W zakładzie produkcyjnym Brembo w Dąbrowie Górniczej wyprodukowana została 100-milionowa tarcza hamulcowa. Z tej okazji odwiedził ją Prezes Zarządu firmy, Alberto Bombassei. Przedstawił tam również wyniki finansowe spółki za pierwszy kwartał 2016 roku.
– „Informujemy o pierwszych wynikach finansowych firmy za 2016 rok, nie jest zatem przypadkiem, że wraz z dyrekcją Brembo świętujemy dziś produkcję 100-milionowej tarczy w polskiej fabryce w Dąbrowie. Ten milowy krok to zasługa wytrwałości i zaangażowania całego zespołu zakładu, działającego od 2006 roku. Jest to także wynik, dzięki któremu docenione są wysiłki wszystkich pracowników Brembo na świecie" – powiedział podczas uroczystości zorganizowanej z okazji jubileuszowej tarczy hamulcowej w Odlewni Żeliwa w Dąbrowie Górniczej, Alberto Bombassei, Prezes Zarządu Brembo.
W porównaniu z pierwszym kwartałem 2015 roku, w ostatnim okresie przychody wzrosły o 9,6 proc. (10,5 % w ujęciu like-for-like), osiągając 563.6 mln euro. Z kolei wskaźniki EBITDA i EBIT urosły odpowiednio o 27,9% (do 109,7 mln euro) i 42,2% (do 84 mln euro).
1 kwartał 2016 roku zakończył się zyskiem netto na poziomie 60,4 mln euro, o 31,9% większym od analogicznego okresu 2015 roku.
Rynek ciężarowy najdynamiczniejszy
Wszystkie segmenty działalności Grupy Brembo odnotowały w pierwszym kwartale 2016 r. pozytywne wyniki, oprócz sektora wyścigowego, który ze względu na wykluczenie Sabelt S.p.A. oraz Belt & Buckle S.r.o. z obszaru konsolidacji. Przy porównaniu like-for-like, wzrost sięgnął 4,9%. Segment pojazdów osobowych odnotował wzrost o 12,4%, pojazdów ciężarowych o 23,8%, zaś motocykli – o 6,3%.
Wielka Brytania kupuje
Sprzedaż w Niemczech wzrosła o 11,4%, w Wielkiej Brytanii o 24%, zaś we Francji – o 13,7%. Nieznaczny spadek sprzedaży odnotowano we Włoszech (-2,6%). Na rynkach azjatyckich utrzymał się pozytywny trend: W Indiach sprzedaż wzrosła o 9%, w Chinach o 13.9%, zaś w Japonii o 39.9%. Rynek amerykański to kontrasty: sprzedaż w USA, Meksyku i Kanadzie wzrosła o 12,6%, zaś w Brazylii i Argentynie odnotowano spadek o 37.7%, co ma związek z problemami makroekonomicznymi w tych krajach.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 11 maja 2016, 18:46 0 0
brawo
Odpowiedz