TRW rozpoczyna masową produkcję TPMS bez elementów inicjujących

20 czerwca 2011, 11:57

Każdy nowy samochód wprowadzany na rynek Unii Europejskiej od 2012 roku i każdy nowy samochód sprzedawany w UE od 2014 roku, musi być standardowo wyposażony w TPMS. TRW rozpoczyna produkcję masową tego systemu z ekonomicznym układem automatycznej lokalizacji.

W nowym systemie TPMS nie są już potrzebne elektroniczne elementy inicjujące, służące do lokalizacji położenia przednich i tylnych czujników, montowanych na czterech kołach. Dzięki temu układ ten jest bardziej ekonomiczny. Odbiornik jest zazwyczaj montowany pod spodem auta, w obszarze tylnego zderzaka. Lokalizuje on położenie przednich i tylnych czujników, porównując moc odbieranych sygnałów.

Lokalizację czujników po lewej i prawej stronie określa się, wykrywając i przetwarzając informacje o polach grawitacyjnych i magnetycznych Ziemi. Łącząc informacje o czujnikach z przodu i z tyłu oraz z lewej i z prawej strony, system może stwierdzić, która opona jest niedopompowana bez potrzeby stosowania elementów inicjujących.

System TPMS poprawia bezpieczeństwo, ułatwiając utrzymywanie ciśnienia w oponach na właściwym poziomie, a ponadto ma pozytywny wpływ na środowisko, które cierpi przez niedopompowane koła. Zbyt niskie ciśnienie wpływa na:
 – zbędne zużycie ponad 20 milionów litrów paliwa,
 – emisję ponad 2 milionów ton CO2 do atmosfery,
 – przedwczesne zużycie ponad 200 milionów opon.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Bezpieczniej i wygodniej – aktywny wysięgnik klamry pasów
Bezpieczniej i wygodniej – aktywny wysięgnik klamry pasów

Już w 2013 roku rozpocznie się produkcja aktywnego wysięgnika klamry pasów bezpieczeństwa (ABL) firmy TRW Automotive dla jednego z europejskich producentów samochodów. Najpierw rozwiązanie pojawi się przy tylnych siedzeniach, ale dostępna jest też jego wersja dla przednich foteli. Klamra z systemem ABL podnosi się o kilka centymetrów, by ułatwić zapięcie pasa, a następnie powraca do […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 22 czerwca 2011, 8:37 0 0

no faktycznie,sukces jest.zwłaszcza jeśli ma kto za to zapłacić. ciekawe co z tym idiotycznym światłem dziennym?

Odpowiedz

Anonim, 18 lipca 2011, 13:46 0 0

Kolejna bzdura .A produkcja systemu nie zanieczyszcza środowiska i późniejsza utylizacja???

Odpowiedz

Anonim, 18 lipca 2011, 14:08 0 0

To wszystko jest przecież proste: W krajach starej UE nie ma już zbyt wielu roboli. Żeby jakoś zarobić kasę, korzystają z nowoczesnych technologii, których wdrażanie ustawowo wmuszają na producentach samochodów, a płacą za to kierowcy. Także ci z Polski. A później się narzeka, że Polaków nie stać na nowe... Temat-rzeka...

Odpowiedz