Najkrótsza droga by Twój warsztat zyskał miano najlepszego

21 czerwca 2017, 14:51

Ruszył konkurs dla niezależnych warsztatów samochodowych, organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Jeżeli uważasz, że Twój warsztat oferuje najwyższą jakość usług, powinieneś/powinnaś niezwłocznie wypełnić formularz, do którego prowadzi link zamieszczony na końcu artykułu.

Konkurs „Bezpieczny Warsztat 2017”

Cieszący się dużym zainteresowaniem konkurs „Warsztat Roku” doczekał się kolejnej, trzeciej edycji pod zmienioną nazwą „Bezpieczny Warsztat”. Czemu bezpieczny?  Powodów jest wiele:

  • Niezależne warsztaty samochodowe oferują usługi najwyższej jakości, zapewniające naprawę pojazdu pozwalającą na bezpieczne poruszanie się klientów po drogach;
  • Warunki pracy w warsztatach niezależnych są bezpieczne zarówno dla pracowników jak i środowiska o czym świadczą wyniki zeszłorocznego audytu;
  • Naprawa w warsztatach niezależnych nowych pojazdów nie powoduje utraty gwarancji –  od 2004 r. w Polsce obowiązują przepisy zwane potocznie GVO;
  • Naprawa w warsztatach niezależnych jest także „bezpieczna” dla portfela kierowców – na 10 polskich kierowców tylko 1 korzysta z usług warsztatu autoryzowanego, pozostawiając w nim rocznie kwotę taką, jak ponad 4 kierowców korzystających z usług warsztatów niezależnych.

– Ten konkurs to także przełamywanie stereotypów i obalanie mitów. W  kampaniach reklamowych lansuje się przeważnie serwisy autoryzowane wskazując, że tylko one są profesjonalne i nowoczesne. Niezależny warsztat przedstawiany jest natomiast w domyśle jako garaż na podwórku, w którym ubrudzeni amatorzy próbują naprawiać samochody… Tymczasem nasz konkurs dowodzi, że bardzo często niezależne warsztaty, nawet te małe, są bardzo dobrze zarządzane, zatrudniają wysoko wykwalifikowaną kadrę mechaników i mechatroników, świadczących usługi najwyższej jakości pozostając przy tym przyjazne dla środowiska i portfeli kierowców. – powiedział Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Warto podkreślić, że w udział w Konkursie jest bezpłatny i mogą brać w nim udział zarówno warsztaty należące do sieci serwisowych jak i niezrzeszone. Chęć zaangażowania w konkurs zadeklarowały następujące sieci serwisowe: ProfiAuto, Eurowarsztat, Bosch Car Service i Auto Crew, Q-service i Perfect Service.  Ponadto najlepsze warsztaty wybierane są w trzech kategoriach, w zależności od ich wielkości, a obiektywne i w pełni profesjonalne badania zapewnia firma audytorska. Podobnie jak w poprzedniej edycji Konkurs „Bezpieczny Warsztat 2017” organizowany jest przy współpracy z DEKRA Polska Sp. z o.o. W Konkursie nie mogą brać udziału laureaci poprzednich edycji Konkursu.

Zatem szanse na sukces w Konkursie są wyrównane i zależne od samych warsztatów. Zgłoszenie udziału w konkursie zajmuje zaledwie kilka minut i polega na wypełnieniu formularza aplikacyjnego dostępnego na stronie : https://sdcm.pl/2017/10/27/konkurs-bezpieczny-warsztat-2017-rozstrzygniety/

Audyty zostaną przeprowadzone wśród warsztatów, które zakwalifikują się do II etapu konkursu. Będzie to nie tylko okazja do  pokazania się na zewnątrz, ale również do zapoznania się ze swoimi słabszymi stronami. Sukces w konkursie może być także elementem zwiększenia konkurencyjności. Pamiętajmy, że poziom usług świadczonych w tym segmencie z roku na rok jest coraz lepszy co wzmacnia konkurencję. W tym miejscu warto wspomnieć, że laureaci ubiegłych edycji konkursu zostali zaproszeni do wzięcia udziału w II edycji kampanii bezpiecznywarsztat.pl, w ramach, której ich warsztaty zostały odwiedzone przez znaną polską dziennikarkę i prezenterkę telewizyjną Panią Dorotę Gardias (twarz tegorocznej kampanii).

– Audyty nie są dla nas nowością, jednak ocena dokonana przy współpracy z DEKRA Polska Sp. z o.o. okazała się dla nas bardzo przydatna. Nacisk położono w niej na całej procedurze obsługi klienta, od momentu przyjmowania auta do naprawy, w tym ustalenia zakresu prac, rodzaju części zamiennych, które mają zostać użyte oraz spodziewanych kosztów usługi, aż po końcową kontrolę i odbiór naprawionego auta. Wykazała, że niektóre elementy funkcjonowania naszego warsztatu można jeszcze poprawić, co też zrobiliśmy. Generalnie polecam wszystkim udział w Konkursie, nawet jeśli tak jak my nie narzeka na brak klientów. Można się dzięki temu dowiedzieć, jak warsztat wypada na tle innych i przy okazji coś poprawić w jego działaniu. – powiedział Jacek Brożek z Wrocławskiego serwisu AUTO-MATUNIN, który zwyciężył w 2016 roku w kategorii “średni warsztat”.

Wtóruje mu pan Rafał Szymacha z warsztatu Carus Łódź, który zajął III miejsce w kategorii „mały wasztat”.  Podkreśla, że moment ogłoszenia  wyników podczas Gali SDCM to możliwość spotkania i wymiany doświadczeń z konkurencją i doskonała okazja do nawiązania relacji z dystrybutorami i producentami części motoryzacyjnych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Kierecki, 23 czerwca 2017, 11:33 15 -1

Przepraszam, ale co tam robi Profiauto? Jak chcecie w jednej linii postawić Bosvh service i Profi serwis skoro warsztaty profi to dla mnie w większości szara strefa, zero obsługi klienta, i zero jakichkolwiek procedur wspólnych dla sieci? Mam w swoim terenie kilka profi serwisów i pisze to na podstawie tego co widzę.

Odpowiedz

Anonim, 23 czerwca 2017, 13:00 4 0

Kolego, może nie do końca doczytałeś zasady. W konkursie mogą brać udział w zasadzie wszystkie warsztaty. Nie ma różnicy czy to Bosch Service, ProfiAuto czy może zupełnie niezależny warsztat bez sieci. Zgłosić się może każdy. Dopiero później warsztaty będą weryfikowane i nagrodzone zostaną te najlepsze.

Więc jeśli jakiś warsztat jest kiepski.. no to na pewno nie ma szansy na wygraną.

Odpowiedz

Kierecki, 24 czerwca 2017, 21:32 12 0

Rozumiem, ale uważam że powinne być jakies minimum.

Odpowiedz

Liberator, 24 czerwca 2017, 23:25 11 -1

Tak się kończy przyjmowanie do sieci kogo popadnie, jak leci. Bo kto pozostał? Warsztaty z wysokimi standardami albo należą do renomowanych sieci, typu Bosch, albo wolą pozostać całkowicie niezależne.

Odpowiedz

Regen def, 24 czerwca 2017, 18:04 7 0

A wszystko to, by ze zgłoszeń wyłowić warsztaty, które jeszcze nie są nigdzie "zrzeszone" i w dodatku same ładnie wypełnią ankiety. I biznes się kręci.

Odpowiedz

wakacyjny, 25 czerwca 2017, 10:30 10 0

Chyba im autokorekta zjadła wyrazy, bo jest : "Niezależne warsztaty samochodowe oferują usługi najwyższej jakości, zapewniające naprawę pojazdu pozwalającą na bezpieczne poruszanie się klientów po drogach;
Warunki pracy w warsztatach niezależnych są bezpieczne zarówno dla pracowników jak i środowiska o czym świadczą wyniki zeszłorocznego audytu;" a powinno być : "Niektóre niezależne warsztaty samochodowe oferują usługi najwyższej jakości, zapewniające naprawę pojazdu pozwalającą na bezpieczne poruszanie się klientów po drogach;
Warunki pracy w niektórych warsztatach niezależnych są bezpieczne dla pracowników a czasem nawet i dla środowiska o czym świadczą wyniki zeszłorocznego audytu robionego tylko w tych najlepszych;"

Odpowiedz

TEDI AKM, 28 czerwca 2017, 17:56 4 0

Nie rozumiem co autorzy zmiany nazwy konkursu mają na myśli, Najlepszy - to jest całkowicie zrozumiałe, ale "bezpieczny warsztat", może szanowny MF to szerzej wyjaśni co to ma znaczyć.
Konkurs na najlepszy warsztat to wszyscy rozumieją, ale bezpieczny?, - uważam że wszystkie są bezpieczne, a przynajmniej powinne być, natomiast zgodnie z logiką i kryteriów MF najbezpieczniejszy dla wszystkich i wszystkiego, z tego co rozumiem wynika że to taki warsztat który nic nie robi.
Czyli - jest bezpieczny dla kieszeni klienta, ponieważ ten nie wydał żadnych pieniędzy - jest bezpieczny dla samochodu, ponieważ warsztat niczego nie zepsuł, no i oczywiście jest najbezpieczniejszy dla ruchu drogowego i środowiska, gdyż działania warsztatu nie spowodowały żadnych skutków, ani dobrych, ani złych.
Osobiści uważam że zwycięstwo w konkursie na "Najlepszy warsztat" przynosi wymierne korzyści i warto startować, poza tym daje satysfakcję właścicielowi warsztatu, a przede wszystkim jest to informacja dla klienta, kto jest najlepszy, a chyba należy równać do najlepszych, natomiast zwycięstwo w konkursie na bezpieczny warsztat NIC NIE ZNACZY, ani dla warsztatu, ani dla klienta, jedyna korzyść to taka że bezpieczny warsztat będzie promowała .................blondynka.

Odpowiedz

Paweł, 29 czerwca 2017, 10:14 1 -2

No i waśnie o tą korzyść o której Pan wspomniał na końcu chodzi :) Grunt, żeby reklamować warsztaty wśród kierowców, kobiet... i do tego wspomniana blondynka jest ok, bo Polacy ją znają i lubią :)

Odpowiedz

Tactical, 29 czerwca 2017, 22:17 8 0

Też myślałem, że chodzi o konkurs w przestrzeganiu zasad BHP. Co to znaczy bezpieczny warsztat? Bezpieczny, bo klientowi nie zepsuli samochodu? Z tych 19 tysięcy wybiorą ten jeden bezpieczny, a cała reszta jest mniej bezpieczna? Niebezpieczna?

Odpowiedz

jasko, 13 lipca 2017, 13:44 0 0

Dobry konkurs, niezależny warsztat może być równie dobry jak autoryzowany o ile nawet nie lepszy. Patrze na to z perspektywy klienta i doceniam jak mi proponują różne opcje cenowe zamiast tylko orginalnych części. Ostatnio mi mechanik zamiennik z delphi zaproponował i jestem zadowolony chociaż majątku nie zapłaciłem a na autoryzowanej stacji tylko płać i płacz bo żadnej alternatywy nie daja

Odpowiedz