Opto Semiconductors od OSRAM. To systemy zapewniające bezpieczeństwo.

5 maja 2017, 14:40

Właściwe oświetlenie drogi i bezpieczeństwo uczestników ruchu ulicznego od zawsze szły ze sobą w parze. Obecnie żyjemy w czasach, gdzie rozwój technologii LED daje mnogość możliwości oświetlania światłem widzialnym i niewidzialnym oraz nieograniczone prawie pole do popisu dla projektantów.

Long exposure

Gdyby tego było mało, na korzyść reflektorów ledowych przemawiają także koszty ich eksploatacji. Wszystkie te zalety powodują, że na rynku pojawiają się rozwiązania typu Adaptacyjne Światła Mijania. To bardzo ważny element wyposażenia samochodu, szczególnie w obliczu przepisów obowiązujących również w Polsce, a nakładających na kierowców obowiązek jazdy ze światłami także w dzień.

Statystyki na temat wypadków drogowych z powodu braków w oświetleniu są bezwzględne. Jednoznacznie wynika z nich, że włączone światła zdecydowanie przemawiają na korzyść bezpieczeństwa. Do tego dochodzą dane od ekspertów z TUV Süd – międzynarodowego koncernu zajmującego się m.in. poprawą bezpieczeństwa. Wynika z nich, że niewielu kierowców używa świateł drogowych we właściwy sposób i często zdarza się, że błędnie oceniając warunki włączają je lub nazbyt opieszale spowrotem zmieniają na światła mijania.

Sports car with Glowing Headlights

Jedną z firm, która przychodzi w sukurs kierowcom jest OSRAM Opto Semiconductors. Wprowadzony przez nich niedawno system adaptacyjnych świateł mijania AFS (Adaptive Front light System), dostosowuje światło z reflektorów do zmieniających się warunków jazdy. Na przykład dynamicznie kieruje wiązkę światła na pobocze podczas skręcania, co umożliwia kierowcom zauważenie obiektów pozostających do tej pory w cieniu.

Do tego dochodzi funkcja ADB, eliminująca oślepianie kierowcy pojazdu nadjeżdżającego z przeciwnej strony.

Obok oczywistych zalet dla bezpieczeństwa jazdy, dzięki systemom wielopunktowych diod LED, zyskuje także komfort jazdy. I mowa tutaj nie tylko o wygodzie kierowcy samochodu wyposażonego w system ADB ale także innych uczestników ruchu.

Seria Oslon Black Flat S od firmy OSRAM, to pierwsza na świecie powierzchnia montażowa LED z nawet 5 indywidualnie sterowanymi chipami. Duża liczba przełączalnych segmentów pozwala systemowi reagować zarówno na ruch pojazdów z naprzeciwka, jak i na sytuacje na tym samym pasie ruchu. Taka funkcjonalność w oczywisty sposób przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa i wygody podróżujących.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Igltokz, 5 maja 2017, 16:15 1 0

Jak można twierdzić że lampy ledowe są tanie w eksploatacji skoro co by się z nią nie stało musimy wymienić cała lampę

Odpowiedz