Nowa tarcza współodlewana od Brembo

19 października 2018, 12:00

Nowa gama tarcz hamulcowych Brembo w sektorze Aftermarket oferuje innowacyjne rozwiązanie, które łączy w sobie lekkość i wytrzymałość.

Brembo, lider w branży układów hamulcowych, wprowadza na rynek nową tarczę współodlewaną Brembo Co-Cast. Tarcza została stworzona dla sektora Aftermarket i dedykowana jest do Mercedesa, gdzie Brembo jest już producentem OE. To innowacyjne rozwiązanie pozwala na utrzymanie specyfikacji technicznych i eksploatacyjnych tarczy oryginalnej.

Stalowy dzwon jest otrzymywany w procesie prasowania, a następnie umieszczany w formie odlewniczej, do której wlewane jest płynne żeliwo o temperaturze 1.400°C. Połączenie dzwona z powierzchnią hamowania następuje w miarę twardnienia żeliwa wokół specjalnych stalowych zębów dzwonu.

Rezultatem jest lekka tarcza hamulcowa składająca się z wykonanej z wysokowęglowego żeliwa powierzchni hamującej, oraz stalowy dzwon. Elementy te są ze sobą odpowiednio połączone podczas specjalnego procesu odlewania, co zapewnia doskonałą wymienność z tarczą oryginalną, a także zwiększoną wydajność i zmniejszoną masę.

Tarcza współodlewana Brembo Co-Cast ma następujące właściwości:

  1. Wytrzymałość

Wyjątkowy sposób połączenia stalowego dzwonu z żeliwną powierzchnią hamowania metodą odlewania umożliwia zespolenie ze sobą jednocześnie dwóch części i z dwóch różnych materiałów, przy jednoczesnym zwiększeniu odporności tarczy na odkształcenia termomechaniczne.

  1. Lekkość i łatwość prowadzenia

Stalowy dzwon zapewnia zmniejszenie ciężaru tarczy o około 15% w porównaniu do jednolitych tarcz o tych samych wymiarach.

W związku z tym, że tarcza hamulcowa stanowi część nieresorowanej masy pojazdu, redukcja ciężaru tarczy poprawia precyzję prowadzenia samochodu, większa dynamikę co bezpośrednio przekłada się na większy komfort jazdy.

  1. Niewielki wpływ na środowisko

W ostatnich latach wpływ na środowisko naturalne nabiera coraz większego znaczenia.

Rozwiązanie współodlewu zastosowane przez Brembo, dzięki redukcji ciężaru tarczy, zapewnia ograniczenie zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń do atmosfery.

  1. Zastosowanie metody UV na powierzchni

Powierzchnia tarczy jest lakierowana przy zastosowaniu technologii UV – rozwiązania wysoce innowacyjnego oraz bardzo zaawansowanego technologicznie. Wariant wybrany przez Brembo zapewnia większą odporność tarczy na korozję, wilgotność oraz wysokie temperatury.

Ponadto powłoka UV jest wodorozcieńczalna i nie wymaga rozpuszczalników, co sprawia, że proces powlekania jest bardzo wydajny z punktu widzenia energii (pozwala zaoszczędzić 98% energii) przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska naturalnego.

W przypadku nowej serii Brembo z certyfikatem UNECE R-90 zwrócono szczególną uwagę na pełną zgodność z najbardziej surowymi wymogami wytrzymałości i bezpieczeństwa, zapewniając osiągi odpowiadające wydajności oryginalnych produktów w każdych warunkach jazdy.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Kamil, 26 października 2018, 10:05 0 0

kolejne super rozwiązanie łączące materiały o różnej rozszerzalności cieplnej, ale to będzie biło....

Odpowiedz