Wymiana amortyzatorów, chociaż jest rutynową czynnością, zawsze związana jest z ryzykiem zranienia. Firma Facom zajęła się tym problemem i w 2004 roku wyprodukowała dedykowane stanowisko robocze zapewniające przy tej czynności wszystkie warunki bezpieczeństwa. Obecnie rozszerza swoją gamę narzędzi do sprężania sprężyn o nowe pneumatyczne stanowisko robocze (DLS.500), umożliwiające optymalizację czasu pracy z jednoczesnym zapewnieniem maksymalnego bezpieczeństwa.
Bezpieczeństwo użytkownika zapewniane jest przez poniższe rozwiązania:
- osłonę ze wzmocnionej stali, która opuszcza się po założeniu amortyzatora – urządzenie odcinające powietrze zostaje uruchomione i uniemożliwia dalszą pracę, gdy osłona ochronna zostanie otwarta.
- prędkość sprężania sprężyny jest ograniczona do 10 mm/s, aby uniknąć ryzyka zmiażdżenia palców użytkownika podczas instalowania łap sprężyn.
- zawór zwrotny uniemożliwia przypadkowe otwarcie się łap w przypadku odcięcia dopływu powietrza.
Napęd pneumatyczny zapewnia, że sprężanie i odprężanie sprężyny jest całkowicie bezpieczne i nie wymaga wysiłku. Wymienne pierścienie zapewniają dopasowanie do dowolnego typu pojazdu (zarówno amortyzatorów, jak i sprężyn).
Urządzenie posiada miejsce na dokumentację, by każdy użytkownik mógł skorzystać z instrukcji obsługi i bezpieczeństwa stanowiska roboczego. Pracując na stanowisku Facom mechanicy mają w zasięgu ręki niezbędne narzędzia, jak narzędzia do wyjmowania goleni amortyzatorów, kompletny zestaw pierścieni oraz klucz udarowy i klucz dynamometryczny. Razem ze stanowiskiem dostarczana jest płyta o regulowanej wysokości, co zapobiega spadnięciu amortyzatora po zdjęciu górnego talerzyka.
Nowe stanowisko robocze spełnia wymagania europejskiej Dyrektywy Maszynowej (certyfikat wydany przez DEKRA/NORISKO, niezależną instytucję certyfikującą).
Dodatkowe informacje
Stanowisko dostarczane jest z 2 pierścieniami dostosowanymi do sprężyn o średnicy od 78 do 205 mm.
Do konkretnych marek pojazdów dostępne są pierścienie specjalistyczne (Nissan Qashqai, Renault Koleos, Mercedes Class C i E, Toyota Land Cruiser 4×4).
Skok: 440 mm
Siłownik pneumatyczny
Moc: od 735 do 1226 kg (w zależności od ciśnienia sprężonego powietrza 6 do 10 barów)
Wymiary: 590 x 590 x 1430 mm
Waga: 46 kg
Kod: DLS.500
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 15 września 2011, 7:49 1 0
Niema całkowicie bezpiecznych urządzeń, jeżeli jednak Facom coś takiego zrobił to nie bardzo wyobrażam sobie jak się będzie na tym robić, może ktoś z Facoma by się pofatygował do warsztatu i pokazał jak sprawnie tym robić, no ale jak stanowisko ma instrukcję bezpiecznego urzytkowania którą za kazdym razem trzeba będzie czytać i certyfikat wydany przez urzędasów to napewno będzie bezpieczne i nie do użytku.
Odpowiedz