Continental opracował turbosprężarkę do silnika roku

8 lipca 2015, 12:33

Tegoroczny silnik samochodowy roku to hybrydowa jednostka 362 PS, która napędza BMW i8, wyposażona w wysokowydajną turbosprężarkę Continental, przyczyniającą się do jego wysokich osiągów.

Koncern Continental dostarcza rozwiązania na rynek turbosprężarek od 2011 roku. „International Engine of the Year” to najbardziej prestiżowy konkurs silników na świecie. Tym razem jury, w którego skład wchodziło 66 dziennikarzy branżowych z 31 krajów, przyznało pierwsze miejsce silnikowi hybrydowemu w sportowym BMW i8, wyposażonemu w turbosprężarkę Continental. Drugie miejsce zajął 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost Forda, co oznacza, że Continental może świętować podwójne zwycięstwo. Silniki benzynowe EcoBoost Forda z turbosprężarką Continental, zdobyły tytuł „International Engine of the Year” trzy razy z rzędu w latach 2012 – 2014.

– „Składamy zespołowi BMW nasze gratulacje wraz z podziękowaniami za współpracę przy tym projekcie. Wyrazy uznania za znakomitą pracę należą się również naszemu zespołowi ds. turbosprężarek. Kolejne wyróżnienie w tym prestiżowym konkursie to ogromny sukces. Dzięki naszym innowacyjnym i wysokowydajnym produktom w bardzo krótkim czasie zyskaliśmy silną pozycję na tym ważnym i szybko rozwijającym się rynku. Zapotrzebowanie na turbosprężarki, szczególnie w sektorze silników benzynowych, gwałtownie rośnie.” – komentuje Wolfgang Breuer, szef jednostki biznesowej Continental zajmującej się systemami silnikowymi.

Stalowa turbosprężarka Continental wykorzystywana w zwycięskim silniku BMW i8 posiada korzystny stosunek mocy do masy, jest odporna na spaliny o temperaturze ponad 1 000°C, a również dynamicznie reaguje na zmieniające się obciążenia.

Kolejnym elementem wyposażenia BMW i8 dostarczonym przez Continental jest układ hamulcowy MK 100 ESC Premium Hybrid, opracowany specjalnie z myślą o pojazdach z napędem hybrydowym i elektrycznym. Auto wykorzystuje również system bezpieczeństwa biernego Continental – SATellite (PPS pSAT) oraz precyzyjny system bezpośredniego monitorowania ciśnienia w oponach. Warto także wspomnieć o zainstalowanej lekkiej instalacji grzewczej i chłodniczej, która składa się z ponad 30 wytłaczanych i stabilizowanych termicznie rurek plastikowych i wężyków o łącznej długości ponad 31 metrów. Ponadto, w skład wyposażenia BMW i8 wchodzą wyprodukowane przez inżynierów Continental: folia Beneron do zabezpieczania nadproży oraz wielorowkowe paski napędowe sprężarek.

Dowiedz się więcej

Continental przyznał nagrody warsztatom
Continental przyznał nagrody warsztatom

Continental po raz drugi nagrodził serwisy sieci Conti360 Fleet Services, przyznając wyróżnienia Fair Play. Celem przyznawania nagród Fair Play przez Continental jest wyróżnienie serwisów, których działania znacząco wykraczają poza zakres ich standardowych obowiązków. Nagrody są potwierdzeniem przestrzegania w serwisie ogólnie przyjętych zasad kultury, etyki i profesjonalizmu w relacjach z klientami flotowymi. Nagrody Fair Play otrzymali:  […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!