Świat Motoryzacji 12/2016

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 12/2016, które powinno być dostępne w punktach największych polskich dystrybutorów, a na pewno znajduje się na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili można sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów. Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • 01 OKLADKA.inddProducenci i dystrybutorzy znowu zaskakują – W dobrych nastrojach, ale świadomi problemów – tak w największym skrócie można podsumować największe doroczne spotkanie branży motoryzacyjnej, czyli Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).
  • Konwertery w ofercie ZF Aftermarket – ZF Aftermarket rozszerza swoje portfolio produktów marki Sachs o 55 artykułów z linii przekładni hydrokinetycznych nowej generacji do automatycznych skrzyń biegów stosowanych w samochodach osobowych.
  • Delphi – rok nowości – Delphi Product & Service Solutions poszerzyło ofertę części zamiennych kolejne o 319 numerów referencyjnych. W sumie w tym roku firma wprowadziła 1220 nowych referencji.
  • Nowa infolinia techniczna Federal-Mogul Motorparts – Federal-Mogul Motorparts uruchomił infolinię techniczną w języku polskim. Można na nią dzwonić z problemami technicznymi i pytaniami dotyczącymi produktów kilkunastu marek, m.in. Ferodo, MOOG, Champion, BERU, Goetze, Glyco, Payen i Jurid.
  • Awarie uszczelki głowicy – Wymieniając uszkodzoną uszczelkę głowicy koniecznie należy ustalić dlaczego awarii uległa stara. Inaczej całą operację, zwykle dość pracochłonną, trzeba będzie zapewne powtórzyć, a nawet dojść może do bardzo poważnego uszkodzenia silnika.
  • Awarie zaworów i ich przyczyny – Wymiana zaworów wymaga pewnego doświadczenia, a przede wszystkim szczególnej staranności i precyzji. W przeciwnym razie nie dość, że nie przyniesie pożądanego efektu, to jeszcze może doprowadzić do poważnego uszkodzenia zaworów.
  • Kiedy świece przestają się żarzyć – Właśnie teraz, w miarę jak spada temperatura, wszelkie nieprawidłowości związane ze świecami żarowymi dają o sobie znać, skutkując problemami z rozruchem silnika.
  • Paski rozrządu PTFE – Eksperci z firmy Gates odpowiadają na najczęstsze pytania dotyczące pasków rozrządu PTFE.
  • ESP – usterki trojakiego rodzaju – System ESP stał się już tak popularny, że samochody z tym układem są stałym gościem w niezależnych serwisach. Każdy mechanik powinien więc coś wiedzieć o tym systemie, by przy byle błahostce związanej z jego działaniem nie rozkładać bezradnie rąk.
  • Kärcher poleca – Historia i rozwój firmy Kärcher ściśle wiąże się motoryzacją. Również w aktualnej ofercie tego producenta urządzenia opracowane specjalnie z myślą o warsztatach samochodowych stanowa ważną pozycję.
  • Skoda i mistyka elektryczności – Zdarzają się przypadki, kiedy to naprawiany samochód psuje się w warsztacie zupełnie bez związku przyczynowo-skutkowego z tym, co robił mechanik. Klient staje się wówczas głuchy na racjonalne argumenty, sytuacja robi się niezręczna a atmosfera nieprzyjemna.

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy!