,,Naszym zadaniem jest dopasowanie cen do aktualnej sytuacji ekonomicznej” – wywiad z Prezesem Zarządu Launch Polska

9 kwietnia 2013, 10:28

Firma Launch w tym roku obchodzi dziesięciolecie działania na polskim rynku motoryzacyjnym. Z tej okazji postanowiliśmy porozmawiać z Prezesem Zarządu Launch Polska sp. o.o., Andrzejem Kowalewskim.

Andrzej Kowalewski Launch Polska Firma Launch posiada w swojej ofercie elementy wyposażenia warsztatów. W jakie urządzenia, które trudno kupić gdzie indziej, może zaopatrzyć się u Państwa warsztat?

W ofercie Launch Polska sp. z o. o. na szczególną uwagę zasługują trzy grupy produktów. Od samego początku istnienia naszej firmy na polskim rynku motoryzacyjnym najbardziej rozpoznawalnym produktem był tester diagnostyczny. Obecnie również przyrząd ten jest wizytówką naszej firmy. Oferowane testery X-431 są najbardziej uniwersalnymi przyrządami diagnostycznymi dostępnymi na rynku. Wyjątkowo atrakcyjna cena wynosząca obecnie zaledwie 4 900 zł netto powoduje, że jest to w tej chwili najczęściej kupowany na rynku przyrząd diagnostyczny.

Drugą grupę produktów stanowią już od dobrych kilku lat urządzenia do pomiaru i kontroli geometrii ustawienia kół i osi pojazdów. Urządzenie X-631 pracujące w technologii kamer CCD posiada certyfikat ITS i przy aktualnej cenie wynoszącej 22 900 zł netto jest chyba najatrakcyjniejszą ofertą na rynku w tym zakresie przyrządów. Nasza firma posiada w ofercie również urządzenie z tej grupy przyrządów pracujące w systemie 3D. Jest to model X-712, którego cena wynosi aktualnie 28 900 zł netto, co jest również bardzo atrakcyjną ofertą wśród innych propozycji oferowanych na rynku.

Ostatnią grupę z tych, które wyróżniają się w naszej ofercie, ale również i wśród całej konkurencji na rynku, są podnośniki. Dzięki bardzo przystępnej cenie, wynoszącej dla najprostszego modelu 5 500 zł netto i wyrobionej już w opinii wielu użytkowników bardzo dobrej jakości są wybierane przez klientów do swoich warsztatów.

Jak oceniłby Pan poziom wyposażenia polskich warsztatów samochodowych? Jak wygląda to na tle innych rynków, na których działa Launch?

Na to pytanie trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ firma Launch Ltd., jako producent sprzętu warsztatowego ma swoje przedstawicielstwa niemal we wszystkich krajach na świecie. Na każdym rynku panują zgoła odmienne warunki związane przede wszystkim z aktualną sytuacją ekonomiczną w danym kraju. Wszystko zależy od rynku, do którego będziemy porównywać polski rynek wyposażenia warsztatowego. Porównując nasz rynek do krajów bogatych, czyli zachodniej Europy z pewnością brakuje nam jeszcze sporo w zakresie wyposażenia warsztatowego. Biorąc pod uwagę jednak kraje Europy środkowej i wschodniej wypadamy w tym zakresie całkiem korzystnie.

Zdecydowanie brakuje na polskim rynku motoryzacyjnym urządzeń specjalistycznych, które ułatwiają obsługę pojazdów, ale nie są zarazem przyrządami niezbędnymi do prowadzenia działalności w zakresie świadczenia usług motoryzacyjnych. Przykładem takiego urządzenia w ofercie naszej firmy jest przyrząd do dynamicznej wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów (modele CAT-401 i CAT-501+).

Dystrybutorzy części motoryzacyjnych coraz częściej handlują także wyposażeniem warsztatów. Co Pan sądzi o tym procederze?

Z punktu widzenia właściciela warsztatu jest to korzystne pod kątem warunków finansowania zakupu (korzystne formy zakupów ratalnych poprzez rozliczenia za zakupione części zamienne do obsługiwanych pojazdów). I na tym pozytywne aspekty tego procederu się kończą. Zdecydowanie bardziej korzystne jest kupowanie sprzętu od bezpośredniego dystrybutora wyposażenia warsztatowego. Wsparcie techniczne, fachowe doradztwo przy samym zakupie, jak również i w trakcie samego użytkowania właściwy, a przede wszystkim szybki, sprawny i skuteczny serwis to argumenty przemawiające za zakupem bezpośrednio u nas.

Testery diagnostyczne znajdujące się w ofercie Launch są alternatywą dla osób korzystających w warsztacie np. z laptopa. Jakie inne zalety, poza mobilnością, oferują użytkownikowi?

Testery diagnostyczne oferowane przez naszą firmę to przede wszystkim bardzo szeroki zakres obsługiwanych marek pojazdów i realizowanych w nich funkcji diagnostycznych. Dostęp do możliwości obsługi pojazdów azjatyckich, europejskich i amerykańskich oraz znaczny zakres dostępu do zaawansowanych funkcji diagnostycznych przy bardzo atrakcyjnej cenie zakupu (4 900 zł netto) powoduje, że testery X-431 są jednymi z najczęściej kupowanych obecnie na rynku. Dodatkową zaletą są również bardzo korzystne warunki aktualizacji oprogramowania diagnostycznego. Przyrządy Launch nie wymuszają bowiem programowo konieczności corocznego wykupienia pakietu aktualizacyjnego, a ponadto nie narażają użytkownika na dodatkowe opłaty za brak systematycznego kupowania kolejnych pakietów aktualizacyjnych.

Czy w związku ze słabszą koniunkturą w branży motoryzacyjnej można zaobserwować spadek zakupów wyposażenia warsztatowego? A może klienci przekonują się teraz do urządzeń dostępnych w niższych progach cenowych?

Oczywiście, ze względu na obecną sytuacją ekonomiczną obserwowany jest spadek zainteresowania zakupem nowych urządzeń warsztatowych. Nie jest to jednak bardzo znaczące zjawisko, a naszym zadaniem jako dystrybutora jest dopasowanie polityki cenowej produktów do aktualnej sytuacji ekonomicznej na rynku. W związku z tym nasi klienci mogą korzystać z wielu bardzo atrakcyjnych promocji cenowych.

Jak według planów będzie zmieniać się oferta polskiego oddziału Launch?

Oferta naszej firmy związana jest bezpośrednio z asortymentem producenta, czyli Launch Ltd. Zapewne zwiększać się będzie asortyment urządzeń zgodnie z prowadzoną od wielu lat polityką firmy w tym zakresie. Z całą pewnością pozostaną również podstawowe produkty, do których zaliczyć trzeba podnośniki, których Launch Ltd. jest w tej chwili największym na świecie producentem (produkcja wynosi obecnie niemal 100 000 sztuk rocznie).

Launch Polska sp. z o.o. obchodzi w tym roku 10-lecie na polskim rynku motoryzacyjnym. Jak w skrócie opisałby Pan ten okres?

Rzeczywiście firma Launch Polska sp. z o.o. obchodzi w tym roku 10-lecie istnienia na polskim rynku motoryzacyjnym. Należy jednak dodać kolejne cztery lata funkcjonowania produktów Launch Ltd. na naszym krajowym rynku, bowiem już od 2000 roku znajdowały się one w ofercie firmy Precyzja.

Oczywiście początki były trudne, zwłaszcza, że byliśmy na polskim rynku pierwszą firmą oferującą na szeroką skalę produkty chińskiego producenta. Jednak atrakcyjność cen oraz profesjonalizm działania, sprawny i fachowy serwis pozwoliły na uzyskanie pozycji na rynku, którą obecnie posiadamy. Nasze działania w dalszym ciągu będą szły w takim kierunku, aby tą pozycję na rynku utrzymać i jeszcze bardziej ugruntować.

 

Dowiedz się więcej

,,Jesteśmy w stanie wyposażyć każdy warsztat” – wywiad z Dyrektorem Generalnym Anwa Tech
,,Jesteśmy w stanie wyposażyć każdy warsztat” – wywiad z Dyrektorem Generalnym Anwa Tech

Anwa Tech jest polskim producentem oraz dystrybutorem wyposażenia warsztatowego. Zaopatrują się w niej zarówno warsztaty naprawiające auta osobowe jak i pojazdy ciężarowe i specjalistyczne. Na temat działań firmy rozmawialiśmy z jej Dyrektorem Generalnym, Łukaszem Popławskim. Oferta Anwa Tech to elementy wyposażenia warsztatu produkowane przez Waszą firmę, jak i pochodzące od innych producentów. Co produkujecie, a […]

„Rok 2013 dopiero w drugim kwartale pokaże swoje prawdziwe oblicze” – wywiad z przedstawicielem TRW
„Rok 2013 dopiero w drugim kwartale pokaże swoje prawdziwe oblicze” – wywiad z przedstawicielem TRW

TRW sukcesywnie rozwija koncepcję „corner module” i dostarcza coraz więcej technologii na pierwszy montaż. Na nasze pytania odpowiedział Sławomir Góralewski – General Manager Parts & Service Office firmy TRW na Polskę, Czechy i Słowację. TRW rozwija koncepcję „corner module” – układ hamulcowy, układ kierowniczy, zawieszenie, amortyzatory – wszystko od jednego dostawcy. Co w praktyce zyskuje […]

,,Mamy plany zwiększenia naszego udziału w polskim rynku” – wywiad z Dyrektorem Handlowym Procodis Polska
,,Mamy plany zwiększenia naszego udziału w polskim rynku” – wywiad z Dyrektorem Handlowym Procodis Polska

Procodis France to działający od 20 lat producent części motoryzacyjnych. Firma stawia właśnie pierwsze kroki na polskim rynku. Na nasze pytania odpowiedział Dyrektor Handlowy polskiego oddziału Procodis, Tomasz Waberzek. Procodis działa na rynku niezależnym od ok. 20 lat, ale w Polsce może nie być rozpoznawany nawet wśród ludzi związanych z branżą motoryzacyjną. Jak w kilku […]

,,Inwestowanie w tanie zamienniki generuje straty” – wywiad z Adamem Barskim z Denso Polska
,,Inwestowanie w tanie zamienniki generuje straty” – wywiad z Adamem Barskim z Denso Polska

Denso jest jednym z największych na świecie producentów świec zapłonowych. Firma koncentruje się także na opracowywaniu nowych rozwiązań w dziedzinie elektroniki oraz klimatyzacji samochodowej. Na kilka naszych pytań odpowiedział Adam Barski, Sales Executive Denso Polska. Sukces sprzedażowy osiągają ostatnio świece Denso Twin Tip. Są efektywne, pasują do większości aut, przy tym są relatywnie tanie, gdyż […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 11 kwietnia 2013, 11:07 0 0

Diagun na allegro kosztuje 2100netto sprzedaż poza dystrybutorem jest ogromna, ciekawe co na to Launch PL ?

Odpowiedz

Anonim, 12 kwietnia 2013, 13:25 0 0

3 pierwsze akapity cena cena cena........ a gdzie jakość :)

Odpowiedz