Gamy olejów Castrol EDGE Professional i Magnatec Professional uzyskały certyfikat CO2 neutral. Są to pierwsze na świecie oleje, które spełniają wymagania międzynarodowych standardów ochrony środowiska, w tym pomiarów emisji CO2 i obliczania śladu węglowego przez cały cykl życia produktu.
Dodatkowo Castrol prowadzi projekty ekologiczne, które spowodują redukcję z atmosfery takiej ilości gazów cieplarnianych, jaka powstaje w czasie produkcji, użytkowania i neutralizacji olejów. Dzięki tym działaniom udało się w ubiegłym roku ograniczyć emisję dwutlenku węgla o ok. 200 tys. ton, a w 2015 roku ta wartość ma osiągnąć pół miliona ton. Przyznany certyfikat to efekt wspólnej pracy z partnerami i doradcami w ramach projektu BP Target Neutral.
Wszystkie produkty mają tzw. ślad węglowy, który oznacza ilość dwutlenku węgla powstającego w czasie produkcji i użytkowania produktu. Castrol przeanalizował cykl życia swoich olejów i wytypował obszary, w których można obniżyć emisję dwutlenku węgla. W tym celu wprowadzono m.in. technologię mieszania olejów w niskiej temperaturze. Firma wybiera dostawców i zamawia komponenty do produkcji w taki sposób, by maksymalnie obniżyć emisję CO2. Także wysyłka gotowych produktów jest tak planowana, by ograniczyć emisję gazów cieplarnianych, np. używa się pojazdów z napędem elektrycznym, a trasy przejazdów są optymalizowane. Castrol wciąż pracuje również nad zmniejszeniem wpływu swoich fabryk na środowisko. Zerowy bilans emisji CO2 olejów Professional jest możliwy także dzięki takim inwestycjom, jak zalesianie w Kenii, czyste elektrownie w Chinach czy farmy wiatrowe w Nowej Kaledonii.
Rodzina produktów Castrol Professional została stworzona wspólnie z producentami samochodów, dzięki czemu oleje są optymalnie dopasowane do potrzeb konkretnych jednostek napędowych. Przez to mogą pracować pod większym ciśnieniem i w silnikach o mniejszych tolerancjach, a mimo to można je wymieniać rzadziej niż do tej pory. Ich właściwości pozwalają też zmniejszyć tarcie wewnątrz silnika, co wpływa na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Kolo, 13 listopada 2015, 14:15 0 0
Cały czas producenci samochodów i olejów pracują nad udoskonaleniem produktów a przebiegi graniczne nowych aut spadły nawet o 200 tys. km. Więc o co tu chodzi ? A może dogadali się jak producenci sprzętu RTV , AGD , komputerów o celowym postarzaniu produktów.
Odpowiedz