Wymiana oleju w automatycznej skrzyni BMW 530d

10 lutego 2021, 10:54

Przedstawiamy artykuł dotyczący procedury wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów 6HP26 w samochodzie BMW 530d (lata produkcji 2007-2010 r.), autorstwa firmy Ravenol.

Informacje ogólne

Automatyczne skrzynie biegów serii 6HP zostały zaprezentowane w niektórych modelach grupy BMW już w 2000 roku. W porównaniu do poprzednich pięciobiegowych skrzyń z serii 5HP, charakteryzują się szybszą zmianą przełożeń i większą sprawnością. Skrzynia 6HP26 posiada tzw. misko-filtr, czyli miskę olejową zintegrowaną z filtrem płynu ATF. Misko-filtr należy wymieniać podczas każdej wymiany oleju w skrzyni biegów. W razie zakupu produktów alternatywnych, należy zwrócić szczególną uwagę na ich jakość. Znane są przypadki, że nieoryginalny misko-filtr powodował problemy z zasysaniem oleju, niewłaściwą pracę skrzyni biegów, a nawet jej uszkodzenie. Podczas wymiany oleju można stosować płyn RAVENOL 6HP Fluid. Ilość oleju użyta podczas wymiany statycznej nie powinna przekroczyć 6 litrów. Przed przystąpieniem do wymiany oleju należy przeanalizować całą procedurę wymiany, która przebiega następująco:

Procedura wymiany oleju w skrzyni 6HP26

1. Zlokalizować otwór spustowy służący do spuszczania oleju (Rys. 1.)


2. Wykręcić korek spustowy i spuścić stary olej.
3. Zdemontować misko-filtr i zastąpić go nowym.
4. Zlokalizować korek służący do uzupełniania i kontroli poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów (Rys. 2.). Aby się do niego dostać, należy zdemontować fragment aluminiowej osłony.
5. Napełniać skrzynię olejem RAVENOL 6HP Fluid do momentu, aż nadmiar oleju zacznie wypływać przez otwór.
6. Zakręcić korek uzupełniania i kontroli poziomu oleju.
7. Uruchomić silnik, wcisnąć hamulec i wybrać kolejno wszystkie położenia skrzyni biegów „P”, „R”, „N”, „D”, zatrzymując się w każdym na kilka sekund.
8. Podłączyć urządzenie diagnostyczne do pojazdu, połączyć się ze sterownikiem skrzyni
biegów i w parametrach rzeczywistych obserwować temperaturę płynu ATF.
9. W momencie, gdy temperatura płynu ATF wynosi od 30 do 50°C, pozostawić silnik na biegu jałowym, dźwignię zmiany biegów ustawić w położeniu „P”.
10. Przy włączonym silniku, dźwigni zmiany biegów w położeniu „P” i przy oleju rozgrzanym do temperatury 30 – 50°C odkręcić korek kontrolny (Rys. 2.).

11. Nadmiar płynu ATF powinien się wylać. Jeżeli przez otwór kontrolny (Rys. 2.) nie wylewa się olej, należy uzupełnić jego poziom przy włączonym silniku i wrócić do punktu nr 7.

Na podstawie materiałów Ravenol

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Jesteśmy, 10 lutego 2021, 19:10 14 0

w/g tej instrukcji można zepsuć skrzynię.Do korka przelewowego wchodzi około 3 litrów.Najlepiej odpalić na 3sek. i jeszcze trochę wpompować do przelania.Potem już można uzupełniać na odpalonym silniku

Odpowiedz

Mario9gp, 30 października 2024, 12:15 0 0

Dobrze Pan wyżej powiedział po takim zalaniu weszło mi 2.5l. Po odpaleniu na 3sek weszedl mi od razu jeszcze dodatkowy litr oleju. I następnie uzupełniałem na odpalonym. Łącznie 5l zalane.

Odpowiedz