawiera obecnie 16 pozycji, głównie do BMW, grupy VW i silników grupy PSA. Warto wspomnieć o referencjach do Iveco Daily oraz Mercedesa Actrosa MP4. W załączeniu znajdują się szczegóły produktowe.
Komentarze