Mechanicy stwierdzili wyciek płynu chłodzącego w Oplu Zafirze C Tourer z 2015 r. Rozwiązanie problemu prezentują specjaliści firmy Autodata.
W naszym warsztacie znajduje się Opel Zafira-C Tourer z 2015 z silnikiem wysokoprężnym, z którego wycieka płyn chodzący silnika. Utrata płynu chłodzącego następuje z czasem. Podejrzewamy, że wyciek płynu chłodzącego jest spowodowany uszkodzeniem uszczelki głowicy cylindrów. Nie chcemy przeprowadzać naprawy, gdyż nie jesteśmy pewni, czy uszczelka głowicy cylindrów jest uszkodzona. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Wyciek płynu chłodzącego w aucie waszego klienta jest najprawdopodobniej spowodowany znaną usterką związaną z użyciem nieodpowiedniego kleju na króćcu przewodu chłodnicy układu recyrkulacji spalin po stronie wylotowej. Opróżnij układ chłodzenia. Wymontuj przewód zasysający, aby uzyskać dostęp do chłodnicy układu recyrkulacji spalin. Wymontuj przewód wylotowy chłodnicy układu recyrkulacji spalin (fig. 1.1.). Oczyść gruntownie powierzchnię wokół króćca przewodu chłodnicy układu recyrkulacji spalin (fig. 1.2.). Nałóż środek uszczelniający, dostępny w dziale części Opel, na wskazaną powierzchnię (fig. 1.2.). Zamontuj przewód wylotowy chłodnicy układu recyrkulacji spalin (fig. 1.1.). Zamontuj ponownie przewód zasysający. Przed ponownym napełnieniem układu chłodzenia odczekaj co najmniej 12 godzin, aby środek uszczelniający stwardniał. Napełnij układ chłodzenia. Przeprowadź ciśnieniowe sprawdzenie układu chłodzenia, aby upewnić się, że usterka została wyeliminowana.
Komentarze