Problemy przy wymianie EGR w BMW 1.5/1.6/2.0 l diesel

Redakcja, 29 sierpnia 2017, 14:09

Zdarza się, że zawór EGR nie pasuje lub można go zamontować jedynie na siłę. Poniżej przedstawiamy propozycję na rozwiązanie tego problemu.

Pojazdy, do których zastosowanie zamieszczony niżej tekst to BMW z silnikami 1.5/1.6/2.0 l diesel, następujących modeli: F10, F11, F20, F21, F22, F23, F25, F26, F30, F31, F32, F36, F45, F46, F82, F83

Elektromotoryczny zawór EGR 7.04493.17.0 (nr ref. 11718513132) może być montowany tylko pod napięciem, w przeciwnym razie podczas montażu może dojść do jego uszkodzenia.

Czynności montażowe należy wykonywać w następującej kolejności:

  • Przed montażem należy połączyć wtyk elektrycznego złącza wtykowego z wtyczką obudowy (1) zaworu EGR.
  • Podłączyć do pojazdu odpowiedni tester silnika.
  • Wybrać funkcję serwisową „Wymiana zaworu EGR“. Zawór EGR jest zasilany napięciem. Można to poznać po tym, że talerz zaworu (3) zostaje lekko wciągnięty w obudowę zaworu (2).
  • Dopiero teraz można wmontować zawór EGR do modułu chłodzącego EGR.

Gdy zawór EGR nie znajduje się pod napięciem, jego przekładnia znajduje się w swojej pozycji końcowej. Siła działająca podczas montażu przez talerz zaworu (3) może uszkodzić przekładnię.

Komentarze

Brak komentarzy