Nowe opony Uniroyal RainSport 2 to kolejna odsłona opon deszczowych produkowanych przez koncern Continental. Połączenie bezpieczeństwa na mokrych nawierzchniach z doskonałą przyczepnością, zapewniającą pewne prowadzenie i krótką drogę hamowania, pokazuje, że możliwe jest ciągłe udoskonalanie opon deszczowych. Nowe struktury technologiczne w dnach i bokach rowków wraz z profilem w kształcie litery V umożliwiają szybsze odprowadzanie wody z powierzchni styku opony z podłożem, a specjalnie opracowana aktywna mieszanka z dodatkiem krzemionki – efektywniejsze hamowanie. Nietypowy układ żeber bieżnika – daje w efekcie dalsze skrócenie drogi hamowania na suchym asfalcie. Umieszczenie wskaźnika zużycia na barkach opony informuje kierowcę o aktualnym stanie technicznym ogumienia. Nowe opony Uniroyal RainSport 2 są już dostępne w 51 rozmiarach, z indeksami prędkości od V (do 240 km/h) do Y (do 300 km/h).
Zabezpieczenie przed aquaplaningiem
Konstruując nowe sportowe opony deszczowe Uniroyal, inżynier Oliver Woidtke, wprowadził najnowocześniejsze technologicznie struktury w ściankach i dnach rowków bieżnika. Ułatwiają one odprowadzanie wody poprzez jej tłoczenie na zewnątrz opony, zanim bieżnik zetknie się z podłożem. „Trójwymiarowa struktura 3D ścianek i dna rowków sportowego, kierunkowego bieżnika o rzeźbie w kształcie litery V jest w tym wypadku optymalnym rozwiązaniem” – wyjaśnia inż. Woidtke. „Takie rozwiązanie pozwala na szybsze i bardziej efektywne odprowadzanie wody i lepsze zabezpieczenie przed aquaplaningiem”. Innowacyjna rzeźba bieżnika zapewnia dalszą ochronę przed aquaplaningiem, gwarantując, że nacisk na podłoże wytwarzany jest od środka bieżnika na zewnątrz. Równomierne rozłożenie nacisku na każdy element bieżnika to kolejna korzyść wynikająca z jego nowatorskiej rzeźby. W efekcie droga hamowania na suchych nawierzchniach ulega dodatkowemu skróceniu. „Udało się nam polepszyć wyniki o 3% w porównaniu z poprzednim modelem” – informuje inżynier Woidtke.
Nowa, aktywna mieszanka krzemionki pomaga skrócić drogę hamowania.
Inżynierom ds. rozwoju opon w koncernie Continental udało się również osiągnąć postęp pod względem doboru składników bieżnika, co sprawia, że jazda na mokrej nawierzchni stała się bezpieczniejsza. Zastosowanie innowacyjnej, aktywnej mieszanki krzemionki polepsza przyczepność, niezależnie od sytuacji na drodze – dzięki cząstkom wypełnienia krzemionkowego bieżnik może dostosować się do nierówności nawierzchni. Powoduje to zwiększenie powierzchni styku opony z podłożem, a przez to polepszenie przyczepności zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni.
Wskaźniki aktualnego stanu technicznego opony.
Wskaźniki równomiernego zużycia – to kolejna praktyczna nowość w konstrukcji opon Uniroyal RainSport 2. Są one widoczne na każdym barku opony i składają się z trzech lameli. Ich stopień zużycia pozwoli kierowcy ocenić aktualny stan techniczny eksploatowanych opon.
Szeroka gama rozmiarów nowych opon RainSport 2
Dzięki ofercie obejmującej 51 rozmiarów dla felg od 14 cali do 19 cali, Uniroyal pokrywa aż 93% zapotrzebowania rynku motoryzacyjnego i to już od chwili premiery nowych opon. Producent oferuje ogumienie o szerokości od 195 do 275 mm, profilu od 30 do 55. Opona występuje z indeksami prędkości V (do 240 km/h), W (do 270 km/h) i Y (do 300 km/h).
Opony RainSport 2 to najnowsze osiągnięcie konstruktorów marki Uniroyal w dziedzinie opon deszczowych do pojazdów o sportowym zacięciu. Już poprzednie modele – RTT 1, RTT 2 i RainSport 1 – łączyły w sobie wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy na mokrych nawierzchniach ze sportowymi osiągami i były m.in. używane jako standardowe ogumienie pojazdów biorących udział w wyścigach Uniroyal FunCup organizowanych w wielu krajach europejskich.
Komentarze