30% kierowców kupuje żarówki w internecie

8 stycznia 2016, 10:29

Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy OSRAM wykonał badanie preferencji kierowców odnośnie oświetlenia samochodowego. Z badania wynika między innymi, że żarówki coraz częściej są kupowane w internecie. Tam najtrudniej ustrzec się przed podróbkami.

Właściciele samochodów najczęściej zaopatrują się w sklepach z częściami samochodowymi (72%) lecz coraz więcej osób dokonuje też zakupu oświetlenia samochodowego w internecie (30%). A to niestety właśnie w sieci można znaleźć najwięcej wątpliwych ofert. Kierowcy uważają, że żarówki nie powinny zbyt dużo kosztować i że powinny jak najdłużej świecić. Cena (56%) i trwałość (51%) to najważniejsze czynniki, którymi badani kierują się podczas wyboru samochodowych źródeł światła. Szukają jak najtańszych rozwiązań oświetleniowych, wymagając przy tym, by nie zawodziły. Ale o parametrach, jakie musi spełniać dobry produkt, przeciętny kierowca niewiele jest w stanie powiedzieć. Tymczasem markowe źródła światła muszą spełniać szereg konkretnych wymagań i przejść proces kontrolny jeszcze na etapie produkcji.

– „Tylko oryginalne, markowe źródła światła gwarantują nam wykorzystanie parametrów reflektora w 100%, tak jak zaplanował to producent. Takie produkty cechują się właściwą geometrią, a wytwarzane przez nie światło ma takie natężenie i rozsył, aby oświetlać odpowiednie punkty na drodze przed pojazdem. Aby mieć gwarancję pewnego zakupu, powinniśmy starannie wybrać sprzedawcę. Na stronie www.oryginalneibezpieczne.pl znajdziemy listę dystrybutorów OSRAM. Jeśli kupimy produkty OSRAM od firmy z tej listy, możemy mieć pewność oryginalności produktu. Szukajmy też certyfikatów, które nadaliśmy niektórym sklepom internetowym – to też zapewnienie oryginalności oferty. Z badań wynika, że taki certyfikat ma znaczenie dla 2/3 respondentów." – mówi Magdalena Bogusz, marketing manager speciality lighting w OSRAM.

Ponad 60% badanych nie przyszło do głowy, że wybierając oświetlenie samochodowe np. w internecie, może trafić na podrobiony produkt. Blisko 40% zacznie jednak coś podejrzewać, jeśli cena wyda się wyjątkowo niska/nierynkowa.

– „Nasze wątpliwości powinien też wzbudzić np. brak opakowania lub białe pudełko bez nadruku. Pamiętajmy, że każdy produkt OSRAM oferowany na rynku wtórnym posiada opakowanie oznaczone w charakterystyczny sposób." – ostrzega przedstawicielka firmy OSRAM.

Badani, zapytani o to, co by zrobili w sytuacji, kiedy po zakupie okazałoby się, że trafili na podrobioną żarówkę, w większości (53%) zwróciliby ją z powrotem do sklepu. Blisko 1/3 kierowców ostrzegłaby innych użytkowników w internecie przed zakupem podróbki, a 1/5 deklaruje, że skontaktowałaby się z producentem w celu poinformowania go o miejscu, gdzie można nabyć jego podrobione produkty. Taki sam odsetek respondentów deklaruje, że zamontowałby podrobioną żarówkę mimo wszystko. A to pociąga za sobą duże ryzyko – zagraża bezpieczeństwu jazdy i może powodować uszkodzenia w instalacji elektrycznej samochodu.

– „Z badań wynika, że oryginalność produktów oświetleniowych sprawdza zaledwie 6% kierowców! Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na kampanię „Żarówka czy świeczniówka” – wyjaśnia Magdalena Bogusz. „Akcja ta zwraca uwagę na zjawisko występowania podróbek na rynku i daje narzędzia do weryfikacji oryginalności produktów. Bo jeśli wiemy, na jakie ryzyko jesteśmy narażeni podczas zakupów, to chcemy za wszelką cenę temu zapobiec. I to również wynika z badania. 87% zapytanych chciałoby mieć możliwość weryfikacji online oryginalności zakupionych lamp samochodowych. Najbardziej pożądanym sposobem sprawdzania produktu jest najszybsza metoda, czyli wpisanie na stronie kodu umieszczonego na żarówce. Takie rozwiązanie właśnie wprowadziliśmy dla nowych lamp ksenonowych, a produkty obecne na rynku wcześniej można sprawdzić w specjalnym serwisie internetowym www.czyoryginal.pl, gdzie na podstawie zdjęć wykonanych np. smartfonem można sprawdzić, czy produkt jest oryginalny."

Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2015 roku przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy OSRAM na grupie 500 osób w wieku 25 lat i więcej, posiadających prawo jazdy i samochód oraz odpowiedzialnych za zakup części samochodowych.

Dowiedz się więcej

Bezpieczne modyfikacje
Bezpieczne modyfikacje

Jeśli chcemy poprawić wygląd naszego pojazdu, możemy zacząć od oświetlenia. Lampy LEDriving FOG będą doskonałym zamiennikiem dotychczasowych rozwiązań i oprócz zwiększenia komfortu jazdy i bezpieczeństwa na drodze, sprawią że nasz samochód nabierze wyjątkowego stylu. Fani tuningu powinni dbać o to, żeby zastosowane zmiany były zgodne z prawem, a użyte do modyfikacji produkty posiadały homologację. – […]

“Wyłącznie oryginalne światło” – wywiad z Magdaleną Bogusz z firmy OSRAM
“Wyłącznie oryginalne światło” – wywiad z Magdaleną Bogusz z firmy OSRAM

“Oryginał czy podróbka?” – takie pytanie w swojej nowej kampanii zadaje producent oświetlenia, firma OSRAM. Szczegóły akcji przedstawiła nam Magdalena Bogusz – marketing manager speciality lighting w OSRAM. Jak odróżnić żarówkę oryginalną od podróbki? Niestety, na rynku można znaleźć źródła światła, które tylko udają produkty uznanych firm. Obserwujemy rozszerzającą się skalę tego zjawiska, szczególnie w […]

LEDinspect Slimline 280 – nowa lampa warsztatowa OSRAM
LEDinspect Slimline 280 – nowa lampa warsztatowa OSRAM

Portfolio produktów oświetleniowych OSRAM dla warsztatów rozszerza się. Na rynek wchodzi nowość marki – lampa LEDinspect Slimline 280. LEDinspect Slimline 280 to szósta lampa warsztatowa w ofercie firmy OSRAM. Zbudowana aż z jedenastu diod, emituje bardzo jasne, intensywne światło o temperaturze barwowej 6000 K. Światło główne osiąga 280 lm, a latarka – 70 lm. Charakteryzuje […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

lewar, 14 stycznia 2016, 14:32 0 0

Cóż, jak widzimy jest to ewidentnie artykuł reklamowy, który wskazuje czytelnikowi u jakiego sprzedawcy ma kupować żarówki w internecie. Z ciekawości otwarłem sobie polecaną przez autora artykułu stronę i sprawdziłem kogo tak polecają? Ku mojemu zdziwieniu a może i nie, pokazały mi się adresy wiodących hurtowni nie tylko internetowych jak IC, Motointegrator, IT, Gordon i inni wyłącznie dystrybutorzy. Czyli co, znowu pomijamy sklepy, warsztaty i wszelką przedsiębiorczość drobną w zakupach a klientów detalicznych kierujemy bezpośrednio do hurtowni po zakupy de-ta-li-czne bo im właśnie poświęcono ten artykuł! Czy to dobry pomysł producenta, niech każdy to oceni sam. Moim jednak zdaniem nastała pewna bardzo zła moda na dyskryminację wszelkiej rodzimej przedsiębiorczości drobnej!!! I proszę mi nie mydlić oczu, że to wszystko w trosce o klienta by ten nie został oszukany!

Ponadto od lat zadaję to samo pytanie, dlaczego promuje się w nowych autach żarówki H7, które palą się na potęgę zamiast niezniszczalnych H4? Czyż nie chodzi o to, że tak na prawdę klienta macie w d...ie a liczy się tylko jego kasa? Ups! No właśnie, chyba sam udzieliłem odpowiedzi na zadane pytanie!

Odpowiedz

alberto, 15 stycznia 2016, 22:48 0 0

Trudno, by byli w stanie wymienić każdy jeden sklepik, w którym pojawiają się ich żarówki, zapewne nie mają nawet tak dokładnych danych, bo towar idzie przecież przez hurtownie właśnie. Jak nie znasz realiów funkcjonowania przedsiębiorstw to łatwo się o takie pierdoły czepiać. A przecież bardzo wielu drobnych sprzedawców też ma w ofercie żarówki OSRAM, bo są po prostu najtrwalsze (vide ostatni test w Auto Świecie). Chyba nie podejrzewasz, że firma działa przeciw sprzedaży własnych produktów?

Odpowiedz

Antek, 31 stycznia 2016, 23:14 0 0

Ja korzystam z Osram, mogę sprawdzić oryginalność wysyłając zdjęcia przez ich stronę. Więc spokojnie :)

Odpowiedz