Spółka HELLA KGaA Hueck & Co. przejęła pozostałe 50 procent udziałów w Inter-Team oraz 21 proc. akcji duńskiego dystrybutora FTZ. Stała się w ten sposób wyłącznym właścicielem obu dawnych spółek joint ventures. Transakcje są częścią strategii wzmacniania dystrybutorskiego skrzydła firmy.
– „Aftermarket jest ważnym kamieniem węgielnym modelu biznesowego, który chcemy konsekwentnie wzmacniać. Działalność dystrybucyjna odgrywa kluczową rolę w tym kontekście.” – powiedział dr Rolf Breidenbach, dyrektor zarządzający HELLA.
Ze sprzedażą na poziomie 272 milionów euro w roku finansowym 2014/2015, FTZ jest liderem na duńskim rynku, ze znaczną przewagą nad konkurentami. W tym samym okresie Inter-Team uzyskał sprzedaż na polskim rynku wynoszącą 143 miliony euro.
Nordic Forum, mające blisko 2500 pracowników, jako główna organizacja dystrybutorska w Grupie HELLA, uzyskało sprzedaż w roku finansowym 2014/2015 na poziomie około 500 milionów euro w północnej i wschodniej Europie – głównie w Danii, Norwegii i Polsce.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 25 listopada 2015, 11:35 0 0
Czyli będzie Hella-Team czy Inter-Hella?? Tak czy inaczej wszystkiego dobrego na nowej drodze życia.
Odpowiedz
Anonim, 25 listopada 2015, 11:45 0 0
nie damy ziemi, skąd nasz gród...
Odpowiedz
czarny kruk, 25 listopada 2015, 11:57 0 0
Arielku moc ku Tobie!!!!!
Odpowiedz
Anonim, 25 listopada 2015, 13:02 0 0
Niech na Uncando podniosą ceny i będzie gites
Odpowiedz
Anonim, 25 listopada 2015, 13:39 0 0
ciekawe czy to nie spowoduje, że inni dystrybutorzy zrezygnują ze sprzedazy produktow grupy Hella i beda one dostepne tylko w IT
Odpowiedz
realista moto, 25 listopada 2015, 18:49 0 0
no tak, w końcu oficjalnie, ciocia z zagranicy skończyła pompowanie kapitału nieoficjalnie. Tak jakby wcześniej nie dyktowali warunków dla IT. Rynek musi się konsolidować małe hurtownie lokalne nie mają szans. Większe bez wsparcia silnego gracza tak samo, kolejnym etapem będzie zamykanie małych i średnich grup zakupowych. Przykro ale takie są realia duży może więcej, FMCG powinno uczyć branże motoryzacyjną, która w dalszym ciągu jest tak nie poukładana. Na rynku zostaną tylko giganci, reszta niech zwija interes już dziś póki ma co zwijać. Pozdrawiam
Odpowiedz
TG, 25 listopada 2015, 20:12 0 0
brawo ty
Odpowiedz
klicknick, 25 listopada 2015, 21:17 0 0
to było do przewidzenia od 2009 roku
Odpowiedz
Wodzu , 26 listopada 2015, 8:18 0 0
Wreszcie coś bez ogródek :) ceny ?? niech będą wysokie . To w prosty sposób pokazuje co będzie na rynku gdy w grze zostana tylko duże firmy !!
Odpowiedz
CZifu , 26 listopada 2015, 9:20 0 0
Biorąc pod uwagę asortyment jaki posiada Hella w ofercie, czyli już dużo więcej niż oświetlenie, a bazuje na żarówkach i wycieraczkach, będzie miała swojego dystrybutora w Polsce, z dość dużym kapitałem, ogólnie niech się boi Inter Cars
Odpowiedz
Anonim, 26 listopada 2015, 9:30 0 0
i tak niewiele się zmieni, a może wreszcie ceny będa znormalizowane- klient z ulicy ,warsztat czy sklep kazdy mial taka sama kolezenska cene na towar. Moze zmienia sie ajenci i Inter sie ustabilizuje i odzyska stalych odbiorcow.
Odpowiedz