W ostatniej już części publikacji „Małe firmy i wielki biznes”, Krzysztof Oleksowicz i Alfred Franke rozmawiają o bliskiej przyszłości branży części zamiennych i napraw pojazdów. Poruszają tematykę rozwoju sieci warsztatowych. Zwracają także uwagę na największe aktualne problemy i wyzwania stojące przed warsztatami samochodowymi.
Przedstawiamy fragment piątej, ostatniej części rozmowy „Małe firmy i wielki biznes – wolny rynek, wolne warsztaty”, do której zaproszeni zostali Paweł Hańczewski i Robert Dzierżanowski z firmy Bosch. Zapraszamy poniżej do jej pobrania.
Robert Dzierżanowski: Mały warsztat, który dzisiaj nie radzi sobie na rynku, i tak z tego nie skorzysta. Są natomiast warsztaty małe tylko pod względem infrastruktury, ale działają prężnie, mają odpowiednią stawkę za roboczogodziny i dla nich usługa, którą my proponujemy, może być bardzo wygodnym i opłacalnym rozwiązaniem. Taka zdalnie przeprowadzona diagnoza plus konsultacja z naszym specjalistą, pozwoli przeprowadzić nawet skomplikowane naprawy.
Krzysztof Oleksowicz: Oczywiście, mówicie bardzo słusznie. Ja się tylko obawiam, że taki mały warsztat, jak przyjdzie co do czego i już po zdiagnozowaniu usterki musiałby sam grzebać przy elektronice, mógłby sobie z tym nie poradzić. Wtedy może zaradziłby taki lotny fachowiec, który przeprowadziłby naprawę, korzystając choćby z waszego rozwiązania.
Paweł Hańczewski: Zdecydują o tym finanse. Generalnie koszty robocizny rosną i być może te najsłabsze warsztaty w ogóle nie będzie stać na zatrudnianie takich pracowników. Rozmawiałem niedawno z kolegą ze Słubic. Okazuje się, że cała okolica została ogołocona z mechaników, których ściągnęła do pracy niedaleka fabryka Tesli pod Berlinem. Tak więc oczekiwania finansowe „lotnych mechatroników” i możliwości właścicieli warsztatów muszą się spotkać. Pamiętajmy, że taki niezależny fachowiec będzie musiał ponosić koszty wyposażenia, dostępu do danych, szkoleń. Te koszty byłyby w ostatecznym rozrachunku przenoszone na zleceniobiorcę, a na samym końcu – na klienta warsztatu.
Pod poniższym linkiem można przeczytać i pobrać piątą część rozmowy:
Przeczytaj tutaj
Zachęcamy do komentowania treści rozmowy. Poprzednią jej część można znaleźć tutaj.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 13 lipca 2023, 10:31 4 -1
Fajne. Wreszcie ktoś na wysokim stołku wprost powiedział, że elektryki nie wyprą z dnia na dzień normalnych aut
Odpowiedz
Nick1, 13 lipca 2023, 12:26 2 0
Elektryki nie, ale hybryd coraz więcej.
Odpowiedz
Mary, 13 lipca 2023, 11:36 4 0
Ciekawe spostrzeżenia na przyszłość rynku.
Odpowiedz