MOOG wydłuża gwarancję i… odpowiada na Wasze pytania

5 lipca 2016, 15:16

Jakiś czas temu informowaliśmy o wydłużeniu gwarancji na części układu kierowniczego i zawieszenia marki MOOG do 3 lat. Wiadomość wzbudziła spore zainteresowanie, ale i sporo pytań, kierowanych także do nas – poprzez komentarze i wiadomości email. Marcin Sochaczewski z Federal-Mogul Motorparts Poland postanowił odpowiedzieć na najważniejsze z nich.

Jakie produkty obejmuje gwarancja i w jakich samochodach ma zastosowanie?

Marcin Sochaczewski, Federal-Mogul Motorparts Poland: Wydłużyliśmy gwarancję na wszystkie produkty marki MOOG, montowane w autach osobowych i lekkich pojazdach dostawczych, które nie są zarejestrowane na firmę lub używane do celów zarobkowych. Nasza decyzja jest dobrze odbierana przez klientów i pozwala wyróżnić się spośród silnej konkurencji. Z naszych informacji wynika, że żaden inny producent części układu kierowniczego i zawieszenia nie oferuje na terenie Polski rozszerzonej do trzech lat gwarancji.

Czy są z tego jakiekolwiek korzyści dla mechaników?

Oczywiście, bo z perspektywy właściciela warsztatu dodatkowy rok gwarancji na części ma znaczenie. To prosty sposób na zdobycie satysfakcji klienta, który przywykł do wydłużania gwarancji wyłącznie za dodatkową opłatą. Taka praktyka jest stosowana na przykład przez sieci handlujące sprzętem RTV. W przypadku MOOG czeka go miła niespodzianka.

Klient chce wymienić produkt w ramach 3-letniej gwarancji. Co musi zrobić?

Formalności są standardowe. Należy udać się z uszkodzoną częścią i dowodem zakupu do punktu sprzedaży. Rozpoczyna się procedura reklamacyjna, podczas której dystrybutor rozpatruje zasadność wymiany produktu w porozumieniu z Federal-Mogul Motorparts. Może się zdarzyć, że do poprawnego rozpatrzenia reklamacji wymagane będą dodatkowe informacje od klienta.

Jakie?

Na przykład potwierdzenie ustawienia geometrii zawieszenia po montażu w przypadku reklamacji końcówki drążka kierowniczego. To standardowa procedura diagnostyczna, której pominięcie może mocno przyspieszyć zużycie nowego elementu. Mając na uwadze dobre praktyki warsztatowe i wiedzę techniczną mechaników, liczymy na wyrozumiałość wobec wprowadzenia takiego wymogu.

Część producentów wprowadza gwarancję czasową zabezpieczoną limitem kilometrów.

Uważamy, że nie jest to konieczne. Nie mamy problemów z odróżnieniem części posiadających wady materiałowe i produkcyjne od części wyeksploatowanych, używanych niezgodnie z ich przeznaczeniem.

Jakie są wykluczenia?

Wydłużona gwarancja nie obejmuje części MOOG zamontowanych w samochodach używanych do celów zarobkowych, zarejestrowanych na firmy, ale również w samochodach po tuningu, autach używanych na torze lub w terenie. Gwarancja nie obejmuje również części, które w ciągu 3 lat od zakupu zostały przemontowane do innego auta lub gdy auto uczestniczyło w wypadku.

Kto rozpatruje reklamacje?

Korzystamy z usług doświadczonych specjalistów ds. technicznych. Najwięksi dystrybutorzy posiadają własne, czasami bardzo rozbudowane działy reklamacji. Wówczas na podstawie porozumienia z naszą firmą mają prawo do rozpatrywania reklamacji, będąc w kontakcie z naszym zespołem technicznym. Drugi model to bezpośrednia weryfikacja uszkodzonych części przez nasz zespół.

Czy na opakowaniach produktów MOOG pojawi się informacja o wydłużonej gwarancji?

Nasze produkty sprzedajemy na całym świecie, a rozszerzona gwarancja obejmuje przede wszystkim kraje Unii Europejskiej. Dlatego nie planujemy wprowadzać zmian na opakowaniach, które również mogą trafić na dalekie rynki, bez prawa do rozszerzonej gwarancji.

Wydłużenie o rok gwarancji jest odbierane jako odważna decyzja. Czy firma podniosła dotychczasowe procedury kontroli jakości i prace na etapie projektowym?

Wzorujemy się na standardach OEM, a naszym celem jest dorównanie lub przewyższenie jakością produktów używanych na pierwszy montaż. Produkty MOOG testujemy w ośrodkach w Saint Louis w Stanach Zjednoczonych oraz w Kontich w Belgii. Używamy aparaturę laboratoryjną symulującą warunki eksploatacyjne, takie jak na przykład skręcanie i rozciąganie. Sprawdzamy odporność powłoki na korozję. Po etapie projektowym i badaniach porównujemy w testach części MOOG z produktami używanymi na pierwszy montaż. Jeżeli wyniki są porównywalne lub lepsze od OEM, wówczas dział jakości zatwierdza produkt MOOG. Dodatkowo, prowadzimy regularne testy kontrolne wyprodukowanych części.

Dowiedz się więcej

3 lata gwarancji na produkty MOOG
3 lata gwarancji na produkty MOOG

Federal-Mogul Motorparts rozszerzył do 3 lat gwarancję na części układu kierowniczego i zawieszenia marki MOOG. Wydłużony o rok okres gwarancyjny obejmuje wszystkie produkty marki MOOG, kupione od początku 2016 roku na terenie Europy i montowane w autach osobowych i lekkich pojazdach dostawczych, używanych do celów prywatnych i eksploatowanych zgodnie z ich przeznaczeniem. 3-letnia gwarancja jest […]

“Przyciągnąć dystrybutorów” – wywiad z Oskarem Piętą z firmy NFC Europe
“Przyciągnąć dystrybutorów” – wywiad z Oskarem Piętą z firmy NFC Europe

Firma NFC Europe działa na polskim rynku od trzech lat. Choć wywodzi się z dalekich Chin, bez żadnych kompleksów buduje swoją pozycję, dzięki czemu dociera z ofertą do coraz szerszego grona klientów. Rozmawialiśmy z Oskarem Piętą, dyrektorem magazynu NFC Europe w Sieradzu.   W ciągu dwóch lat liczba dystrybutorów produktów NFC Europe wzrosła o połowę. […]

“Jesteśmy gotowi na nowe obowiązki” – wywiad z Prezesem Zarządu Auto Partner SA
“Jesteśmy gotowi na nowe obowiązki” – wywiad z Prezesem Zarządu Auto Partner SA

Auto Partner SA to kolejny polski dystrybutor części, który postanowił spróbować swoich sił na Giełdzie Papierów Wartościowych. O przyczyny takiej decyzji oraz dalsze plany spółki pytamy Aleksandra Góreckiego, Prezesa Zarządu spółki Auto Partner SA.   Wejście na giełdę to jeden z poważniejszych kroków w ponad 20-letnich dziejach firmy. Wiemy już, że pozyskają Państwo za sprawą […]

Czy serwis samochodów hybrydowych to opłacalna nisza? – wywiad Motofocus
Czy serwis samochodów hybrydowych to opłacalna nisza? – wywiad Motofocus

O samochodach hybrydowych krąży wiele mitów. Mówi się, że psują się znacznie rzadziej od tych z klasycznymi napędami, że serwis jest tańszy dla użytkownika. Postanowiliśmy porozmawiać z mechanikiem, który na co dzień serwisuje samochody hybrydowe, jaka jest prawda i czy jest to dochodowy biznes. Redakcja: Mówi się, że hybrydy są tańsze w serwisowaniu. Ile średnio […]

Co nas truje w warsztacie? – wywiad z Jędrzejem Siwkiem z firmy NORFI
Co nas truje w warsztacie? – wywiad z Jędrzejem Siwkiem z firmy NORFI

Idzie zima, już teraz drzwi warsztatów zamykane są szczelnie, by nie wychładzać wnętrza. Przeziębienie to jednak tylko jedna z wielu chorób, których mogą nabawić się mechanicy, często zmuszani do pracy w oparach spalin. Na nasze pytania odpowiedział Jędrzej Siwek Specjalista ds marketingu i PR w firmie NORFI Polska. Spaliny silników Diesla zostały zakwalifikowane przez Światową […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Kamil, 6 lipca 2016, 8:53 0 0

Z tego co mi wiadomo, również firma R.T.S produkująca części układu zawieszenia oferuje 3-letnią gwarancję.

Odpowiedz

Adam T., 6 lipca 2016, 11:26 0 0

No, to stwierdzenie że nie widzą powodu aby tą ważną informacje o gwarancji zamieścić na opakowaniach mowę mi odjęło. To jak chcę o tym informować klientów ?? Czy aby to nie tani chwyt marketingowy ? Jeśli MOOG wskazuje warunki np. montażu to powinny wszystkie znajdować się w karcie gwarancyjnej ! a karta dostarczona z produktem . Jestem sceptyczny co do tej gwarancji bo znając życie na początku wszystko zostanie rozpatrzone bez wahania ale po pewnym czasie wszystko się zmieni i zacznie się szukanie zaczepu do odmowy .Ten scenariusz przerobiłem już np. z RTS :) już widzę stwierdzenie : użytkowane niezgodnie z przeznaczeniem ! a to tylko Fabia :)

Odpowiedz

Adam T., 6 lipca 2016, 11:32 0 0

A tak przy okazji gdzie jest strona reklamowana we wcześniejszym wpisie o nowej Gwarancji Mooga ? [LINK]

Odpowiedz

Adam Z., 6 lipca 2016, 11:52 0 0

No to słabe Pan Marcin posiada informacje - od dawna 4-letnią gwarancję na części HD proponuje Meyle.

Odpowiedz

Anonim, 7 lipca 2016, 10:49 0 0

Nie montuję MOOG'a ale koledzy którzy go montujecie powiedźcie czy w środku w pudełku jest karta gwarancyjna mówiąca o warunkach gwarancji?. Jeśli nie ma, tylko lakoniczna informacja 3 czy 4 lata gwarancji to cała akcja może się szybko skończyć jak życzliwa konkurencja podpie....y do PIH, że ktoś daje gwarancję bez spełnienia warunków ustawy w tym zakresie. A tak na marginesie to cwane gapy z nich, po 2 -4 latach wydruk z paragonu znika w 100% i po reklamacji.

Odpowiedz

Michał, 26 października 2016, 17:50 1 0

Długi okres gwarancji wiele nie daje. Gwarancja obejmuje uszkodzenie rzeczy z powodu wad materiału. Jeżeli zatem po 30 tys. nastąpi normalne zużycie materiału, to nikt go nie wymieni na nowy. Dlatego takie zapewnienia o gwarancji na 2, 3 lub 4 lata, albo obejmującej przebieg np 60 tys nie wiele dają. Jeżeli w takim okresie nastąpi uszkodzenie, ale spowodowane wadami tej rzeczy, a nie zużyciem eksploatacyjnym, to gwarancja się przyda. Tylko mało prawdopodobne, że firma powie, że to wada materiału, a nie normalne eksploatacyjne zużycie.

Odpowiedz

Marek, 5 listopada 2016, 22:20 3 0

nie dajcie się zwieść gwarancja jest na wady materiałowe.
Cytuję:
" Część producentów wprowadza gwarancję czasową zabezpieczoną limitem kilometrów.

Uważamy, że nie jest to konieczne. Nie mamy problemów z odróżnieniem części posiadających wady materiałowe i produkcyjne od części wyeksploatowanych"

Co to oznacza? że jeśli tuleje się wyrobią po 15000 km to zawsze mogą powiedzieć, że to nie wada materiału tylko wyeksploatowana część

Odpowiedz