Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w marcu 2014 r.
Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
7 kwietnia 2014, 11:41
Okienko derogacyjne zakończyło się. Przedsiębiorcy wykorzystywali możliwość pełnego odliczenia podatku VAT od zakupu samochodu aż do ostatniej chwili, czyli do 31 marca. Efektem jest najwyższy wynik sprzedaży nowych aut w Polsce od grudnia 2010 r. – czyli ostatniego miesiąca, w którym można było odliczać VAT…
Rekordowy wynik sprzedaży w marcu
W marcu 2014 r. zarejestrowano aż 39 842 nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych (według danych Carmarket). Jest to wynik o ponad 39% lepszy niż w analogicznym okresie roku 2013. W marcu sprzedaż tzw. "aut z kratką" rozkwitła na dobre, przez co rezultat jest też lepszy od lutowego – o 11%. Drugi miesiąc z rzędu rynek zanotował rekordowy wynik. Wyższy rezultat sprzedaży nowych aut odnotowano ostatnio w grudniu 2010 r., czyli tuż przed zlikwidowaniem możliwości odliczenia pełnego VATu od aut z kratką.
źródło: carmarket.com.pl
Grupa VW trzyma się mocno
Wysoki, ponad 50% wzrost sprzedaży zanotowały od początku roku marki klasy premium. Na pierwszym miejscu póki co plasuje się BMW, wyprzedzając Volvo i Audi.
W ogólnej klasyfikacji sprzedażowej prym nadal wiedzie Skoda, która sprzedała w marcu 5 341 samochodów (według danych Carmarket). Za nią uplasował się Volkswagen (4 047 aut). Podium zamknęła Toyota (3 221 aut). Piątkę uzupełniły Ford oraz Opel. Wszystkie marki z czołówki zanotowały duży wzrost sprzedaży rok do roku. Najchętniej kupowanym modelem na rynku nadal jest Skoda Octavia, wyprzedzając Skodę Fabię i Toyotę Auris.
Możliwość odliczania pełnej kwoty podatku VAT przyciągnęła klientów do salonów sprzedaży samochodów. W lutym sprzedano jeszcze więcej nowych aut niż w styczniu i najwięcej od lat. Odliczenie VAT sprzyja zakupom samochodów Na doskonałe wyniki sprzedaży nowych samochodów w lutym złożyły się dwa czynniki. Pierwszy powtarza się co roku – są to wyprzedaże pojazdów z poprzedniego […]
Wraz z nowym rokiem, klienci ruszyli do salonów sprzedaży samochodów. W styczniu zanotowano najlepszy wynik sprzedaży od marca 2012 r. Przyczyną wzmożonego popytu jest trwające “okienko derogacyjne”, pozwalające na odliczenie pełnej kwoty podatku VAT od zakupu aut firmowych. Najlepszy styczeń od lat Styczeń był spodziewanie dobrym miesiącem dla dealerów nowych samochodów. Okres pomiędzy zakończeniem obowiązywania […]
Mimo że okienko derogacyjne, umożliwiające zakup samochodu z pełnym odliczeniem podatku VAT, zakończyło się ostatniego dnia marca, kwiecień był kolejnym miesiącem, w którym sprzedaż nowych samochodów w Polsce wzrosła. Kwiecień trzyma poziom Oczywiście nie możemy mówić o rewelacyjnym wyniku miesiąca, w którym sprzedano o ponad 8 tys. aut (-21%) mniej niż w poprzedzajacych go 30 […]
Po majowych wynikach sprzedaży nowych samochodów widać wyraźnie, że okres ulg podatkowych mamy już dawno za sobą. Spadek sprzedaży wobec pierwszych miesięcy roku jest wyraźny, ale rynek wciąż notuje znaczący progres wobec roku ubiegłego. Maj to kolejny miesiąc “na plus” dla dealerów samochodów. Maj poniżej 30 tysięcy Maj jest pierwszym miesiącem 2014 r., w którym […]
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Komentarze