Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:35 Zwolnienia w Boschu były tylko zwiastunem. Obniżają także pensje, a kryzys dotyka kolejnych gigantów. 13:23 Usuwanie nagaru z silnika ma ogromne znaczenie. Zyskuje warsztat i środowisko. 11:01 Najczęstsze błędy przy wymianie klocków i tarcz hamulcowych. Co zrobić, aby ograniczyć liczbę reklamacji? 27.11 Konkurs Magneti Marelli 27.11 Wymiana paska wieloklinowego – wskazówki eksperta

DriV

Nowość od Ferodo. Wprowadzają klocki hamulcowe do kolejnych modeli BMW.

Ferodo rozszerzyło ofertę klocków hamulcowych first-to-market do modeli znanej marki premium.

Naprawy układu kierowniczego i zawieszenia ze schematami 3D

Schematy 3D MOOG układów kierowniczych i zawieszeń dostępne są teraz także za pomocą wyszukiwarki części MOOG, Driv e-cat i katalogu TecDoc. Baza jest stale aktualizowana i poszerza się o kolejne modele samochodów oraz o nowe referencje.

Powody wibracji podczas hamowania

Wibracje i drgania towarzyszące hamowaniu to jedna z najczęściej zgłaszanych przez klientów warsztatów usterek układu hamulcowego. Firma Ferodo przypomina, że nie zawsze przyczyna leży po stronie tarcz hamulcowych i radzi na co należy zwrócić uwagę przed ich wymianą.

Nowości w ofercie DRiV

DRiV wprowadza na rynek ok. 200 nowych referencji w obrębie swoich marek. Tym razem najbardziej poszerzą się katalogi Monroe, Ferodo i MOOG.

Wystartował program szkoleniowy Garage Gurus

Wystartował unikalny program szkoleniowy dla mechaników, w oparciu o platformę Garage Gurus. Na wszystkich chętnych czekają nowoczesne szkolenia zdalne w postaci e-learningu i webinariów.

Alternatywa dla tańszej naprawy półaktywnego zawieszenia

Wymiana amortyzatorów w używanych samochodach z półaktywnym zawieszeniem bywa na tyle droga, że kierowcy ratują się amortyzatorami używanymi w lepszym stanie lub na własną rękę zmieniają parametry trakcyjne samochodu, montując amortyzatory zwykłe, bez możliwości regulacji siły tłumienia. Firma Monroe przestrzega przed konsekwencjami i proponuje rozwiązanie tego problemu.

Czy powinno się smarować gwint świec zapłonowych przed montażem?

Odpowiemy dziś na ważne pytanie często przewijające się w branży motoryzacyjnej. O pomoc poprosiliśmy eksperta technicznego, pracującego na co dzień w znanej firmie, produkującej świece zapłonowe. Skorzystaliśmy też z porad innego znanego producenta świec zapłonowych.

Układ kierowniczy i zawieszenia – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Tematyka naszego nowego szkolenia online dotyczy układu kierowniczego i zawieszenia. Kurs prowadzi specjalista marki MOOG – Adam Gołąbek.

26 przyczyn powstawania hałasu podczas hamowania – szkolenie online

Tym razem szkolenie online, przygotowane specjalnie dla Czytelników MotoFocus.pl, dotyczyło układu hamulcowego, a konkretnie przyczyn powstawania pisku. Poprowadził je w imieniu marki FERODO Adam Gołąbek, Technical Services, Training and Warranty Manager w firmie DRiV.

Nowa strona internetowa Monroe

DRiVTM, firma należąca do Tenneco Inc., poinformowała o uruchomieniu nowej strony internetowej dedykowanej marce Monroe. Monroe dostarcza technikom i właścicielom pojazdów oryginalne wyposażenie i części zamienne do układów jezdnych – w tym amortyzatory, kolumny, sprężyny oraz elementy układu kierowniczego i zawieszenia.

DriV Incorporated to spółka działająca na rynku części zamiennych. Rozpoczęła działalność w 2020 r. po rozdzieleniu firmy Tenneco na dwie niezależne spółki – jedną działającą na rynku pierwszego wyposażenia i drugą, skoncentrowaną na aftermarkecie. Wcześniej firma Tenneco zakupiła spółkę Federal-Mogul. DriV jest dziś jednym z największych globalnych dostawców części motoryzacyjnych. Ma swoją siedzibę w Chicago. Marki części motoryzacyjnych należące do DriV to m.in. Monroe, Champion, MOOG, Walker, BERAL czy Ferodo. Działalność DriV opiera się nie tylko na handlu częściami zamiennymi, ale również na współpracy z warsztatami samochodowymi, poprzez własny koncept szkoleniowy. Więcej informacji na temat oferty i działalności DriV można przeczytać w powyższych artykułach.