Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:35 Nowy, odnawialny materiał do opon, który może zastąpić sadzę 11:44 Inter Cars z nową strategiczną współpracą 10:56 Nowe czujniki od znanego producenta. Teraz też do pojazdów hybrydowych. 09:26 19.edycja Moto Safety Day odbędzie się w ostatni weekend lipca w Gdyni. Co zaplanowali organizatorzy? 17.07 Zanieczyszczenia w układzie hydraulicznym sprzęgła: skutki oraz jak im zapobiec [FILM]

Publikacje

Przyszłość europejskich warsztatów w erze zaawansowanych technologicznie pojazdów

Naprawa pojazdów wyposażonych w nowoczesne, elektroniczne systemy bywa skomplikowana i czasochłonna, a niekiedy wymaga wykorzystania drogich w zakupie urządzeń lub trudnych do zdobycia danych technicznych. Czy niezależne warsztaty w krajach Europy są zatem zmuszone do rezygnowania z napraw takich samochodów? Wyniki naszego badania, przeprowadzonego w 8 krajach Europy, mogą zaskakiwać.

Czy trudna sytuacja na rynku spowolniła inwestycje w warsztatach?

Rok 2023 nie był łatwym czasem dla całej branży motoryzacyjnej. Wysokie ceny surowców, rosnące koszty utrzymania działalności czy brak siły roboczej to tylko niektóre trudności, z którymi borykać się musiał sektor automotive w ostatnich latach. Czy pomimo trudnej sytuacji, w warsztatach przeprowadzane są inwestycje?

K. Oleksowicz i A. Franke: Spojrzenie w niedaleką przyszłość branży

W ostatniej już części publikacji „Małe firmy i wielki biznes”, Krzysztof Oleksowicz i Alfred Franke rozmawiają o bliskiej przyszłości branży części zamiennych i napraw pojazdów. Poruszają tematykę rozwoju sieci warsztatowych. Zwracają także uwagę na największe aktualne problemy i wyzwania stojące przed warsztatami samochodowymi.

K. Oleksowicz i A. Franke: Konsolidacja w imię obrony interesów branży

Pierwsze spotkania przedstawicieli konkurujących ze sobą firm w celu walki o wspólne interesy całej branży – to główny temat kolejnego rozdziału publikacji „Małe firmy i wielki biznes”. Krzysztof Oleksowicz i Alfred Franke rozmawiają o procesach lobbingowych na rzecz dystrybutorów i producentów części zamiennych jak też i warsztatów motoryzacyjnych. Nie brakuje także branżowych ciekawostek i anegdot.

K. Oleksowicz i A. Franke: Narzędzia sprzedażowe, e-commerce, targi, nowe sektory rynku…

Rozwój rynku części zamiennych w Polsce przebiega niezwykle dynamicznie. Trzeci rozdział publikacji “Małe firmy i wielki biznes” dotyczy narzędzi sprzedażowych, które wykształciły się na rynku, internetowego handlu częściami, branżowych targów oraz wejścia firm dystrybucyjnych we wcześniej niezagospodarowane sektory jak części do pojazdów ciężarowych lub napraw powypadkowych. Poruszono także temat sukcesji w warsztatach samochodowych.

K. Oleksowicz i A. Franke: Narodziny i rozwój filii oraz sieci handlowych

Powstawanie pierwszych filii i sieci handlowych było efektem dynamicznego rozwoju rynku dystrybucji części motoryzacyjnych w Polsce oraz zaostrzającej się konkurencji pomiędzy tworzącymi go podmiotami. Na początku lat 00′ zaczęły się kształtować różne modele dystrybucji – niektóre z powodzeniem rozwijane są do dziś. Wkrótce przed polskimi firmami otworzyła się szansa na ekspansję zagraniczną…

Oleksowicz i Franke o niezależnym rynku

Polski niezależny rynek motoryzacyjny to niezwykły fenomen. Ponad 30 lat temu na gruzach upadłej socjalistycznej gospodarki planowej pojawiły się małe, prywatne biznesy, które wyrosły na wielkie i prężne przedsiębiorstwa. Wraz z nimi rozwijały się niezależne warsztaty.