Od 25 września 2008, Exide Technologies S.A dostarcza akumulatory do produkowanych w Tychach Fordów Ka. Do końca przyszłego roku przewidziano produkcję 140 tys. tych samochodów. Całość zapotrzebowania na akumulatory pokryje poznański producent.
Produkcja Fordów Ka została przeniesiona do Polski z Walencji (Hiszpania). Stało się tak na skutek kooperacji Fiata Auto Poland i Grupy Ford. Utworzono nową linie montażową w fabryce FAP w Tychach. Fiat produkuje tam trzy modele: Pandę, Fiata 500 i Fiata 600. Tegoroczna produkcja wyniosła 500 tys. aut, plany na przyszły rok utrzymują się na podobnym poziomie. Wszystkie samochody z tyskiej fabryki kryją pod maską akumulator wyprodukowany przez Exide Technologies S.A. w Poznaniu.
Fiat jest głównym klientem Exide na rynku pierwszego wyposażenia w Polsce. Współpraca trwa nieprzerwanie od ponad 30 lat. Poza Fiatem, akumulatory marki Centra znalazły się w kręgu zainteresowania takich producentów jak Toyota, Citroen, Peugeot czy właśnie Ford. Najnowsze modele znanych na całym świecie samochodów, zjeżdżają z taśm montażowych europejskich fabryk właśnie z akumulatorami z Poznania. Według Marka Skitka, Dyrektora Sprzedaży na rynek OE w Exide Technologies S.A., głównymi atutami firmy przesądzającymi o jej sukcesach są: „wysoka kultura jakości, duża elastyczność i wydajność produkcji oraz, ze względu na fakt bycia dostawcą globalnym, możliwość spełnienia wymagań producentów samochodów we wszystkich wymaganych obszarach”.
W ramach współpracy Exide z Fordem poznańskie akumulatory trafiają do Fordów Mondeo, S-Max i Galaxy produkowanych w Genk (Belgia). Umieszcza się je także w Fordach Transit, wytwarzanych w Southampton (Anglia). Ponadto, akumulatory z Wielkopolski montuje się m.in. w takich modelach, jak Jaguar X-Type, LandRover Freelander II, czy produkowane w czeskim Kolinie: Toyota Aygo, Peugeot 107 oraz Citroen C1.
Komentarze