Najczęściej wybierany olej silnikowy

19 lipca 2011, 14:21

Czterech na pięciu kierowców wymieniło w ostatnim roku olej silnikowy, a najczęściej wybieraną marką był Mobil – wynika z najnowszego raportu GIPA. Co ciekawe, przy wyborze oleju silnikowego największą uwagę zwracamy nie na koszt zakupu, a odpowiednią jakość oleju, który ma decydujący wpływ na kondycję naszego samochodu.

Według najnowszego raportu GIPA polski rynek olejów silnikowych powiększył się w ostatnim roku o 6,5 proc. i wynosi 61 000 000 litrów. Olej silnikowy wymieniło 78,4 proc. kierowców. To o 1,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Dokładnie połowa kierowców zakupiła i wymieniła olej w serwisie motoryzacyjnym. Kolejne 18 proc. badanych również skorzystało z usług auto serwisu, jednak olej silnikowy kupiło samodzielnie. Co piąty kierowca bierze sprawę w swoje ręce – kupuje olej, a następnie sam dokonuje wymiany. Co dziesiąty kierowca wymienia samodzielnie nabyty olej silnikowy, korzystając z pomocy znajomego. Właśnie ten sposób wymiany zyskał w ostatnim czasie najwięcej zwolenników, co odbiło się między innymi na mniejszej o 3 proc. liczbie klientów zlecających wymianę oleju w serwisach samochodowych.

Najczęściej kupowane oleje silnikowe

W ciągu ostatniego roku tylko Mobil zwiększył swoje udziały w rynku olejów na uzupełnienie
i wymianę, pozostając najczęściej wybieranym olejem silnikowym w Polsce (30 proc. kierowców). Jego największymi konkurentami są Lotos i Castrol – odpowiednio 23 i 22 procentowe udziały w rynku olejów na uzupełnienie i wymianę. Pozostałe marki mogą pochwalić się co najwyżej 6 proc. udziałami w rynku. Przy wyborze oleju silnikowego największą uwagę zwracamy na jego jakość (59 proc.), cenę (49 proc.) i zaufanie do marki (48 proc.). Dopiero na dalszych pozycjach znajduje się porada mechanika lub sprzedawcy (28 proc.), zalecenia producenta (26 proc.) oraz to, czy stosowany olej pozwoli nam wydłużyć okresy serwisowe (24 proc.).

„Tegoroczne badanie GIPA potwierdza, że ExxonMobil potrafi odpowiedzieć na oczekiwania polskich kierowców, którzy przy wyborze naszego oleju stawiają na jakość i zaufanie
do marki. Ciągłe prace nad udoskonalaniem naszych produktów, współpraca z warsztatami
i tworzenie kompleksowej oferty przynoszą oczekiwane rezultaty” – mówi Ewa Jeżewska, specjalista ds. marketingu z ExxonMobil Poland. „Tytuł najczęściej wybieranego oleju silnikowego to powód do zadowolenia, a jednocześnie dobry motywator do dalszych działań.” – dodaje.

Raport GIPA Kierowcy. Udział marek (olej silnikowy na wymianę i uzupełnienie).

Statystyczne polskie auto ma obecnie 11,5 roku i jest warte nieco ponad 13 000 złotych. Większość samochodów jest napędzanych benzyną. 29 proc. aut posiada silniki wysokoprężne, a 17 proc. jest zasilanych gazem. Jeden z olejowych mitów mówi, że auto

z instalacją gazową wymaga smarowania specjalnym olejem silnikowym. Jest to absolutna nieprawda! W ciągu ostatniego roku statystyczny samochód przejechał 14 385 km. Najwyższe przebiegi roczne, powyżej 15 000 km, miały auta zalane olejami Castrol i Mobil. Polacy decydują się na sprzedaż auta średnio po czterech i pół roku użytkowania.

Badanie GIPA. Kierowcy 2011 zostało przeprowadzone w marcu i kwietniu 2011 roku na grupie 2693 użytkowników samochodów osobowych, odpowiedzialnych za utrzymanie
i naprawę używanego pojazdu. Badanie nie obejmuje pojazdów flotowych (firmy, administracja) oraz taksówek. Park samochodowy będący punktem wyjścia do przeprowadzonych analiz wynosi 13 750 000 pojazdów. 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Nowy Mobil 1 ESP 0W-40
Nowy Mobil 1 ESP 0W-40

ExxonMobil rozszerza ofertę niskopopiołowych olejów silnikowych o w pełni syntetyczny Mobil 1 ESP 0W-40. Nowy olej jest przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z systemem redukcji emisji spalin. Produkt posiada najnowszą aprobatę General Motors dla olejów niskopopiołowych, Dexos2TM. Oznacza to, że w pełni syntetyczny Mobil 1 ESP 0W-40 może być używany w nowoczesnych silnikach […]

Valvoline SynPower XL-III SAE 5W-30 zatwierdzony przez VW
Valvoline SynPower XL-III SAE 5W-30 zatwierdzony przez VW

Koncern motoryzacyjny Volkswagen oficjalnie zatwierdził olej Valvoline SynPower XL-III SAE 5W-30 jako spełniający normy VW 504.00/507.00. Olej SynPower XL-III SAE 5W-30, spełnia również inne normy VW za wyjątkiem specyfikacji VW 505.01. W tym przypadku, olejem spełniającym wymagania VW 505.01 jest olej DuraBlend Diesel SAE 5W-40.

Nowa linia olejów Castrol Professional
Nowa linia olejów Castrol Professional

Podczas II Ogólnopolskiego Kongresu Dealerów Samochodowych Castrol zaprezentował nową linię produktów Professional dostępnych wyłącznie w autoryzowanych serwisach samochodowych. „Wprowadzenie nowej oferty Castrol Professional to jedno z ważniejszych wydarzeń w ponad 112-letniej historii firmy”, powiedział Sławomir Radoń , Dyrektor Marketingu Castrol na Europę Środkową. „Od początku istnienia, czyli już od XIX w., priorytetami firmy były rozwój […]

Nowe oleje PLATINUM MaxExpert
Nowe oleje PLATINUM MaxExpert

Firma ORLEN OIL stworzyła linię nowoczesnych, syntetycznych olejów silnikowych PLATINUM MaxExpert. Produkty podzielono według marek pojazdów do których są one dedykowane. Oleje silnikowe z rodziny PLATINUM MaxExpert to wynik badań i testów prowadzonych przez technologów ORLEN OIL. Dzięki najnowszej technologii wykorzystywanej do ich produkcji, a także perfekcyjnie opracowanej recepturze dostosowanej do wymagań i potrzeb konkretnych […]

Dla ochrony silnika – K2 Texar Ultra
Dla ochrony silnika – K2 Texar Ultra

Do wydłużenia żywotności silników Diesla marka K2 opracowała olej syntetyczny 5W-40 Texar Ultra. Zadaniem produktu jest zapewnienie ochrony podczas zmiennych warunków atmosferycznych i podwyższonej eksploatacji silnika. Olej 5W-40 Texar Ultra to w 100% syntetyczny produkt, który opracowano przy wykorzystaniu technologii Nanotech. Nanocząsteczki zapewniają maksymalną ochronę silnika w każdych warunkach. Produkt zawiera także związki PAO (PoliAlfaOlefiny) […]

Oleje Comma w nowej szacie
Oleje Comma w nowej szacie

Oleje PMO (Performance Motor Oil) marki Comma będą sprzedawane w nowych opakowaniach. Wszystkie oznaczone są etykietami przypominającymi hologramy 3D. Kolejną nowością, którą wprowadziła Comma, jest bardzo przydatna aplikacja, dostępna także w języku polskim. Oprócz etykiet przypominających hologram, na odwrocie każdego opakowania znajduje się teraz naklejka (w większych opakowaniach – naklejki) do wpisywania daty wymiany oleju, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Mariusz, 11 maja 2018, 13:54 1 -3

Jeśli chodzi o oleje, to K2 jest najlepszym wyborem, bo jakość jest bardzo dobra, a cena rozsądna.

Odpowiedz

Adam, 15 października 2018, 22:32 3 -2

k2? Przecież to smiec nie olej

Odpowiedz

Zorrro, 29 listopada 2018, 11:13 2 -2

K2 5w30 to swietny olej, znakomite parametry liczba TBN 11.1 wiele zachodnich olejów nie ma tak wysokich parametrów. Podobnie lepkość na poziomie 171.
To zdecydowanie olej klasy premium. Uzyskany drogą syntezy chemicznej a nie hydrokrakingu.
507.00 preferuje go dla pompowtryskiwaczy

Odpowiedz

Citroen, 1 października 2020, 20:10 0 0

Ja używam ostatnimi laty oleje PLATINUM do Peugeota i Citroena Diesla 5/30 - jestem zadowolony . Światowa jakość za jeszcze rozsądną cenę aczkolwiek są coraz droższe ....

Odpowiedz