Marka TRW, należąca do portfolio firmy ZF Aftermarket, od lat ulepsza procesy projektowania i produkcji części zamiennych w jakości OEM oraz rozwija swoją ofertę o nowe pozycje. Obecna oferta poszczególnych produktów pokrywa blisko 100% rynku oferując ponad 16.688 referencji, dzięki czemu posiadacze niemal wszystkich obecnie produkowanych modeli samochodów mogą liczyć na podzespoły najwyższej jakości odpowiadające wymaganiom producentów pojazdów. Mowa tu zarówno o podzespołach do najnowszych aut elektrycznych i hybrydowych, jak również modeli, które zjechały z linii produkcyjnych wiele lat temu.
PROMOCJA
Uwaga! 6 kwietnia br. rusza promocja sprzedażowa oferująca preparat do czyszczenia przy każdorazowym zakupie klocków hamulcowych i/lub tarcz TRW za kwotę minimum 250 zł netto. Promocja trwa do wyczerpania zapasów i jest dostępna u dystrybutorów biorących udział w akcji: Auto Land, Auto-Partner Holding, Auto Partner SA, Gordon, Inter Cars, Inter Parts, Moto-Profil, Motorol.
Tarcze hamulcowe
Hamulce tarczowe są w chwili obecnej standardowym rozwiązaniem stosowanym zarówno na przedniej jak i tylnej osi nowoczesnych samochodów osobowych. Ich poprawne działanie w dużej mierze zależy od tarczy hamulcowej. Marka TRW dostarcza na rynek tarcze wysokowęglowe TRW (high carbon), które wykonane są z wysokiej jakości żeliwa i znajdują zastosowanie w samochodach, w których temperatura układu hamulcowego często osiąga wysokie wartości (nawet 500oC) powodując powstawanie naprężeń wewnętrznych i możliwych odkształceń powierzchni ciernych, zabezpieczając je przed tym. Drugim nowatorskim rozwiązaniem jest najszersza na rynku oferta lakierowanych tarcz hamulcowych, gdzie specjalnie opracowany czarny lakier stanowi barierę ochronną zabezpieczającą elementy przed korozją. Takie rozwiązanie zostało przyjęte z dużym zainteresowaniem i obecnie ponad 80% tarcz w naszej ofercie jest lakierowanych, a w niedługim czasie zaplanowane jest lakierowanie wszystkich oferowanych tarcz.
Kolejną pozycją w portfolio TRW są tarcze hamulcowe z łożyskiem koła i pierścieniem magnetycznym systemu ABS.
Klocki hamulcowe
Układ hamulcowy działa w oparciu o efekt tarcia, dlatego też nieodzownym elementem układu hamulca tarczowego, oprócz tarcz, są klocki hamulcowe. Materiał cierny wszystkich klocków hamulcowych oferowanych do samochodów osobowych i dostawczych w ostatnim etapie produkcji pokrywany jest innowacyjną powłoką krzemianową zwaną COTEC. Zastosowana technologia umożliwia optymalne i skuteczne hamowanie bezpośrednio po zamontowaniu nowych klocków hamulcowych, bez konieczności ich docierania. DTEC to klocki hamulcowe, które wytwarzają o 45% mniej pyłu w czasie pracy przy jednoczesnym zachowaniu 100% wydajności hamowania. ZF Aftermarket angażując się już na wczesnym etapie w rozwój technologii motoryzacyjnych przyszłości, wprowadziło do oferty pierwsze na świecie klocki hamulcowe do pojazdów elektrycznych i hybrydowych – TRW Electric Blue, które pomagają wyraźnie zredukować hałas i wibracje powstające podczas hamowania.
Zaciski hamulcowe
Marka TRW to twórca najpopularniejszego typu zacisku hamulcowego na świecie – Colette, producent pierwszego na świecie elektrycznego hamulca postojowego EPB (Electric Parking Brake), a także lider na rynku regeneracji zacisków oraz programu zwrotu części używanych wykorzystywanych w czasie regeneracji. Obecnie oferta produktowa zapewnia 85% pokrycia zapotrzebowania europejskiego rynku samochodowego. Warto wiedzieć, że tylne zaciski hamulcowe są wstępnie napełnione płynem hamulcowym ułatwiając odpowietrzenie układu po ich zamontowaniu. Obecnie wszystkie zaciski marki TRW są objęte 3 letnią gwarancją.
Układ hamulców bębnowych
Bęben hamulcowy, pompa hamulcowa, szczęki hamulcowe i oszczędzające czas wykonywania naprawy zestawy SUPERKIT, są zawsze zgodne z wymogami stawianymi przez producentów pojazdów częściom pierwszomontażowym (OE). Zestawy montażowe SUPERKIT mogą skrócić czas wykonywania naprawy nawet o 50%, a instrukcje montażowe dostępne są w Tech Corner. Prognozy wskazują, że montaż hamulców bębnowych w nowych samochodach utrzymywał się będzie powyżej 40% przez następne 5 lat.
Płyny hamulcowe i środki czyszczące
TRW w swojej ofercie posiada płyny hamulcowe przeznaczone do pojazdów wszystkich rodzajów – od tych wyposażonych na obu osiach w hamulce bębnowe, aż po zaawansowane pojazdy z elektronicznymi systemami stabilizacji toru jazdy. Są to odpowiednio: DOT 3, DOT 4, DOT 4 ESP, DOT 4 GP, DOT 5.1 oraz Ultra DOT 5.1 ESP. Marka TRW posiada również wysokowydajny płyn hamulcowy, zaprojektowany specjalnie do najbardziej ekstremalnych warunków pracy – DOT4 GP. Płyny hamulcowe TRW sprawdzają się świetnie w aspektach krytycznych dla bezpieczeństwa, charakterystycznych dla sportów motorowych lub bardziej wymagającej jazdy po drogach lub w terenie, takich jak temperatura wrzenia i lepkość. Ponadto mają lepsze właściwości antykorozyjne i w kontakcie z gumą.
Pompy hamulcowe i sprzęgłowe
Siłowniki i pompy sprzęgła to solidne produkty wykonane ze stali, żeliwa lub lekkiego aluminium. Dostępne są również w wersji bez związków chromu 6, oferowane ze „srebrnym” wykończeniem, zapewniające trwałość i minimalnie wpływające na środowisko. Siłowniki sprzęgła spełniają najwyższe standardy OE, wszystkie produkty są przetestowane w 100% na końcu linii produkcyjnej.
Wybierając pompy hamulcowe marki TRW wybierasz numer 1 pokrycia zapotrzebowania rynku samochodów osobowych w jakości OE. Ponad 889 dostępnych części, wykonanych z wytrzymałej stali, aluminium, żeliwa lub lekkich korpusów wykonanych z aluminium, dostarczane zawsze z akcesoriami montażowymi. Specjalne gumowe uszczelki i osłony przeciwpyłowe zapobiegają zużyciu. Gwarancja oferowana jest na 100,000 km, a oferta produktowa jest stale rozwijana.
Cylinderki hamulcowe TRW
Cylinderki hamulcowe TRW zajmują drugie miejsce pod względem pokrycia zapotrzebowania europejskiego parku pojazdów wg. TecDoc. Nasza najszersza na rynku oferta cylinderków hamulcowych, dzięki której możesz serwisować niemal każdy typ pojazdu, zapewnia marce utrzymanie pozycji lidera w odpowiadaniu na potrzeby klientów i nadzwyczajnej jakości części, także w przyszłości. Jakość zagwarantowana jest 3-letnią gwarancją.
Elastyczne przewody hamulcowe
Stawiając na elastyczne przewody hamulcowe TRW, otrzymujesz: możliwość wyboru spośród 1400 oferowanych numerów katalogowych, najniższy współczynnik rozszerzalności w testach AMECA, pozwalający uzyskać krótszą drogę hamowania i lepsze wyczucie pedału. Precyzyjne wykonanie zakończeń zapewnia swobodny przepływ płynu hamulcowego, a ich pokrycie cynkiem zabezpiecza je antykorozyjnie.
Linki hamulcowe, serwa, czujniki ABS i korektory siły hamowania
Wybierając ofertę TRW w zakresie linek hamulca ręcznego i sprzęgła możesz mieć pewność, że znajdziesz ponad 900 linek hamulca ręcznego i ponad 100 sprzęgła, wykonanych z wysokiej jakości materiałów, o różnej konstrukcji, dzięki czemu można je stosować w różnych typach pojazdów.
Asortyment czujników ABS to ogromna ilość rozwiązań konstrukcyjnych spełniających wymagania dla poszczególnych samochodów. Ponad 370 numerów części, w tym aktywne i pasywne czujniki ABS, gwarantujące pewne funkcjonowanie i niezawodność w temperaturach z zakresu od –40 do + 150 ° C
Ważną częścią gamy produktowej oferowanej do układów hamulcowych są serwa. Marka oferuje szeroki asortyment pojedynczych i podwójnych układów wspomagających, a także unikalne serwo hamulcowe Girvac.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o produktach marki TRW dostępnych do samochodów osobowych, dostawczych lub ciężarowych odwiedź stronę internetową: TRW Aftermarket lub skorzystaj z katalogu online na portalu ZF Aftermarket.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Egon Olsen, 8 kwietnia 2021, 10:14 2 0
Ale co dokładnie zabezpiecza przed naprężeniami wewnętrznymi i odkształceniami tarcz? "Nowatorstwo" lakierowania tarcz znane jest na rynku od dobrych 10 lat. Klocki electric blue znacząco redukują hałas i wibracje czyli pozostałe klocki TRW są głośne i wywołują wibracje? Samochody elektryczne są modne ale czym dokładnie różni się klocek do elektryka??
Odpowiedz
Dziś pytanie, dziś odpowiedź, 8 kwietnia 2021, 16:18 1 0
Odpowiedź na ostatnie pytanie: ceną ;-)
Odpowiedz
Mario, 9 kwietnia 2021, 6:39 0 0
Klocek do elektryka/hybrydy różni się przede wszystkim materiałem z którego został wyprodukowany .Nie potrzebują one aż tak dużego współczynnika tarcia ponieważ tego typu samochody MHEV/PHEV/EV mogą generować hamowanie odzyskowe ,które znacząco wpływa na zmniejszenie udziału klocków w tym procesie. Dzięki zastosowaniu innych mieszanek ,potocznie mówiąc "miękkich" klocki są ciche .
Odpowiedz