K. Oleksowicz i A. Franke: Spojrzenie w niedaleką przyszłość branży

12 lipca 2023, 18:04

W ostatniej już części publikacji „Małe firmy i wielki biznes”, Krzysztof Oleksowicz i Alfred Franke rozmawiają o bliskiej przyszłości branży części zamiennych i napraw pojazdów. Poruszają tematykę rozwoju sieci warsztatowych. Zwracają także uwagę na największe aktualne problemy i wyzwania stojące przed warsztatami samochodowymi.

Przedstawiamy fragment piątej, ostatniej części rozmowy „Małe firmy i wielki biznes – wolny rynek, wolne warsztaty”, do której zaproszeni zostali Paweł Hańczewski i Robert Dzierżanowski z firmy Bosch. Zapraszamy poniżej do jej pobrania.

Robert Dzierżanowski: Mały warsztat, który dzisiaj nie radzi sobie na rynku, i tak z tego nie skorzysta. Są natomiast warsztaty małe tylko pod względem infrastruktury, ale działają prężnie, mają odpowiednią stawkę za roboczogodziny i dla nich usługa, którą my proponujemy, może być bardzo wygodnym i opłacalnym rozwiązaniem. Taka zdalnie przeprowadzona diagnoza plus konsultacja z naszym specjalistą, pozwoli przeprowadzić nawet skomplikowane naprawy.

Krzysztof Oleksowicz: Oczywiście, mówicie bardzo słusznie. Ja się tylko obawiam, że taki mały warsztat, jak przyjdzie co do czego i już po zdiagnozowaniu usterki musiałby sam grzebać przy elektronice, mógłby sobie z tym nie poradzić. Wtedy może zaradziłby taki lotny fachowiec, który przeprowadziłby naprawę, korzystając choćby z waszego rozwiązania.

Paweł Hańczewski: Zdecydują o tym finanse. Generalnie koszty robocizny rosną i być może te najsłabsze warsztaty w ogóle nie będzie stać na zatrudnianie takich pracowników. Rozmawiałem niedawno z kolegą ze Słubic. Okazuje się, że cała okolica została ogołocona z mechaników, których ściągnęła do pracy niedaleka fabryka Tesli pod Berlinem. Tak więc oczekiwania finansowe „lotnych mechatroników” i możliwości właścicieli warsztatów muszą się spotkać. Pamiętajmy, że taki niezależny fachowiec będzie musiał ponosić koszty wyposażenia, dostępu do danych, szkoleń. Te koszty byłyby w ostatecznym rozrachunku przenoszone  na zleceniobiorcę, a na samym końcu – na klienta warsztatu.

Pod poniższym linkiem można przeczytać i pobrać piątą część rozmowy:

Przeczytaj tutaj

Zachęcamy do komentowania treści rozmowy. Poprzednią jej część można znaleźć tutaj.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 13 lipca 2023, 10:31 4 -1

Fajne. Wreszcie ktoś na wysokim stołku wprost powiedział, że elektryki nie wyprą z dnia na dzień normalnych aut

Odpowiedz

Nick1, 13 lipca 2023, 12:26 2 0

Elektryki nie, ale hybryd coraz więcej.

Odpowiedz

Mary, 13 lipca 2023, 11:36 4 0

Ciekawe spostrzeżenia na przyszłość rynku.

Odpowiedz