Bezpieczniej i wygodniej – aktywny wysięgnik klamry pasów

4 kwietnia 2012, 11:18

Już w 2013 roku rozpocznie się produkcja aktywnego wysięgnika klamry pasów bezpieczeństwa (ABL) firmy TRW Automotive dla jednego z europejskich producentów samochodów. Najpierw rozwiązanie pojawi się przy tylnych siedzeniach, ale dostępna jest też jego wersja dla przednich foteli.

Klamra pasów bezpieczeństwa przed uniesieniemKlamra z systemem ABL podnosi się o kilka centymetrów, by ułatwić zapięcie pasa, a następnie powraca do normalnej pozycji. Ułatwia to odnalezienie i zapięcie pasa, zmniejsza też jego nadmierny luz. W sytuacjach zagrożenia luz jest eliminowany, by utrzymać optymalną pozycję pasażera w razie wypadku.

– „Jeśli dostęp do klamry pasów bezpieczeństwa jest ograniczony, na przykład za sprawą rozmiarów środkowej konsoli czy też jej położenia tuż przy przednich fotelach, lub – w przypadku tylnych siedzeń – głęboko schowanych zapięć, ABL może ułatwić kierowcy i pasażerom zapięcie pasów bezpieczeństwa poprzez podniesienie klamry o nawet 70 mm. ABL może być również pomocny dla osób z dysfunkcją ruchu – minimalizuje konieczność skręcania lub pochylania tułowia w celu zlokalizowania klamry. Po zapięciu, klamra powraca do swojej normalnej pozycji.” – powiedział Uwe Class, starszy inżynier w dziale aktywnych systemów bezpieczeństwa.

Klamra pasów bezpieczeństwa po uniesieniuFunkcja bezpieczeństwa ABL jest aktywowana w takich sytuacjach, jak ostre hamowanie lub utrata stabilności pojazdu. Gdy dane płynące z czujników wskazują, że kolizja jest nieunikniona, pas bezpieczeństwa może być szybko zaciśnięty o nawet 80mm, pomagając tym samym utrzymać prawidłową pozycję kierowcy i pasażerów w momencie wybuchu poduszek powietrznych.

– „Technologie takie jak proponowany przez nas ABL cieszą się rosnącym zainteresowaniem producentów pojazdów. Po pierwsze, biorąc pod uwagę rosnący współczynnik wieku ludności na świecie, wierzymy, że funkcje poprawiające komfort stają się dla tej grupy demograficznej coraz ważniejsze. Po drugie, w związku z dążeniem Komisji Europejskiej do zmniejszenia liczby śmiertelnych wypadków drogowych o połowę do roku 2020, przemysł kładzie większy nacisk na rozwój aktywnych funkcji bezpieczeństwa, takich jak system automatycznego hamowania awaryjnego – który może być łatwo zintegrowany z naszym ABL. TRW wykorzystuje również w ABL dane z GPS zapewniając m.in. szybką reakcję systemu w momencie zbliżania się pojazdu do zakrętu." – dodał Class.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

RACam nagrodzony za innowacyjność
RACam nagrodzony za innowacyjność

RACam to zintegrowany radar, system kamer i czujników, którego zadaniem jest wspomaganie kierowcy i zwiększenie bezpieczeństwa. W uznaniu dla urządzenia Delphi, międzynarodowe jury złożone z 80 dziennikarzy z 20 krajów, przyznało Specjalną Nagrodę Jury w Międzynarodowym Konkursie na Innowacyjne Rozwiązania w Przemyśle Samochodowym 2011 podczas odbywających się niedawno targów Equip Auto w Paryżu. Korzyści ze […]

TRW rozpoczyna masową produkcję TPMS bez elementów inicjujących
TRW rozpoczyna masową produkcję TPMS bez elementów inicjujących

Każdy nowy samochód wprowadzany na rynek Unii Europejskiej od 2012 roku i każdy nowy samochód sprzedawany w UE od 2014 roku, musi być standardowo wyposażony w TPMS. TRW rozpoczyna produkcję masową tego systemu z ekonomicznym układem automatycznej lokalizacji. W nowym systemie TPMS nie są już potrzebne elektroniczne elementy inicjujące, służące do lokalizacji położenia przednich i […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!