RACam to zintegrowany radar, system kamer i czujników, którego zadaniem jest wspomaganie kierowcy i zwiększenie bezpieczeństwa. W uznaniu dla urządzenia Delphi, międzynarodowe jury złożone z 80 dziennikarzy z 20 krajów, przyznało Specjalną Nagrodę Jury w Międzynarodowym Konkursie na Innowacyjne Rozwiązania w Przemyśle Samochodowym 2011 podczas odbywających się niedawno targów Equip Auto w Paryżu.
Korzyści ze stosowania zaawansowanych technologicznie systemów wspomagania kierowcy coraz częściej znajdują się w centrum uwagi specjalistów na całym świecie. Europejscy ministrowe wsparli cel, jakim jest zredukowanie liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych o 50% do roku 2020. Euro NCAP nagradza producentów samochodów za stosowanie technologii, które udowodniły, że poprawiają bezpieczeństwo jazdy. Także firmy ubezpieczeniowe oferują dodatkowe zniżki właścicielom samochodów wyposażonych w nowoczesne systemy wspomagania kierowcy w trakcie jazdy.
Najnowszy system czujników Delphi integruje czujniki radarowe, kamery wizyjne i komputerowe systemy przetwarzania danych w jednym, kompaktowym module, umożliwiając wykorzystanie szeregu zaawansowanych technologicznie systemów wspomagania kierowcy, między innymi inteligentny tempomat działający w całym zakresie prędkości, regulowany system sterowania reflektorami przednimi, system rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegania przed najechaniem na pojazd znajdujący się z przodu, system wykrywania obecności pieszych, który automatycznie hamuje a nawet całkowicie zatrzymuje samochodów w sytuacji, kiedy kierowca nie reaguje na zagrożenie znajdujące się przed nim.
System RACam Delphi jest znacznie tańszy, lżejszy i mniejszy niż systemy nie zintegrowane. Urządzenie mieszczące się w jednej skrzynce, umożliwia właściwą reakcję samochodu na zagrożenie – np. automatycznie hamując na widok innego pojazdu lub pieszego – w sytuacji, kiedy kierowca nie zareagował na to zagrożenie. Nowoczesny projekt pozwolił na opracowanie modułu tak małego, że może być umieszczony na lusterku wstecznym, od strony przedniej szyby pojazdu. Pomimo tego, że tradycyjnie systemy radarowe są montowane pod przednią kratką pojazdu, rozmiary systemu RACam umożliwiają umieszczenie go z dala od strefy zgniotu samochodu, co pomaga zredukować koszty naprawy w przypadku uderzenia z przodu.
„Firma Delphi dostarcza nowoczesne technologie, które pomogą produkować nowoczesne systemy wspomagania kierowcy w trakcie jazdy, dostępne dla różnych segmentów pojazdów”, stwierdził Diedrich von Behr, dyrektor zarządzający działu Delphi Electronic Controls w Europie. „System RACam pozwoli producentom samochodów wyeliminować koszty związane ze stosowanie wielu różnych czujników bezpieczeństwa, a jednocześnie oferować pożądane przez użytkowników korzyści ze stosowania systemów wspomagania kierowców”.
System RACam Delphi został przedstawiony we wrześniu na targach we Frankfurcie i powinien się pojawić na drogach już w 2014 roku.
Komentarze