Kodowanie wtryskiwaczy Common Rail firmy Delphi

Technologia Common Rail rzuca nowe wyzwania rynkowi części zamiennych. Każdy mechanik, któremu przyszło wymieniać wtryskiwacz Common Rail, powinien być świadom tego, że wtryskiwacze te posiadają indywidualne kody. Czym jest ten kod i czy jest ważny?

Czym są kody Delphi C2i/C3i?

Wszystkie wtryskiwacze Common Rail są wyposażone w kod indywidualnej charakterystyki wtryskiwacza C2i (Individual Injector Characterisation code C2i) lub, w przypadku układów najnowszej generacji, w udoskonalony kod indywidualnej charakterystyki wtryskiwacza C3i (Improved Individual Injector Characterisation code C3i). W przypadku C2i jest to szesnastocyfrowy, heksadecymalny kod, natomiast w przypadku C3i jest on dwudziestocyfrowy, alfanumeryczny. Kod ten odnosi się do cech charakterystycznych każdego wtryskiwacza, jak wartości przepływu, czasy reakcji oraz wydajność przy rożnych ciśnieniach. Wtryskiwacze DelphiOznaczenie wtryskiwacza stworzono po to, by umożliwić precyzyjne zarządzanie paliwem wtryskiwanym do każdego z cylindrów, oraz uzyskiwanie optymalnej wydajności pracy silnika oraz kalibrację jego układu sterowania (ECU) za pomocą układu wtryskowego. Cechy wtryskiwacza są kodowane na etapie produkcji, a następnie dołączane do wtryskiwacza. Podczas montowania ich w pojeździe kody te programuje się w układzie sterowania pracą silnika (ECU).

Dlaczego wprowadzenie kodów było konieczne?

Wyprodukowanie identycznych wtryskiwaczy jest niestety niemożliwe, nawet w najwyższej klasy zakładzie produkcyjnym. Ze względu na to, że wtryskiwacze Common Rail działają przy bardzo wysokich ciśnieniach, najdrobniejsze różnice pomiędzy nimi mogą spowodować różnicę w ilości dostarczanego przez nie paliwa. Powoduje to obniżenie wydajności pracy silnika, co może wiązać się ze zmniejszeniem jego mocy oraz zwiększeniem emitowanego hałasu oraz dymienia.

Ilość paliwa dostarczana przez wtryskiwacz jest proporcjonalna do czasu wtryskiwania (impulsu) oraz ciśnienia szyny. W związku z tym istnieje możliwość wyrównania różnic produkcyjnych poprzez zarządzanie czasem impulsu dla danego wtryskiwacza.

Kody charakterystyki firmy Delphi są generowane poprzez pomiar wskaźnika przepływu każdego wtryskiwacza przy czterech rożnych wartościach ciśnienia (200, 800, 1200 i 1600 barów). Następnie, pomiary te są porównywane z docelową (średnią) wydajnością pracy wtryskiwacza w celu oszacowania wartości regulacji czasu impulsu, która pozwala osiągnąć odpowiednią dawkę paliwa. Regulacja ta jest kodowana za pomocą 16- lub 20-cyfrowego kodu C2i lub C3i.

 

Jak przekłada się to na rynek części zamiennych?

 

« poprzednia 1 2 następna »

Delphi

Komentarze

Komentarze moderowane są przez redakcję. Przed dodaniem komentarza zapoznaj się z regulaminem.

89.229.84.* 2 lata temu

Na zachodzie brak problemu tylko lać dobre paliwo tylko gdzie.

83.28.254.* 2 lata temu

Wiedza doświadczenie i umiejętności to cechy, które muszą posiadać mechanicy pojazdów samochodowych. Naprawa wtryskiwaczy common rail wymaga tych cech gdyż są to najbardziej skomplikowane wtryskiwacze jakie dotąd wyprodukowała firma Bosch. Oczywiście trwają cały czas prace nad udoskonaleniem tego typu wtryskiwaczy i pomp choć ciężko powiedzieć kiedy dostana się do masowej produkcji. Naprawa tych wtryskiwaczy i tak na razie nie będzie możliwa ponieważ firmy bronią się jak mogą bo na czym się zarabia dobre pieniądze jak nie na sprzedaży nowych pomp i wtryskiwaczy common rail. Pierwsze generacje wtryskiwaczy i pomp można było naprawiać bardzo profesjonalnie co można zobaczyć w procesach regeneracji na .Bardzo wiele firm zwłaszcza z krajów azjatyckich próbują tworzyć repliki tych części , ale są one bardzo niskiej jakości i nie warto ich montować bo przebiegi na nich są połowę krótsze http://www.[adres URL].com/etapy.html niż na oryginalnych częściach boscha. Jedynie części firmy delphi common rail można spokojnie montować i spełnią w samochodzie swoją role prawie jak fabrycznie nowe części, ale to wyjątek. Regeneracja naprawa wtryskiwaczy na częściach delphi jest opisana szczegółowo na http://www.[adres URL] Doskonały sprzęt daje rewelacyjne efekty , które są nie do zdobycia bez tak precyzyjnych narzędzi które zapewniają dokładność pomiarów nawet do jednego mikrona. Wiele przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej próbuje kopiować te maszyny ale bez powodzenia. Naprawa wtryskiwaczy na tego typu sprzętach jest nie dokładna mało precyzyjna co finalnie przekłada się na efekt końcowy w postaci wielu usterek podczas eksploatacji zwłaszcza samochodów ciężarowych robiących miliony kilometrów rocznie. Bosch Service nie idzie na tania jakość bo wiadomo ,że to się w perspektywie czasu nie opłaci, a dobrze zainwestowane nawet duże pieniądze w naprawę na wysokim poziomie zwróci się wielokrotnie. Adres takich stanowisk naprawczych jest na http://www.[adres URL]/blisko.html i wcale nie tak daleko od siebie jak mogło by się wydawać. Na pewno warto wszystko zobaczyć osobiście do czego zachęcamy.

213.146.39.* 2 lata temu

powiem Wam,te wynalazki to na życzenie ,,fachowców ,,od ocieplenia ,

213.238.69.* 3 lata temu

Myślę że problemem jest naprawdę polskie paliwo a nie marka wtryskiwaczy. Na zachodzie rynek wtórny na wtryskiwacze praktycznie nie istnieje. Auto wjeżdża do polski przy przebiegach około 300 tys. km zostaje zdjęte 200tys. km a wtedy ludzie narzekają że się psują - niestety taka kolej rzeczy.

178.56.177.* 3 lata temu

no ciekawe że tylko testery delphi kodują...niezły kabaret :)
apropo ciśnienia przy którym bada się wtryski, pytanie brzmi jakie ciśnienie uzyskuje rekomendowane przez nich urządzenie do sprawdzania?................

82.160.62.* 3 lata temu

No niestety taka jest ta technika.Coraz to nowsze rozwiązania wchodzą,i emsja spalin.

31.61.11.* 3 lata temu

Delphi było zawsze problemowe. Jakoś Bosch nie wymagał kodowana i jeździł,a Delphi musi utrudnić życie.

81.190.160.* 3 lata temu

Psujące się dziadostwo a delphi zawsze zwala na jakośc ON.

62.244.139.* 3 lata temu

najciekawsze jest to,że te super dokładne, super efektywnei super drogie układy wtryskowe w połączeniu z nowoczesną konstrukcją silnika nie pozwalają jeżdzić tanio.a przy gwałtownym przyśpieszaniu dymią jak sześćdzesiątka(stary ursus) :).jedyna pozytywna żecz jaką zauważam ,to dynamika tych jednostek.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.